Kvalifikaci na Velkou cenu Španělska v Barceloně vyhrál Nico Rosberg. Ze druhého místa odstartuje jeho kolega Hamilton. Třetí pole position v řadě pro Stříbrné šípy.
Zelená na konci boxové uličky znamená i začátek dnešní kvalifikace a evropské části sezony. Na trať se nikdo příliš nehrne. Jako první se odhodlali Maldonado a jezdci Toro Rosso.
Po polovině Q1 se na čele usadily oba Lotusy v pořadí Räikkönen - Grosjean. Provoz je už sice rušnější, přesto si ale na dramatické souboje musíme počkat až na úplně poslední minuty.
Blížíme se k závěru první části a na chvostu pole se bude bojovat o postup do Q2. Bídně jsou na tom zatím Williamsy, ani jeden nepostupuje. V závěru už se jen rozhodovalo o pozicích na startovním roštu, a raduje se Van der Garde, který startuje 19.
Nepostupující: Bottas, Maldonado, Van Der Garde, Bianchi, Chilton, PicLimit 107%: 1:27,448
Ve druhé části kvalifikace se na čele usadil Alonso, Räikkönen je ale jen o pár tisícin za ním. Minutu a půl do konce nahradil domácího Alonsa Sebastian Vettel. Přichází tuhý boj o postup do poslední části a zatím vypadá celkem dobře Sauber. Ještě ale může překvapit dost dalších pilotů na zatím nepostupových pozicích.
A nakonec se tak i stává, oba vozy Toro Rosso přebily Hülkenbergův čas. Na první místo jde Hamilton, naopak, nepostupuje Sutil, dokonce ani Jenson Button. Saubery tak nakonec smolně skončily až na úplném chvostu Q2.
Nepostupující: Ricciardo, Vergne, Sutil, Button, Hülkenberg, Guttiérez.
Do třetí části jako první vjíždí Kimi Räikkönen. Nejrychlejší čas zajel ve svém prvním pokusu Nico Rosberg a je výrazně vpředu. Zdá se, že někteří jezdci chtějí opět spekulovat se strategiemi a raději zůstat v garáži. Di Resta například vyjel na tvrdé sadě gum, navíc již použité.
Nikdo další se ale k podobné strategii neuchyluje a tak bude muset vyjet k alespoň jednomu pokusu. Na trati už jsou všichni piloti.
Vettelův druhý pokus stačí jen na druhé místo. Räikkönen třetí. Rosbergovi bude možná stačit jeho první pokus. Ne, ještě zlepšil svůj čas. Co na to Hamilton? Druhé místo. Alonso je až na pátém místě, Webber osmý, Massa šestý.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.