Pirelli míří do Barcelony s upravenou tvrdou směsí pneumatik, v tréninku navíc týmům poskytne jednu sadu experimentálních pneumatik navíc, aby vozy zbytečně nepostávaly v garážích.
Během víkendu ve Španělsku se bude jezdit na středně-tvrdé a upravené tvrdé směsi pneumatik Pirelli. Ta je podobné loňské specifikaci: funguje v širším provozním rámci, na druhou stranu se tím sníží její špičková výkonnost.
Během tréninků týmy kvůli nižší výdrži letošních směsí více postávali v garážích, čemuž chce italský dodavatel zabránit. Do Barcelony přiveze pro každého pilota jednu sadu tvrdých pneumatik navíc. Nebude se však jednat o tu, na které se závodí, nýbrž o prototypy, u nichž je větší důraz kladen na trvanlivost.
Jak je v tréninku rozeznáme od běžné tvrdé směsi, která je letos značena oranžovou barvou? Jednoduše: Pirelli jí barevně odlišovat nijak nebude, její bočnice budou tedy celé černé.
Sportovní ředitel Paul Hembery dnes v oficiálním prohlášení uvádí: "V Barceloně představujeme upravenou verzi naší tvrdé pneumatiky, která charakteristikou více odpovídá té loňské. Tato nová pneumatika nám poskytuje širší pracovní teplotní rámec, byť toho z hlediska čisté výkonnosti nabídne o trochu méně."
"Měla by však týmům umožnit, aby přemýšleli o ještě větší škále závodních strategií, než při předchozí kombinací směsí, které se letos měnit nebudou. To je rozhodnutí, k němuž jsme dospěli na základě analýzy dat z prvních čtyř závodů s cílem zlepšit podívanou ve Formuli 1," upozorňuje Hembery na to, že letos již žádné další úpravy činit nehodlají.
Pireli od Barcelony mění vlastnosti tvrdých pneumatik, v trénincích se bude snažit týmy povzbudit týmy k větší aktivitě pomocí další sady pneumatik (foto: Red Bull Racing)
Pirelli očekává, že středně-tvrdá směs bude v Barceloně podstatně rychlejší, proto ji týmy budou volit pro kvalifikaci, zatímco tu tvrdou si nechají pro závod.
K novému opatření v podobě experimentální pneumatiky navíc Hembery říká: "Jak nám pravidla umožňují, dodáme sadu prototypů tvrdé směs pro volný trénink navíc, což snad zajistí, že po dobu tréninků budou jezdit všechna auta. Chceme tím všechny týmy povzbudit k tomu, aby hned od začátku jezdily co nejvíce, obzvlášť s nováčky, a fanouškům poskytli podívanou, kterou si zaslouží."
Ford zůstává pevně oddaný Formuli 1 i partnerství s Red Bullem, a to i v případě, že Max Verstappen po roce 2025 tým opustí. Podle šéfa Ford Performance Marka Rushbrooka je jejich spolupráce strategickým krokem s dlouhodobou vizí, nezávislým na jednotlivých jezdcích.
Lewis Hamilton se po těžkém adaptačním období ve Ferrari postupně zlepšuje a zkracuje rozdíl vůči Charlesi Leclercovi. Jeho cílem ale není jen porazit týmového kolegu, ale vyhrávat závody. Tifosi ho nadále podporují.
Adrian Newey přirovnal pravidla pro sezonu 2026 k technické revoluci z roku 2022. Podle něj nabízejí víc prostoru pro inovace, než se původně zdálo.
Charles Leclerc je spokojený se směrem nastavení SF-25, který odpovídá jeho stylu, ale stále hledá úpravy pro lepší zvládnutí chování letošního monopostu.
Šéf Williamsu James Vowles vyjádřil otevřenou podporu možné kandidatuře Carlose Sainze staršího na post prezidenta FIA.
McLaren s monopostem MCL39 si získává pozornost výjimečně šetrným zacházením s pneumatikami, obzvlášť v průběhu závodů, což naplno potvrdil i výkon v Miami. Za tímto náskokem může stát chytrý systém chlazení brzd.
Před 75 lety odstartoval na trati v Silverstone první závod mistrovství světa Formule 1, který se stal symbolem poválečné obnovy a začátkem nové éry motorsportu. Alfa Romeo tehdy ovládla stupně vítězů a zrodil se fenomén, který dodnes fascinuje miliony fanoušků po celém světě.
Toto Wolff je přesvědčen, že Lewis Hamilton neztratil své schopnosti, i když se zatím ve Ferrari trápí.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari provází zatím rozpačitý začátek, jelikož vůz týmu neodpovídá jeho jezdeckému stylu. Podle analytika Jolyona Palmera spočívá problém v samotném konceptu monopostu, nikoliv ve strategii nebo týmu.
Formule 1 zveřejnila finální trailer k chystanému filmu s Bradem Pittem v hlavní roli, který se odehrává v prostředí špičkového motorsportu a sleduje návrat bývalého pilota do závodního světa. Snímek slibuje napětí, rivalitu i autentické záběry ze skutečných F1 okruhů.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.