Pirelli míří do Barcelony s upravenou tvrdou směsí pneumatik, v tréninku navíc týmům poskytne jednu sadu experimentálních pneumatik navíc, aby vozy zbytečně nepostávaly v garážích.
Během víkendu ve Španělsku se bude jezdit na středně-tvrdé a upravené tvrdé směsi pneumatik Pirelli. Ta je podobné loňské specifikaci: funguje v širším provozním rámci, na druhou stranu se tím sníží její špičková výkonnost.
Během tréninků týmy kvůli nižší výdrži letošních směsí více postávali v garážích, čemuž chce italský dodavatel zabránit. Do Barcelony přiveze pro každého pilota jednu sadu tvrdých pneumatik navíc. Nebude se však jednat o tu, na které se závodí, nýbrž o prototypy, u nichž je větší důraz kladen na trvanlivost.
Jak je v tréninku rozeznáme od běžné tvrdé směsi, která je letos značena oranžovou barvou? Jednoduše: Pirelli jí barevně odlišovat nijak nebude, její bočnice budou tedy celé černé.
Sportovní ředitel Paul Hembery dnes v oficiálním prohlášení uvádí: "V Barceloně představujeme upravenou verzi naší tvrdé pneumatiky, která charakteristikou více odpovídá té loňské. Tato nová pneumatika nám poskytuje širší pracovní teplotní rámec, byť toho z hlediska čisté výkonnosti nabídne o trochu méně."
"Měla by však týmům umožnit, aby přemýšleli o ještě větší škále závodních strategií, než při předchozí kombinací směsí, které se letos měnit nebudou. To je rozhodnutí, k němuž jsme dospěli na základě analýzy dat z prvních čtyř závodů s cílem zlepšit podívanou ve Formuli 1," upozorňuje Hembery na to, že letos již žádné další úpravy činit nehodlají.
Pireli od Barcelony mění vlastnosti tvrdých pneumatik, v trénincích se bude snažit týmy povzbudit týmy k větší aktivitě pomocí další sady pneumatik (foto: Red Bull Racing)
Pirelli očekává, že středně-tvrdá směs bude v Barceloně podstatně rychlejší, proto ji týmy budou volit pro kvalifikaci, zatímco tu tvrdou si nechají pro závod.
K novému opatření v podobě experimentální pneumatiky navíc Hembery říká: "Jak nám pravidla umožňují, dodáme sadu prototypů tvrdé směs pro volný trénink navíc, což snad zajistí, že po dobu tréninků budou jezdit všechna auta. Chceme tím všechny týmy povzbudit k tomu, aby hned od začátku jezdily co nejvíce, obzvlášť s nováčky, a fanouškům poskytli podívanou, kterou si zaslouží."
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.