Mercedes letos příjemně překvapuje svou kvalifikační rychlostí, v závodech ale ztrácí. Na této slabině podle šéfa týmu Rosse Brawna usilovně pracují. Větší změny, ke kterým by mělo dojít s příchodem Paddyho Lowa z McLarenu, si však nepřeje.
Mercedes sice vyhrál kvalifikaci v Číně i v Bahrajnu, v závodě si však vždy pohoršil. Vítěz poslední kvalifikace Nico Rosberg dokonce na okruhu v Sákhíru finišoval až jako devátý, což ukazuje na zcela opačný problém, než má momentálně Ferrari - německá stáj musí zapracovat na své závodní rychlosti.
"Není to o jednom kole. Musíme mít auto, které je nejrychlejší i po zbylých 50 kol, a to je výzva. Bylo to hezké získat v minulých dvou závodech pole position, ale ve skutečnosti se počítá až samotný závod, a já nevěřím, že na to už máme," přiznává Brawn v rozhovoru pro Sky Sports.
"Máme dva piloty, kteří se současným vybavením během posledních dvou sobot dokázali to, co dokázali. Nemyslím si ale, že bychom už měli techniku na to, abychom v závodě byli nejsilnější. Právě na tom pracujeme," pokračuje šéf Mercedesu.
Tým má po skončení sezóny 2013 posílit bývalý technický ředitel McLarenu Paddy Lowe, jenž musí překlenovací období přečkat bez práce. Podle Brawna však Mercedes funguje dobře a větší změny by si nepřál.
Mercedes vyhrál v Bahrajnu druhou kvalifikaci po sobě (foto: Mercedes AMG F1 Team)
"F1 je obrovským konstruktérským cvičením, stejně tak jeho sportovní stránka s piloty a s týmem. Vždy se musíte snažit obojí vylepšovat, aniž byste však poškodili to, co už máte. Jde o velmi jemnou evoluci.
Velmi snadno narušíte to, co už máte, takže se musíte ujistit, že víte, k čemu povedou velké změny. My teď máme dobrou aerodynamickou skupinu. Vždy ji můžete posílit, ale musíme to udělat pomocí vylepšení toho, co máme. Nesmíme to poškodit, protože jde momentálně o skvělou skupinu lidí - a totéž platí pro sportovní stránku," dodává Brawn.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.