Mercedes letos příjemně překvapuje svou kvalifikační rychlostí, v závodech ale ztrácí. Na této slabině podle šéfa týmu Rosse Brawna usilovně pracují. Větší změny, ke kterým by mělo dojít s příchodem Paddyho Lowa z McLarenu, si však nepřeje.
Mercedes sice vyhrál kvalifikaci v Číně i v Bahrajnu, v závodě si však vždy pohoršil. Vítěz poslední kvalifikace Nico Rosberg dokonce na okruhu v Sákhíru finišoval až jako devátý, což ukazuje na zcela opačný problém, než má momentálně Ferrari - německá stáj musí zapracovat na své závodní rychlosti.
"Není to o jednom kole. Musíme mít auto, které je nejrychlejší i po zbylých 50 kol, a to je výzva. Bylo to hezké získat v minulých dvou závodech pole position, ale ve skutečnosti se počítá až samotný závod, a já nevěřím, že na to už máme," přiznává Brawn v rozhovoru pro Sky Sports.
"Máme dva piloty, kteří se současným vybavením během posledních dvou sobot dokázali to, co dokázali. Nemyslím si ale, že bychom už měli techniku na to, abychom v závodě byli nejsilnější. Právě na tom pracujeme," pokračuje šéf Mercedesu.
Tým má po skončení sezóny 2013 posílit bývalý technický ředitel McLarenu Paddy Lowe, jenž musí překlenovací období přečkat bez práce. Podle Brawna však Mercedes funguje dobře a větší změny by si nepřál.
Mercedes vyhrál v Bahrajnu druhou kvalifikaci po sobě (foto: Mercedes AMG F1 Team)
"F1 je obrovským konstruktérským cvičením, stejně tak jeho sportovní stránka s piloty a s týmem. Vždy se musíte snažit obojí vylepšovat, aniž byste však poškodili to, co už máte. Jde o velmi jemnou evoluci.
Velmi snadno narušíte to, co už máte, takže se musíte ujistit, že víte, k čemu povedou velké změny. My teď máme dobrou aerodynamickou skupinu. Vždy ji můžete posílit, ale musíme to udělat pomocí vylepšení toho, co máme. Nesmíme to poškodit, protože jde momentálně o skvělou skupinu lidí - a totéž platí pro sportovní stránku," dodává Brawn.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.