Mercedes letos příjemně překvapuje svou kvalifikační rychlostí, v závodech ale ztrácí. Na této slabině podle šéfa týmu Rosse Brawna usilovně pracují. Větší změny, ke kterým by mělo dojít s příchodem Paddyho Lowa z McLarenu, si však nepřeje.
Mercedes sice vyhrál kvalifikaci v Číně i v Bahrajnu, v závodě si však vždy pohoršil. Vítěz poslední kvalifikace Nico Rosberg dokonce na okruhu v Sákhíru finišoval až jako devátý, což ukazuje na zcela opačný problém, než má momentálně Ferrari - německá stáj musí zapracovat na své závodní rychlosti.
"Není to o jednom kole. Musíme mít auto, které je nejrychlejší i po zbylých 50 kol, a to je výzva. Bylo to hezké získat v minulých dvou závodech pole position, ale ve skutečnosti se počítá až samotný závod, a já nevěřím, že na to už máme," přiznává Brawn v rozhovoru pro Sky Sports.
"Máme dva piloty, kteří se současným vybavením během posledních dvou sobot dokázali to, co dokázali. Nemyslím si ale, že bychom už měli techniku na to, abychom v závodě byli nejsilnější. Právě na tom pracujeme," pokračuje šéf Mercedesu.
Tým má po skončení sezóny 2013 posílit bývalý technický ředitel McLarenu Paddy Lowe, jenž musí překlenovací období přečkat bez práce. Podle Brawna však Mercedes funguje dobře a větší změny by si nepřál.
Mercedes vyhrál v Bahrajnu druhou kvalifikaci po sobě (foto: Mercedes AMG F1 Team)
"F1 je obrovským konstruktérským cvičením, stejně tak jeho sportovní stránka s piloty a s týmem. Vždy se musíte snažit obojí vylepšovat, aniž byste však poškodili to, co už máte. Jde o velmi jemnou evoluci.
Velmi snadno narušíte to, co už máte, takže se musíte ujistit, že víte, k čemu povedou velké změny. My teď máme dobrou aerodynamickou skupinu. Vždy ji můžete posílit, ale musíme to udělat pomocí vylepšení toho, co máme. Nesmíme to poškodit, protože jde momentálně o skvělou skupinu lidí - a totéž platí pro sportovní stránku," dodává Brawn.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.