Mercedes letos příjemně překvapuje svou kvalifikační rychlostí, v závodech ale ztrácí. Na této slabině podle šéfa týmu Rosse Brawna usilovně pracují. Větší změny, ke kterým by mělo dojít s příchodem Paddyho Lowa z McLarenu, si však nepřeje.
Mercedes sice vyhrál kvalifikaci v Číně i v Bahrajnu, v závodě si však vždy pohoršil. Vítěz poslední kvalifikace Nico Rosberg dokonce na okruhu v Sákhíru finišoval až jako devátý, což ukazuje na zcela opačný problém, než má momentálně Ferrari - německá stáj musí zapracovat na své závodní rychlosti.
"Není to o jednom kole. Musíme mít auto, které je nejrychlejší i po zbylých 50 kol, a to je výzva. Bylo to hezké získat v minulých dvou závodech pole position, ale ve skutečnosti se počítá až samotný závod, a já nevěřím, že na to už máme," přiznává Brawn v rozhovoru pro Sky Sports.
"Máme dva piloty, kteří se současným vybavením během posledních dvou sobot dokázali to, co dokázali. Nemyslím si ale, že bychom už měli techniku na to, abychom v závodě byli nejsilnější. Právě na tom pracujeme," pokračuje šéf Mercedesu.
Tým má po skončení sezóny 2013 posílit bývalý technický ředitel McLarenu Paddy Lowe, jenž musí překlenovací období přečkat bez práce. Podle Brawna však Mercedes funguje dobře a větší změny by si nepřál.
Mercedes vyhrál v Bahrajnu druhou kvalifikaci po sobě (foto: Mercedes AMG F1 Team)
"F1 je obrovským konstruktérským cvičením, stejně tak jeho sportovní stránka s piloty a s týmem. Vždy se musíte snažit obojí vylepšovat, aniž byste však poškodili to, co už máte. Jde o velmi jemnou evoluci.
Velmi snadno narušíte to, co už máte, takže se musíte ujistit, že víte, k čemu povedou velké změny. My teď máme dobrou aerodynamickou skupinu. Vždy ji můžete posílit, ale musíme to udělat pomocí vylepšení toho, co máme. Nesmíme to poškodit, protože jde momentálně o skvělou skupinu lidí - a totéž platí pro sportovní stránku," dodává Brawn.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.