Pilot Mercedesu Nico Rosberg přiznává, že s novým týmovým kolegou Lewisem Hamiltonem vychází lépe a cítí se být více respektován než v minulých letech po boku Michaela Schumachera.
Mladý Němec cítí, že jeho názory jsou nyní více respektovány a tým mu více naslouchá než v předchozích sezónách, kdy u Mercedesu působil společně se sedminásobným mistrem světa Schumacherem.
I když Rosberg svého zkušenějšího kolegu na dráze po všechny tři sezóny jasně předčil, tak cítil, že má v týmu podstatně menší politickou moc. Po loňském roce však Schumachera vystřídal Lewis Hamilton a věci se změnily.
"Hodně. Nyní mám silnější hlas. A je to pro mě skvělý proces, kdy můžu Mercedesu pomáhat stát se lepším týmem," přiznává Rosberg pro rakouský list Krone. K lepší pohodě mu pomáhá i přátelství se svým kolegou z motokár - s Hamiltonem, protože "snadněji" nalézají společnou řeč.
Během posledního závodního víkendu v Bahrajnu zažíval Rosberg smíšené pocity, když sice ovládl kvalifikaci, ale v závodě se kvůli přehřívání pneumatik propadal. Nyní se těší na další víkend v Barceloně.
Rosbergovi se v týmu dostávalo méně pozornosti, přestože byl rychlejší než Schumacher(foto: Mercedes AMG F1 Team)
"Hodně. Byl jsem tam během zimních testů nejrychlejší. Věřím, že naše potíže s pneumatikami vyřešíme," ujišťuje Němec. Do Španělska přiveze Pirelli mírně upravenou tvrdou směs pneumatik - co na to říká Rosberg? "Nemyslím si, že to udělá velký rozdíl. Když jste ale rychlí v Barceloně, je to měřítkem pro zbytek léta."
McLaren nejenže sesadil Red Bull z trůnu v Poháru konstruktérů, ale teď ještě vyvolal bouři hněvu mezi soupeři těsně před startem nové sezóny.
Napětí ve Ferrari roste. Jak si sedminásobný šampion Lewis Hamilton poradí s mladým rivalem Charlesem Leclercem? Souboj těchto dvou hvězd bude jedním z největších taháků sezóny 2025.
Lewis Hamilton vyráží za historickým osmým titulem, tentokrát v ikonických barvách Ferrari. Rok 2025 by mohl být jeho nejlepší šancí, ale cesta k triumfu nebude bez překážek.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.