Ferrari si nedělá starosti s tím, že Formule 1 ještě nemá pro příští sezónu vybraného dodavatele pneumatik.
Současný dodavatel - italská společnost Pirelli - dala najevo, že by ráda pokračovala alespoň další tři sezóny, Mezinárodní automobilová federace (FIA) s ní ale zatím smlouvu neprodloužila.
Podle šéfa Ferrari Stefana Domenicaliho je velmi nepravděpodobné, že by se F1 příští rok ocitla bez pneumatik. "Určitě bez pneumatik jezdit nemůžeme, pokud bychom se nevrátili do dob Flinstoneových. Je to situace, která podle mě nenastane."
"Pokud nebudou žádné alternativy, velmi brzy najdeme řešení a jsem si jistý, že Pirelli naznačilo, že zde chce být i v budoucnu. To je pozitivní, protože bez pneumatik by nebylo žádného šampionátu! Věřím, že v příštích několika týdnech bude tato situace vyřešena," pokračuje Domenicali pro Autosport.
Podle sportovního ředitele Pirelli Paula Hemberyho potřebuje jeho společnost mít jasno nejpozději do června. "Vždy jsme říkali, že Formuli 1 vnímáme jako střednědobý projekt. Kvůli prospěchu všech by to mělo být vyřešeno co nejdříve, ideálně v prvních třech měsících této sezóny - teoreticky by měl být nový kontrakt oznámen nejpozději do června."
Fernando Alonso na roštu v Bahrajnu na středně-tvrdých pneumatikách Pirelli(foto: Scuderia Ferrari)
Max Verstappen se dostal zpět do hry o vítězství a jeho dalším cílem je dohnat 69bodovou ztrátu, aby získal svůj pátý titul mistra světa jezdců.
Lewis Hamilton po náročném víkendu v Baku varoval, že zbytek sezóny 2025 bude pro Ferrari složitý. Sedminásobný mistr světa upozornil, že tým bude mít problémy udržet krok s nejrychlejšími soupeři.
Cesta Charlese Leclerca a Carlose Sainze zpět do Monaka po Velké ceně Ázerbájdžánu nabrala nečekaný směr. Let, který měl oba piloty Ferrari dopravit domů, byl z provozních důvodů odkloněn do Itálie, čímž se jejich návrat poněkud zkomplikoval.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.