Ferrari si nedělá starosti s tím, že Formule 1 ještě nemá pro příští sezónu vybraného dodavatele pneumatik.
Současný dodavatel - italská společnost Pirelli - dala najevo, že by ráda pokračovala alespoň další tři sezóny, Mezinárodní automobilová federace (FIA) s ní ale zatím smlouvu neprodloužila.
Podle šéfa Ferrari Stefana Domenicaliho je velmi nepravděpodobné, že by se F1 příští rok ocitla bez pneumatik. "Určitě bez pneumatik jezdit nemůžeme, pokud bychom se nevrátili do dob Flinstoneových. Je to situace, která podle mě nenastane."
"Pokud nebudou žádné alternativy, velmi brzy najdeme řešení a jsem si jistý, že Pirelli naznačilo, že zde chce být i v budoucnu. To je pozitivní, protože bez pneumatik by nebylo žádného šampionátu! Věřím, že v příštích několika týdnech bude tato situace vyřešena," pokračuje Domenicali pro Autosport.
Podle sportovního ředitele Pirelli Paula Hemberyho potřebuje jeho společnost mít jasno nejpozději do června. "Vždy jsme říkali, že Formuli 1 vnímáme jako střednědobý projekt. Kvůli prospěchu všech by to mělo být vyřešeno co nejdříve, ideálně v prvních třech měsících této sezóny - teoreticky by měl být nový kontrakt oznámen nejpozději do června."
Fernando Alonso na roštu v Bahrajnu na středně-tvrdých pneumatikách Pirelli(foto: Scuderia Ferrari)
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.