I přes dominantní vítězství Sebastiana Vettela v Bahrajnu a vedení v obou šampionátech se Red Bull nepovažuje za největšího favorita.
Sebastian Vettel je jediný pilot, který dokázal v této sezóně zvítězit víckrát, než jednou. V čele klasifikace jezdců vede před druhým Kimim Räikkönenem o 10 bodů. Vůz RB9 je považován za momentálně nejlepší ve startovním poli. Tým Red Bull však poukazuje také na sílu svých největších soupeřů.
"Ferrari je silné, Lotus má dobré auto a Mercedes je v rychlosti na jedno kolo velmi silný. Ostatní jsou již o krok pozadu," řekl šéf týmu Christian Horner. "Je to velmi těsná bitva a jsem si jistý, že se přesune i na okruhy v Evropě," dodal.
V současné Formuli 1 totiž nejde jen o čistou rychlost, ale především také o práci s pneumatikami. Právě u pneumatik vidí týmy klíč k úspěchu. Red Bull v této oblasti cítí rezervy a v některých závodech měl s pneumatikami také problémy.
Sebastian Vettel získal v Bahrajnu své druhé vítězství v řadě
Horner také velmi ocenil výkon Sebastiana Vettela v Bahrajnu a jeho práci s pneumatikami: "Seb odvedl fenomenální práci s tím, jak se dokázal o své pneumatiky starat. Měl vše pod kontrolou od chvíle, kdy se dostal do čela až do cíle."
"V žádné fázi závodu se nemusel o nic strachovat. Bylo to celkem dominantní vítězství," uzavřel šéf týmu.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.