Pirelli oznámilo, že od Velké ceny Španělska upraví tvrdou směs svých pneumatik.
Pirelli je kvůli pneumatikám po úvodních závodech sezóny kritizováno, nejhlasitější stížnosti zaznívají od vedoucího Red Bullu. Nyní se po dohodě s týmy rozhodlo, že upraví tu nejtvrdší pneumatiku, kterou dodává pro velké ceny Formule 1.
"Po vyhodnocení výkonnosti pneumatik po odjetí prvních čtyř závodů jsme se po konzultaci se všemi týmy rozhodli, že od Španělska dále změníme tvrdou směs - stejně jak jsme to učinili v Barceloně před dvěma lety, kdy jsme pro zbytek sezóny také přišli s novou tvrdou pneumatikou," uvádí sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery.
Dosavadní alokace pneumatik pro letošní závody
"Tato poslední verze tvrdé směsi se mnohem více podobá pneumatice z roku 2012 s cílem poskytnout týmům větší možnosti pro využití rozmanitějších strategií v kombinaci s ostatními směsmi, které se nezmění," pokračuje Hembery.
Poprvé se tato pneumatika dostane ke slovu za dva týdny v Barceloně, kde italský dodavatel přiveze také středně-tvrdou pneumatiku - stejně jako do Bahrajnu. V Monaku budou týmy závodit na super-měkkých a měkkých směsích, v Kanadě na super-měkkých a středně-tvrdých.
Tvrdá směs pneumatik na Mercedesu Nica Rosberga (foto: Pirelli)
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.