Pirelli oznámilo, že od Velké ceny Španělska upraví tvrdou směs svých pneumatik.
Pirelli je kvůli pneumatikám po úvodních závodech sezóny kritizováno, nejhlasitější stížnosti zaznívají od vedoucího Red Bullu. Nyní se po dohodě s týmy rozhodlo, že upraví tu nejtvrdší pneumatiku, kterou dodává pro velké ceny Formule 1.
"Po vyhodnocení výkonnosti pneumatik po odjetí prvních čtyř závodů jsme se po konzultaci se všemi týmy rozhodli, že od Španělska dále změníme tvrdou směs - stejně jak jsme to učinili v Barceloně před dvěma lety, kdy jsme pro zbytek sezóny také přišli s novou tvrdou pneumatikou," uvádí sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery.
Dosavadní alokace pneumatik pro letošní závody
"Tato poslední verze tvrdé směsi se mnohem více podobá pneumatice z roku 2012 s cílem poskytnout týmům větší možnosti pro využití rozmanitějších strategií v kombinaci s ostatními směsmi, které se nezmění," pokračuje Hembery.
Poprvé se tato pneumatika dostane ke slovu za dva týdny v Barceloně, kde italský dodavatel přiveze také středně-tvrdou pneumatiku - stejně jako do Bahrajnu. V Monaku budou týmy závodit na super-měkkých a měkkých směsích, v Kanadě na super-měkkých a středně-tvrdých.
Tvrdá směs pneumatik na Mercedesu Nica Rosberga (foto: Pirelli)
McLaren patří mezi týmy, které na nadcházející Velkou cenu Emilia Romagna v Imole plánují představit výrazné technické vylepšení svých vozů. Tyto upgrady by měly pomoci týmu udržet tempo v aktuálně vyrovnaném poli a posílit jejich šance v pokračující sezoně.
Frederic Vasseur varuje, že plánované zpřísnění pravidel ohledně takzvaných flexibilních křídel může zásadně ovlivnit pořadí na čele F1. Podle šéfa Ferrari jde o citlivou oblast, kde někteří soupeři balancují na hraně legality, a změna by mohla odhalit dosud skryté rozdíly.
Ford zůstává pevně oddaný Formuli 1 i partnerství s Red Bullem, a to i v případě, že Max Verstappen po roce 2025 tým opustí. Podle šéfa Ford Performance Marka Rushbrooka je jejich spolupráce strategickým krokem s dlouhodobou vizí, nezávislým na jednotlivých jezdcích.
Lewis Hamilton se po těžkém adaptačním období ve Ferrari postupně zlepšuje a zkracuje rozdíl vůči Charlesi Leclercovi. Jeho cílem ale není jen porazit týmového kolegu, ale vyhrávat závody. Tifosi ho nadále podporují.
Adrian Newey přirovnal pravidla pro sezonu 2026 k technické revoluci z roku 2022. Podle něj nabízejí víc prostoru pro inovace, než se původně zdálo.
Charles Leclerc je spokojený se směrem nastavení SF-25, který odpovídá jeho stylu, ale stále hledá úpravy pro lepší zvládnutí chování letošního monopostu.
Šéf Williamsu James Vowles vyjádřil otevřenou podporu možné kandidatuře Carlose Sainze staršího na post prezidenta FIA.
McLaren s monopostem MCL39 si získává pozornost výjimečně šetrným zacházením s pneumatikami, obzvlášť v průběhu závodů, což naplno potvrdil i výkon v Miami. Za tímto náskokem může stát chytrý systém chlazení brzd.
Před 75 lety odstartoval na trati v Silverstone první závod mistrovství světa Formule 1, který se stal symbolem poválečné obnovy a začátkem nové éry motorsportu. Alfa Romeo tehdy ovládla stupně vítězů a zrodil se fenomén, který dodnes fascinuje miliony fanoušků po celém světě.
Toto Wolff je přesvědčen, že Lewis Hamilton neztratil své schopnosti, i když se zatím ve Ferrari trápí.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari provází zatím rozpačitý začátek, jelikož vůz týmu neodpovídá jeho jezdeckému stylu. Podle analytika Jolyona Palmera spočívá problém v samotném konceptu monopostu, nikoliv ve strategii nebo týmu.
Formule 1 zveřejnila finální trailer k chystanému filmu s Bradem Pittem v hlavní roli, který se odehrává v prostředí špičkového motorsportu a sleduje návrat bývalého pilota do závodního světa. Snímek slibuje napětí, rivalitu i autentické záběry ze skutečných F1 okruhů.