Je Robert Kubica na cestě zpět do F1? V uplynulém týdnu se Polák několikrát objevil v sídle Mercedesu, v britském Brackley. Důvodem bylo otestovat schopnost jeho ruky na simulátoru.
Robert Kubica zřejmě stále pracuje na svém návratu do Formule 1. Letos se sice objevuje v rally v šampionátu WRC2 a ME, kde dokazuje, že ze své rychlosti nic neztratil, nicméně kdo ví, co přinese budoucnost? "Toto mi nabízí tu nejlepší možnost rehabilitace," řekl Robert Kubica při svém debutu v MS v rally v Portugalsku.
Jen samotná rally mu však nestačí. Německý Bild am Dienstag teď přišel s informací, že Polák už byl v sídle týmu Mercedes v britském Brackley. Důvodem pozvání byl test na simulátoru. Doposud Kubica vždy říkal, že mu omezená pohyblivost ruky brání v návratu do těsného kokpitu Formule 1. Teď to tedy vypadá, že je na další výzvu připraven.
Mercedes možnou spolupráci s Kubicou nechce komentovat. Nicméně i dle informací německého Auto motor und sport měl být Kubica v minulých týdnech několikrát hostem týmu. Vzhledem k tomu, že zde byl několikrát, to s jeho rukou asi není tak zlé. Test na simulátoru však není prvním kontaktem s Mercedesem. Polák na konci ledna testoval Mercedes C-Klasse DTM ve Valencii.
Kubica při GP Koreje 2010
Neoficiální tehdejší zvěsti říkaly, že byl o jednu desetinu pomalejší než jezdec Mercedesu v DTM, Gary Paffett. Novější zvěsti ovšem tvrdí, že Kubica všechny zkušené piloty DTM porazil. Nabídku Mercedesu na DTM však Robert nakonec odmítl, dle Toto Wolfa je na to ještě příliš brzy.
Jak se bude spolupráce s týmem F1 dále vyvíjet, je nejasné. Oba kokpity závodního týmu jsou navíc zadané. Na několik málo příležitostech testovat, které týmy v zimě mají, nepřipadá v úvahu, že by se Kubica svezl. A pro nasazení do testu mladíků nesplňuje požadavky. Zde mohou totiž startovat pouze piloti, kteří odjeli maximálně 2 velké ceny. Kubica jich na svém kontě má 76.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.