Je Robert Kubica na cestě zpět do F1? V uplynulém týdnu se Polák několikrát objevil v sídle Mercedesu, v britském Brackley. Důvodem bylo otestovat schopnost jeho ruky na simulátoru.
Robert Kubica zřejmě stále pracuje na svém návratu do Formule 1. Letos se sice objevuje v rally v šampionátu WRC2 a ME, kde dokazuje, že ze své rychlosti nic neztratil, nicméně kdo ví, co přinese budoucnost? "Toto mi nabízí tu nejlepší možnost rehabilitace," řekl Robert Kubica při svém debutu v MS v rally v Portugalsku.
Jen samotná rally mu však nestačí. Německý Bild am Dienstag teď přišel s informací, že Polák už byl v sídle týmu Mercedes v britském Brackley. Důvodem pozvání byl test na simulátoru. Doposud Kubica vždy říkal, že mu omezená pohyblivost ruky brání v návratu do těsného kokpitu Formule 1. Teď to tedy vypadá, že je na další výzvu připraven.
Mercedes možnou spolupráci s Kubicou nechce komentovat. Nicméně i dle informací německého Auto motor und sport měl být Kubica v minulých týdnech několikrát hostem týmu. Vzhledem k tomu, že zde byl několikrát, to s jeho rukou asi není tak zlé. Test na simulátoru však není prvním kontaktem s Mercedesem. Polák na konci ledna testoval Mercedes C-Klasse DTM ve Valencii.
Kubica při GP Koreje 2010
Neoficiální tehdejší zvěsti říkaly, že byl o jednu desetinu pomalejší než jezdec Mercedesu v DTM, Gary Paffett. Novější zvěsti ovšem tvrdí, že Kubica všechny zkušené piloty DTM porazil. Nabídku Mercedesu na DTM však Robert nakonec odmítl, dle Toto Wolfa je na to ještě příliš brzy.
Jak se bude spolupráce s týmem F1 dále vyvíjet, je nejasné. Oba kokpity závodního týmu jsou navíc zadané. Na několik málo příležitostech testovat, které týmy v zimě mají, nepřipadá v úvahu, že by se Kubica svezl. A pro nasazení do testu mladíků nesplňuje požadavky. Zde mohou totiž startovat pouze piloti, kteří odjeli maximálně 2 velké ceny. Kubica jich na svém kontě má 76.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.