Romain Grosjean hovoří o svých problémech z úvodu sezóny. Příčina podle něj nespočívala v psychice či v nějaké vadě v šasi E21, s nímž začínal.
Grosjean včera s Lotusem odjel výborný závod, v němž dojel na stupních vítězů za svým týmovým kolegou Kimim Räikkönenem a Sebastianem Vettelem. V úvodu sezóny se trápil, proto mu tým v Bahrajnu poskytl nové šasi. Pomohlo mu?
"Ne. Mělo to jiné příčiny," přiznává Francouz. "Loni jsme se trochu ztratili. Trápili jsme se uprostřed sezóny - v Hockenheimu, v Budapešti a ve Spa, pak jsme se dostali zpět.
"Ve vozech je tolik technologie a je pravdou, že se s pneumatikami Pirelli nejezdí jednoduše. Pokaždé, když máme někde drobný problém, tak se situace zhoršuje, když se vám ale podaří vše dát správně dohromady, pak je to OK," pokračuje Grosjean.
Co tedy bylo příčinou jeho slabších letošních výkonů? "Bylo to něco, co souviselo s citem pro auto. Když si nejste jisti vozem, nejedná se o sebedůvěru, ale o důvěru v auto. S tím pak nemůžete nic dělat," vysvětluje.
Romain Grosjean v neděli v Bahrajnu zaznamenal svůj nejlepší letošní výsledek(foto: Lotus F1 Team)
Bývalý mistr světa Alain Prost o něm nedávno prohlásil, že jeho problém spočívá v nedostatečném sebevědomí. Grosjean s tím však nesouhlasí: "Myslím, že když se dokážete dostat zpět z velmi obtížné situace, tak tento fakt dokazuje, že se mýlil.
Letos jsem ho neviděl, mám vůči němu hluboký respekt vzhledem k tomu, co dokázal, ale podle mě to je jednoduché hovořit, když zde nejste," dodává pilot Lotusu.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.