Romain Grosjean hovoří o svých problémech z úvodu sezóny. Příčina podle něj nespočívala v psychice či v nějaké vadě v šasi E21, s nímž začínal.
Grosjean včera s Lotusem odjel výborný závod, v němž dojel na stupních vítězů za svým týmovým kolegou Kimim Räikkönenem a Sebastianem Vettelem. V úvodu sezóny se trápil, proto mu tým v Bahrajnu poskytl nové šasi. Pomohlo mu?
"Ne. Mělo to jiné příčiny," přiznává Francouz. "Loni jsme se trochu ztratili. Trápili jsme se uprostřed sezóny - v Hockenheimu, v Budapešti a ve Spa, pak jsme se dostali zpět.
"Ve vozech je tolik technologie a je pravdou, že se s pneumatikami Pirelli nejezdí jednoduše. Pokaždé, když máme někde drobný problém, tak se situace zhoršuje, když se vám ale podaří vše dát správně dohromady, pak je to OK," pokračuje Grosjean.
Co tedy bylo příčinou jeho slabších letošních výkonů? "Bylo to něco, co souviselo s citem pro auto. Když si nejste jisti vozem, nejedná se o sebedůvěru, ale o důvěru v auto. S tím pak nemůžete nic dělat," vysvětluje.
Romain Grosjean v neděli v Bahrajnu zaznamenal svůj nejlepší letošní výsledek(foto: Lotus F1 Team)
Bývalý mistr světa Alain Prost o něm nedávno prohlásil, že jeho problém spočívá v nedostatečném sebevědomí. Grosjean s tím však nesouhlasí: "Myslím, že když se dokážete dostat zpět z velmi obtížné situace, tak tento fakt dokazuje, že se mýlil.
Letos jsem ho neviděl, mám vůči němu hluboký respekt vzhledem k tomu, co dokázal, ale podle mě to je jednoduché hovořit, když zde nejste," dodává pilot Lotusu.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.