Pirelli věří, že za oba defekty Felipeho Massy během Velké ceny Bahrajnu mohou úlomky na dráze.
Ferrari včera bylo nuceno dvakrát povolat Massu do boxů, aby mu vyměnilo poškozenou pravou zadní pneumatiku. S podobným problémem se také ve třetím tréninku setkal Lewis Hamilton z Mercedesu.
Ačkoliv si Brazilec nebyl jistý, čím to bylo způsobeno, podle sportovního ředitele Pirelli Paula Hemberyho šlo o úlomky na trati spíše než o nějaký strukturální problém.
"Při tom prvním jsme měli hodně proříznutý běhoun pneumatiky a při tom druhém byl průřez v bočnici. Mohli jsme na povrchu běhounu vidět také otvor. Navíc jeden obsahoval karbonové úlomky z jiného auta, hodně velké úlomky. Poukazuje to na to, že tam bylo hodně trosek," uvádí Hembery pro Autosport.
Massa věděl, že se ve druhém případě jednalo o defekt, nebyl si však jistý tím prvním incidentem: "Nikoho jsem se nedotkl, takže si myslím, že šlo o úlomek. Při tom prvním začalo kolo hodně vibrovat, na zadní rovince tak silně, že jsem musel ubrat nohu z plynu.
Při druhém šlo o defekt. Dostal jsem se do poslední zatáčky a neměl jsem žádnou pneumatik - bez varování, zkrátka zmizela. Nikdy dříve se mi to nestalo, dva defekty v jednom závodě," podivoval se Massa.
Felipe Massa v Bahrajnu (foto: Scuderia Ferrari)
Pirelli uvedlo, že s Ferrari bude příčiny ještě prošetřovat: "Lidé pochybují o tom, zda šlo o úlomky, a říkají: 'Jasně, že to řeknete.' Je však celkem zajímavé, že jsme dnes sesbírali kousky gumy s úlomky. Je to hodně dramtické.
Nevíme, jestli měl Felipe nějaký kontakt, musíme si o tom promluvit s Ferrari, protože individuálně každé auto nesledujeme. Ale z toho, co jsme viděli, šlo o úlomky, které zřejmě vedly k pomalému vypouštění vzduchu. Vzduch se pak ohřeje a způsobí okamžité vyfouknutí," dodává Hembery.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.