Pirelli věří, že za oba defekty Felipeho Massy během Velké ceny Bahrajnu mohou úlomky na dráze.
Ferrari včera bylo nuceno dvakrát povolat Massu do boxů, aby mu vyměnilo poškozenou pravou zadní pneumatiku. S podobným problémem se také ve třetím tréninku setkal Lewis Hamilton z Mercedesu.
Ačkoliv si Brazilec nebyl jistý, čím to bylo způsobeno, podle sportovního ředitele Pirelli Paula Hemberyho šlo o úlomky na trati spíše než o nějaký strukturální problém.
"Při tom prvním jsme měli hodně proříznutý běhoun pneumatiky a při tom druhém byl průřez v bočnici. Mohli jsme na povrchu běhounu vidět také otvor. Navíc jeden obsahoval karbonové úlomky z jiného auta, hodně velké úlomky. Poukazuje to na to, že tam bylo hodně trosek," uvádí Hembery pro Autosport.
Massa věděl, že se ve druhém případě jednalo o defekt, nebyl si však jistý tím prvním incidentem: "Nikoho jsem se nedotkl, takže si myslím, že šlo o úlomek. Při tom prvním začalo kolo hodně vibrovat, na zadní rovince tak silně, že jsem musel ubrat nohu z plynu.
Při druhém šlo o defekt. Dostal jsem se do poslední zatáčky a neměl jsem žádnou pneumatik - bez varování, zkrátka zmizela. Nikdy dříve se mi to nestalo, dva defekty v jednom závodě," podivoval se Massa.
Felipe Massa v Bahrajnu (foto: Scuderia Ferrari)
Pirelli uvedlo, že s Ferrari bude příčiny ještě prošetřovat: "Lidé pochybují o tom, zda šlo o úlomky, a říkají: 'Jasně, že to řeknete.' Je však celkem zajímavé, že jsme dnes sesbírali kousky gumy s úlomky. Je to hodně dramtické.
Nevíme, jestli měl Felipe nějaký kontakt, musíme si o tom promluvit s Ferrari, protože individuálně každé auto nesledujeme. Ale z toho, co jsme viděli, šlo o úlomky, které zřejmě vedly k pomalému vypouštění vzduchu. Vzduch se pak ohřeje a způsobí okamžité vyfouknutí," dodává Hembery.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.