Robert Kubica nezažil zrovna nejklidnější šotolinový debut na Rally Portugal, ale dle svých slov mu to pomůže v dalším průběhu sezony.
Bývalý jezdec F1, Robert Kubica, zažil v Portugalsku, kde jel se svoji DS3 RRC, debut jak ve WRC tak i na šotolině. Začal dobře, když v pátek ráno zaujal v rámci WRC2 průběžně druhé místo a to i přesto, že byl v jedné zatáčce až příliš rychlý a sjel do příkopu, kde poškodil chladič a zničil také pneumatiky.
Kubica byl však později během dne nucen odstoupit, protože díky dvěma dřívějším defektům nebyl schopen zvládnout 206 km dlouhý přejezd na super speciálku do Lisabonu. Ještě před soutěží Polák předpokládal, že pro něj největší výzvou bude přizpůsobení svého rozpisu na šotolinu. Překvapilo ho také, jak se změnil charakter některých částí zkoušek, když je člověk jede naplno.
"Bez zkušeností je těžké soudit, jak některé skoky ovlivní ovládání auta v plné rychlosti v porovnání s testovacím průjezdem. Je zde tolik skoků, které nemůžete projet lehce bez toho, aniž byste ztráceli dvě až tři sekundy na kilometr. Na druhých průjezdech jsem zaznamenal velké zlepšení a byl jsem překvapen, že jsem zajížděl tak dobré časy," říká Robert Kubica.
V sobotu se Robert do soutěže opět zapojil, nicméně se musel popasovat se zlobícím hydraulickým systémem v autě, který způsobil nefunkční ruční brzdu a řazení pádly pod volantem, na které má kvůli svému zranění od FIA výjimku. V servise mechanici problém vyřešili, ale on se objevil odpoledne znova.
Zde Robert Kubica a Maciej Baran v rámci ME na Rally Islas Canarias(foto: rally-erc.com)
To poslední den už šel alespoň trochu podle plánu a jezdec z Krakowa tam mohl v klidu sbírat zkušenosti a to zvláště na 52 km dlouhé RZ Almodovar. Soutěž nakonec dokončil v rámci WRC2 jako šestý, získal tak v této kategorii svůj první bod. "Za posledních deset dní strávených v Portugalsku jsem se naučil spoustu užitečných věcí. Celkově to bylo docela pozitivní, ačkoliv jsme neměli moc štěstí. Na to, že to byla moje první šotolinová rally, tak si myslím, že jsem ukázal poměrně solidní rychlost na zkouškách, kde jsem neměl žádné problémy.
Našel jsem spoustu odpovědí na otázky, které jsem měl ještě před pár dny. Kdybychom se k této rally měli za pár týdnů vrátit, tak bych byl zřejmě lépe vybaven, což je dobré znamení pro zbytek sezony." Další rally v rámci WRC2 bude pro Roberta květnová řecká Acropolis. "Nejdůležitější pro mě bude zvládat vzah mezi tím, co vidím v tréninku a tím, co se stane v závodě. Cesty tento víkend byly nesmírně technicky náročné, což bude v následujících rallych úžitečné. Je mi ale jasné, že žádná z nich nebude lehká..."
Video z onoho zmiňovaného vyjetí do příkopu:
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.