Robert Kubica nezažil zrovna nejklidnější šotolinový debut na Rally Portugal, ale dle svých slov mu to pomůže v dalším průběhu sezony.
Bývalý jezdec F1, Robert Kubica, zažil v Portugalsku, kde jel se svoji DS3 RRC, debut jak ve WRC tak i na šotolině. Začal dobře, když v pátek ráno zaujal v rámci WRC2 průběžně druhé místo a to i přesto, že byl v jedné zatáčce až příliš rychlý a sjel do příkopu, kde poškodil chladič a zničil také pneumatiky.
Kubica byl však později během dne nucen odstoupit, protože díky dvěma dřívějším defektům nebyl schopen zvládnout 206 km dlouhý přejezd na super speciálku do Lisabonu. Ještě před soutěží Polák předpokládal, že pro něj největší výzvou bude přizpůsobení svého rozpisu na šotolinu. Překvapilo ho také, jak se změnil charakter některých částí zkoušek, když je člověk jede naplno.
"Bez zkušeností je těžké soudit, jak některé skoky ovlivní ovládání auta v plné rychlosti v porovnání s testovacím průjezdem. Je zde tolik skoků, které nemůžete projet lehce bez toho, aniž byste ztráceli dvě až tři sekundy na kilometr. Na druhých průjezdech jsem zaznamenal velké zlepšení a byl jsem překvapen, že jsem zajížděl tak dobré časy," říká Robert Kubica.
V sobotu se Robert do soutěže opět zapojil, nicméně se musel popasovat se zlobícím hydraulickým systémem v autě, který způsobil nefunkční ruční brzdu a řazení pádly pod volantem, na které má kvůli svému zranění od FIA výjimku. V servise mechanici problém vyřešili, ale on se objevil odpoledne znova.
Zde Robert Kubica a Maciej Baran v rámci ME na Rally Islas Canarias(foto: rally-erc.com)
To poslední den už šel alespoň trochu podle plánu a jezdec z Krakowa tam mohl v klidu sbírat zkušenosti a to zvláště na 52 km dlouhé RZ Almodovar. Soutěž nakonec dokončil v rámci WRC2 jako šestý, získal tak v této kategorii svůj první bod. "Za posledních deset dní strávených v Portugalsku jsem se naučil spoustu užitečných věcí. Celkově to bylo docela pozitivní, ačkoliv jsme neměli moc štěstí. Na to, že to byla moje první šotolinová rally, tak si myslím, že jsem ukázal poměrně solidní rychlost na zkouškách, kde jsem neměl žádné problémy.
Našel jsem spoustu odpovědí na otázky, které jsem měl ještě před pár dny. Kdybychom se k této rally měli za pár týdnů vrátit, tak bych byl zřejmě lépe vybaven, což je dobré znamení pro zbytek sezony." Další rally v rámci WRC2 bude pro Roberta květnová řecká Acropolis. "Nejdůležitější pro mě bude zvládat vzah mezi tím, co vidím v tréninku a tím, co se stane v závodě. Cesty tento víkend byly nesmírně technicky náročné, což bude v následujících rallych úžitečné. Je mi ale jasné, že žádná z nich nebude lehká..."
Video z onoho zmiňovaného vyjetí do příkopu:
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.
Helmut Marko oznámil, že Max Verstappen může očekávat řadu technických vylepšení před posledními dvěma závody před letní přestávkou. Rakouský poradce Red Bullu potvrdil, že tým připravil několik důležitých upgradů, které by měly pomoci Verstappenovi udržet tempo v boji o šampionát.
Lando Norris označil své vítězství na Velké ceně Velké Británie 2025 za nejdůležitější moment své dosavadní kariéry. Emotivní triumf před domácím publikem pro něj znamená naplnění dlouholetého snu.