Po Velké ceně Číny připouštějí další vůdčí osobnosti F1 frustrace z letošních pneumatik Pirelli.
"Je to docela mučivé, když se neustále snažíte šetřit pneumatiky od startu do cíle. Bolí to. A ať už je to jakkoliv špatné pro mě, pro jezdce to musí být ještě mnohem horší, když musíte takto jezdit," říká Martin Whitmarsh pro Telegraph.
"Nenávidím, když moji piloti jezdí po trati na 90%. Ale mou prací a prací týmu je maximálně zvýšit šanci na body - a to je to, co jsme udělali. Přál bych si trvanlivější pneumatiky, na kterých bychom mohli naplno útočit," cituje šéfa McLarenu Reuters.
Šéf Red Bullu Christian Horner s ním souhlasí: "Nemyslím si, že by to pro všechny jezdce bylo nějak skvělé jezdit na 70% po velkou část závodu. Chtějí na to tlačit a jezdit tak tvrdě, jak jen dokážou. Nechtějí jezdit na určitá procenta. Pirelli jsou velmi schopnou společností a jsem si jistý, že to snad brzy vyřeší."
Spokojený není ani úřadující mistr světa Sebastian Vettel: "Momentálně to je tak trochu vtip. Nemá to nic společného se závoděním, pokud máte být neustále nenároční na pneumatiky. Pokud ztrácíte pět sekund na kolo, nemá to co dělat se schopnostmi jezdce nebo s rychlostí vozu," cituje jej agentura SID.
"Dříve jste mohli útočit, ale teď, pokud jde o souboje, jste tak trochu ve tmě. Dnes jsem se dvakrát nebránil, protože bych si tím uškodil," pokračuje pilot Red Bullu, který v Číně dojel po startu z 9. místa čtvrtý.
Televizní komentátor a bývalý mistr světa F1 Jacques Villeneuve to komentuje slovy: "Viděl jsem akci v několika zatáčkách a pak všichni začali šetřit své pneumatiky. To není skutečné závodění."
"Mučivá" je situace kolem pneumatik pro šéfa McLarenu Martina Whitmarshe(foto: McLaren Mercedes)
Podle Nikiho Laudy by se situace mohla po Bahrajnu změnit s tím, jak dodavatel pneumatik zvolí odlišný přístup pro Velkou cenu Španělska a další závody. Sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery připustil, že situaci vyhodnotí, ale pokud se něco změní, budou to jen malé věci.
Podle Laudy je situace složitá pro diváky: "Musíte se divit, zda je potřeba, aby to s pneumatikami bylo tak na hraně, když všichni musí hned po startu závodu zajíždět do boxu. Je to komplikované, obzvlášť pro diváky."
Fernando Alonso dodává: "To stejné platí i pro nás [jezdce]."
Pneumatiky mají na druhou stranu k dispozici všichni stejné a Velkou cenu Číny většina odjela na tři, piloti McLarenu na dvě zastávky s tím, že ti nejlepší piloti se stejně prosadili.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.