Po Velké ceně Číny připouštějí další vůdčí osobnosti F1 frustrace z letošních pneumatik Pirelli.
"Je to docela mučivé, když se neustále snažíte šetřit pneumatiky od startu do cíle. Bolí to. A ať už je to jakkoliv špatné pro mě, pro jezdce to musí být ještě mnohem horší, když musíte takto jezdit," říká Martin Whitmarsh pro Telegraph.
"Nenávidím, když moji piloti jezdí po trati na 90%. Ale mou prací a prací týmu je maximálně zvýšit šanci na body - a to je to, co jsme udělali. Přál bych si trvanlivější pneumatiky, na kterých bychom mohli naplno útočit," cituje šéfa McLarenu Reuters.
Šéf Red Bullu Christian Horner s ním souhlasí: "Nemyslím si, že by to pro všechny jezdce bylo nějak skvělé jezdit na 70% po velkou část závodu. Chtějí na to tlačit a jezdit tak tvrdě, jak jen dokážou. Nechtějí jezdit na určitá procenta. Pirelli jsou velmi schopnou společností a jsem si jistý, že to snad brzy vyřeší."
Spokojený není ani úřadující mistr světa Sebastian Vettel: "Momentálně to je tak trochu vtip. Nemá to nic společného se závoděním, pokud máte být neustále nenároční na pneumatiky. Pokud ztrácíte pět sekund na kolo, nemá to co dělat se schopnostmi jezdce nebo s rychlostí vozu," cituje jej agentura SID.
"Dříve jste mohli útočit, ale teď, pokud jde o souboje, jste tak trochu ve tmě. Dnes jsem se dvakrát nebránil, protože bych si tím uškodil," pokračuje pilot Red Bullu, který v Číně dojel po startu z 9. místa čtvrtý.
Televizní komentátor a bývalý mistr světa F1 Jacques Villeneuve to komentuje slovy: "Viděl jsem akci v několika zatáčkách a pak všichni začali šetřit své pneumatiky. To není skutečné závodění."
"Mučivá" je situace kolem pneumatik pro šéfa McLarenu Martina Whitmarshe(foto: McLaren Mercedes)
Podle Nikiho Laudy by se situace mohla po Bahrajnu změnit s tím, jak dodavatel pneumatik zvolí odlišný přístup pro Velkou cenu Španělska a další závody. Sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery připustil, že situaci vyhodnotí, ale pokud se něco změní, budou to jen malé věci.
Podle Laudy je situace složitá pro diváky: "Musíte se divit, zda je potřeba, aby to s pneumatikami bylo tak na hraně, když všichni musí hned po startu závodu zajíždět do boxu. Je to komplikované, obzvlášť pro diváky."
Fernando Alonso dodává: "To stejné platí i pro nás [jezdce]."
Pneumatiky mají na druhou stranu k dispozici všichni stejné a Velkou cenu Číny většina odjela na tři, piloti McLarenu na dvě zastávky s tím, že ti nejlepší piloti se stejně prosadili.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.