Whitmarsh a další osobnosti o pneumatikách: Je to mučení

Pirelli
Pirelli, foto: Pirelli
Petr Hlawiczka 16. dubna 2013 06:25
Sdílej:

Po Velké ceně Číny připouštějí další vůdčí osobnosti F1 frustrace z letošních pneumatik Pirelli.

"Je to docela mučivé, když se neustále snažíte šetřit pneumatiky od startu do cíle. Bolí to. A ať už je to jakkoliv špatné pro mě, pro jezdce to musí být ještě mnohem horší, když musíte takto jezdit," říká Martin Whitmarsh pro Telegraph.

"Nenávidím, když moji piloti jezdí po trati na 90%. Ale mou prací a prací týmu je maximálně zvýšit šanci na body - a to je to, co jsme udělali. Přál bych si trvanlivější pneumatiky, na kterých bychom mohli naplno útočit," cituje šéfa McLarenu Reuters.

Šéf Red Bullu Christian Horner s ním souhlasí: "Nemyslím si, že by to pro všechny jezdce bylo nějak skvělé jezdit na 70% po velkou část závodu. Chtějí na to tlačit a jezdit tak tvrdě, jak jen dokážou. Nechtějí jezdit na určitá procenta. Pirelli jsou velmi schopnou společností a jsem si jistý, že to snad brzy vyřeší."

Spokojený není ani úřadující mistr světa Sebastian Vettel: "Momentálně to je tak trochu vtip. Nemá to nic společného se závoděním, pokud máte být neustále nenároční na pneumatiky. Pokud ztrácíte pět sekund na kolo, nemá to co dělat se schopnostmi jezdce nebo s rychlostí vozu," cituje jej agentura SID.

"Dříve jste mohli útočit, ale teď, pokud jde o souboje, jste tak trochu ve tmě. Dnes jsem se dvakrát nebránil, protože bych si tím uškodil," pokračuje pilot Red Bullu, který v Číně dojel po startu z 9. místa čtvrtý.

Televizní komentátor a bývalý mistr světa F1 Jacques Villeneuve to komentuje slovy: "Viděl jsem akci v několika zatáčkách a pak všichni začali šetřit své pneumatiky. To není skutečné závodění."

"Mučivá" je situace kolem pneumatik pro šéfa McLarenu Martina Whitmarshe(foto: McLaren Mercedes)

Podle Nikiho Laudy by se situace mohla po Bahrajnu změnit s tím, jak dodavatel pneumatik zvolí odlišný přístup pro Velkou cenu Španělska a další závody. Sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery připustil, že situaci vyhodnotí, ale pokud se něco změní, budou to jen malé věci.

Podle Laudy je situace složitá pro diváky: "Musíte se divit, zda je potřeba, aby to s pneumatikami bylo tak na hraně, když všichni musí hned po startu závodu zajíždět do boxu. Je to komplikované, obzvlášť pro diváky."

Fernando Alonso dodává: "To stejné platí i pro nás [jezdce]."

Pneumatiky mají na druhou stranu k dispozici všichni stejné a Velkou cenu Číny většina odjela na tři, piloti McLarenu na dvě zastávky s tím, že ti nejlepší piloti se stejně prosadili.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.