Red Bull věří, že závod v Číně byl z jejich strany ojedinělým výpadkem formy spíše než náznakem, že na své soupeře začínají ztrácet.
Letošní řadu kvalifikačních vítězství v Šanghaji zatrhnul Lewis Hamilton, Němec nakonec startoval až z devátého místa. Red Bull o víkendu provázely technické problémy - již v sobotu byl Mark Webber kvůli chybnému natankování a nedostatku paliva z kvalifikace vyloučen.
Tým otevřeně přiznává, že rychlost jeho vozu RB9 je silně omezena současnými rychle se opotřebovávajícími pneumatikami Pirelli. Kvůli tomu se rozhodli v případě Vettela poslední část kvalifikace vypustit. V paddocku se hovořilo o tom, že Red Bull bude muset v závodě polevit více než ostatní.
Vettel nakonec projel cílem po stíhací jízdě až jako čtvrtý, Webber po špatně upevněném pravém zadním kole musel ze závodu odstoupit. Podle šéfa týmu Christiana Hornera se však na výsledku podepsala spíše charakteristika čínského okruhu než nějaký obecný pokles výkonnosti.
"Během několika minulých let tato trať nebyla naší nejsilnější. Klade velký důraz na opotřebení předních [pneumatik] a degradaci, takže jste tady spíše omezeni přední než zadní částí. Uvidíme, zda se to otočí příští víkend v Bahrajnu," cituje Hornera Autosport.
Táhlé zatáčky kladou větší nároky na přední pneumatiky, což rakouskému týmu moc nesedí. Jejich vozy disponují obvykle lepší výkonností zadní části. Obvykle také volí vyšší přítlak a dosahují nižších maximálních rychlostí, na což v Číně kvůli 1175m dlouhé rovince dopláceli.
Sebastian Vettel v Číně najíždí na pozici, na kterou není zvyklý - až do páté řady na roštu(foto: Red Bull Racing)
"Vidíme, že kvalifikace nabízí menší odměnu než snaha o šetření pneumatik. Naše auto podává velmi, velmi dobré výkony. Je rychlé, ale rychlé auto je náročné ke svým pneumatikám a ty si s tím nedokážou poradit.
Potom tedy musíme přizpůsobovat svůj přístup, nastavení a způsob, jakým provozujeme auto tomu, abychom zajistili, že z pneumatik dostaneme více. Je to však stejné pro všechny, jde jen o odlišnou cestu, jak věci obcházet," dodává Horner.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.