Týmy Formule 1, které dávají během pátečních tréninků před závody šanci nováčkům, pro ně budou zřejmě od Velké ceny Španělska dostávat jednu sadu pneumatik navíc.
Pirelli nabídlo, že pro tento účel mohlo týmu dodávat pneumatiky stejné konstrukce jako současné závodní, ale s více trvanlivější směsí. Týmy mají v současnosti během závodního víkendu k dispozici 11 sad pneumatik (6 tvrdších a 5 měkčích).
Jednu sadu tvrdších po prvním tréninku vracejí, což znamená, že během něj jezdí převážně na jedné sadě tvrdších pneumatik. Pokud by byl návrh Pirelli přijat, nováčci by krom ní mohli mít ještě jednu sadu navíc, ujet mnohem více kol a nasbírat více zkušeností.
S tímto nápadem podle Autosportu původně přišel zástupce šéfa Force Indie Bob Fernley. "Bob Fernley řekl, že by v pátky dopoledne rád jezdil s nováčky a rozvíjejícími se jezdci. My jsme se zeptali, co by k tomu bylo třeba," říká sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery.
"První půl hodinu v pátky nikdo nejezdí, jen tam sedí a koukají na prázdnou trať, takže jsme navrhli nějaké pneumatiky, které by se mohly využívat pouze během první půl hodiny či něco v tom smyslu. Jednalo by se o směs, která by vám poskytla tolik kol, kolik potřebujete - za předpokladu, že pojedete s nováčkem," pokračuje.
O návrhu bude nyní s týmy jednat zástupce FIA Charlie Whiting a Pirelli doufá, že k dohodě dojde již tento týden v Bahrajnu.
"Zvládli bychom to od Španělska, protože to je relativně jednoduché. Bylo by to založeno na struktuře současných pneumatik, ale na zcela jiné směsi. Můžeme do toho jít od Barcelony, ale detaily musí vyřešit týmy s Charliem," uvádí Hembery, podle něhož tento nápad podporuje i Bernie Ecclestone, protože by toho bylo na dráze během 90 min tréninku více k vidění.
V Číně dostal s Caterhamem šanci domácí mladík Ma Qing Hua (foto: Caterham F1 Team)
"Bernie byl nadšený z toho, že by lidé mohli v TV sledovat více akce a že by nám to také umožnilo něco udělat pro mladší piloty. Pomohlo by to přechodu z GP2 či ze Světové série [Renault 3.5] do F1," dodává Hembery.
Je sice nepravděpodobné, že by špičkové týmy dali více příležitosti nováčkům, týmy v druhé polovině startovního pole jim však příležitost poskytují poměrně často. Pokud by byl návrh přijat, nemělo by to žádný vliv na současný systém přidělování pneumatik pro kvalifikace a závod (po 3 sady z obou směsí).
Australský talent Oscar Piastri si v Miami připsal třetí vítězství v řadě a potvrdil skvělou formu, když opět předvedl suverénní výkon a nenechal nikoho na pochybách, kdo momentálně udává tempo ve Formuli 1.
Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.
Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.
Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.
Teprve osmnáctiletý Kimi Antonelli šokoval svět formule 1, když si v Miami vyjel první místo na startu sprintu – a dočkal se gratulace od samotného Lewise Hamiltona. Mladý Ital tak zazářil jako největší překvapení dosavadní sezony.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.