Šéf Pirelli se domnívá, že klíčovým aspektem úspěchu v zítřejším závodě bude správná práce s pneumatikami. Očekává ale, že většina týmů zvolí strategii tří zastávek v boxech.
Sobotní kvalifikace se odjela za teplot kolem 27 stupňů Celsia, přičemž teplota asfaltu dosahovala až 41 stupňů. Svou první pole-position získal pro stříbrné barvy týmu Mercedes Lewis Hamilton. Čas 1:34,484 s., který zajel žlutě označených měkkých pneumatikách P Zero Pirelli, byl o víc než půl sekundy rychlejší než ten, kterým v loňském roce získal čínské kvalifikační vítězství Nico Rosberg.
Třetí část kvalifikace předznamenala, že bychom se v nedělním závodě mohli dočkat několika různorodých strategií. Sebastian Vettel (Red Bull) a Jenson Button (McLaren) se rozhodli použít střední pneumatiky, ale pouze Button na nich zajel nějaký čas. To znamená, že si Vettel - stejně jako Nico Hülkenberg (Sauber), který rovněž nezajel žádný čas - bude moci vybrat, na jakých pneumatikách zítra odstartuje do závodu.
"Je zřejmé, že klíčovou roli bude zítra hrát pneumatiková strategie, což jsme jasně viděli v dnešní kvalifikaci. Rozdíl mezi středně tvrdou a měkkou pneumatikou je rozdíl asi 1.5 sekundy, takže měkké pneumatiky byly v kvalifikaci jasnou volbou, pokud šlo o dosáhnutí určitého času. Nicméně, měkké pneumatiky udrží maximální výkonnost jen v jednom kole - trochu se podobají kvalifikačním gumám. To je důvod, proč většina jezdců dlouho čekala a nakonec zajela jen jeden čas," uvedl sportovní šéf Pirelli, Paul Hembery.
"Ačkoliv se degradace pneumatik sníží s poklesem paliva v nádrži a přibývajícím množstvím gumy na trati, střední směs se zdá být lepší volbou pro závod. To znamená, že týmy mají opravdu širokou škálu možností, pokud jde o výběr strategie."
"Myslíme si, že většina jezdců pojede na tři zastávky v boxech, ačkoliv to mohou zvládnout i se dvěma - a to zejména ti, kteří budou startovat na středních pneumatikách. Pokud bychom zde použili tvrdou směs, patrně by se jelo na jednu zastávku. Degradace měkkých pneumatik je skutečně vysoká, ale jsme přesvědčeni, že se zítra dočkáme dalšího akcí nabitého závodu - v Číně tomu tak bývá často," uzavřel Hembery.
Letošní pneumatiky Pirelli s upraveným zbarvením (foto: Pirelli)
Pirelli předpokládá, že týmy zítra použijí jednu z následujících strategií:Zdá se, že nejrychlejší volbou pro zítřejší závod na 56 kol bude využití třízastávkové strategie? start na měkkých pneumatikách, přezouvání na střední směs mezi 6. - 9. kolem a poté další výměna pneumatik mezi 22. - 26. a 39. - 43. kolem závodu.
Za alternativní strategii se dá označit start na středních pneumatikách, výměna za nové sady středních pneumatik mezi 15. - 18. a 33. - 35. kolem závodu a následně přezutí na měkké pneumatiky kolem 46. kola.
Strategii se dvěma zastávkami v boxech pak budou moci použít týmy, které dokáží udržet degradaci měkkých pneumatik pod kontrolou.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.