Šéf Pirelli se domnívá, že klíčovým aspektem úspěchu v zítřejším závodě bude správná práce s pneumatikami. Očekává ale, že většina týmů zvolí strategii tří zastávek v boxech.
Sobotní kvalifikace se odjela za teplot kolem 27 stupňů Celsia, přičemž teplota asfaltu dosahovala až 41 stupňů. Svou první pole-position získal pro stříbrné barvy týmu Mercedes Lewis Hamilton. Čas 1:34,484 s., který zajel žlutě označených měkkých pneumatikách P Zero Pirelli, byl o víc než půl sekundy rychlejší než ten, kterým v loňském roce získal čínské kvalifikační vítězství Nico Rosberg.
Třetí část kvalifikace předznamenala, že bychom se v nedělním závodě mohli dočkat několika různorodých strategií. Sebastian Vettel (Red Bull) a Jenson Button (McLaren) se rozhodli použít střední pneumatiky, ale pouze Button na nich zajel nějaký čas. To znamená, že si Vettel - stejně jako Nico Hülkenberg (Sauber), který rovněž nezajel žádný čas - bude moci vybrat, na jakých pneumatikách zítra odstartuje do závodu.
"Je zřejmé, že klíčovou roli bude zítra hrát pneumatiková strategie, což jsme jasně viděli v dnešní kvalifikaci. Rozdíl mezi středně tvrdou a měkkou pneumatikou je rozdíl asi 1.5 sekundy, takže měkké pneumatiky byly v kvalifikaci jasnou volbou, pokud šlo o dosáhnutí určitého času. Nicméně, měkké pneumatiky udrží maximální výkonnost jen v jednom kole - trochu se podobají kvalifikačním gumám. To je důvod, proč většina jezdců dlouho čekala a nakonec zajela jen jeden čas," uvedl sportovní šéf Pirelli, Paul Hembery.
"Ačkoliv se degradace pneumatik sníží s poklesem paliva v nádrži a přibývajícím množstvím gumy na trati, střední směs se zdá být lepší volbou pro závod. To znamená, že týmy mají opravdu širokou škálu možností, pokud jde o výběr strategie."
"Myslíme si, že většina jezdců pojede na tři zastávky v boxech, ačkoliv to mohou zvládnout i se dvěma - a to zejména ti, kteří budou startovat na středních pneumatikách. Pokud bychom zde použili tvrdou směs, patrně by se jelo na jednu zastávku. Degradace měkkých pneumatik je skutečně vysoká, ale jsme přesvědčeni, že se zítra dočkáme dalšího akcí nabitého závodu - v Číně tomu tak bývá často," uzavřel Hembery.
Letošní pneumatiky Pirelli s upraveným zbarvením (foto: Pirelli)
Pirelli předpokládá, že týmy zítra použijí jednu z následujících strategií:Zdá se, že nejrychlejší volbou pro zítřejší závod na 56 kol bude využití třízastávkové strategie? start na měkkých pneumatikách, přezouvání na střední směs mezi 6. - 9. kolem a poté další výměna pneumatik mezi 22. - 26. a 39. - 43. kolem závodu.
Za alternativní strategii se dá označit start na středních pneumatikách, výměna za nové sady středních pneumatik mezi 15. - 18. a 33. - 35. kolem závodu a následně přezutí na měkké pneumatiky kolem 46. kola.
Strategii se dvěma zastávkami v boxech pak budou moci použít týmy, které dokáží udržet degradaci měkkých pneumatik pod kontrolou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.
Více než 5 000 nadšených tifosi zaplnilo Fiorano, aby byli svědky historického momentu – Lewis Hamilton a Charles Leclerc poprvé vyrazili na trať s novým vozem Ferrari SF-25.
Po propuštění z pozice šéfa týmu Haas vedl Guenther Steiner právní spor proti svému bývalému zaměstnavateli. Spor byl nyní ukončen, když Steiner žalobu stáhl po mimosoudním urovnání konfliktu mezi oběma stranami.