Kterou éru závodění si piloti užívají více? Éru Pirelli, kdy je výzvou práce s pneumatikami a strategiemi, či dřívější sprinty v dobách, kdy dominovala aerodynamika? A který typ závodění je podle jezdců náročnější?
Během kvalifikace na VC Číny zvolily týmy vyčkávací taktiku a na trati se dlouhou dobu nic nedělo. Důvodem byly pneumatiky - piloti mají k dispozici pouze omezené množství a měkká sada se navíc ukázala rychlejší o 1,5s, což bylo více, než se původně očekávalo.
Pneumatiky hrají v závodě klíčovou úlohu a každý tým se tak snaží vymyslet co nejvhodnější strategii. Dnešní závodění je zkrátka hodně o kontrole - pneumatik, paliva,... Není tomu však tak dávno, kdy byl závod sprintem od začátku do konce - tankovalo se a záleželo na aerodynamice.
Na tiskové konferenci byli první tři nejrychlejší piloti dnešní kvalifikace dotázáni, které z těchto závodění je náročnější a které si více užívají.
Podle Lewise Hamiltona je odpověď jednoduchá. "Náročnější je to teď s těmi pneumatikami, které máme. Je to pro nás všechny určitě složitější, ale řekl bych, že to bylo dříve rozhodně zábavnější," nechal se slyšet.
Podle Kimiho Räikkönena je to zkrátka takové, jaké to je a oni se jen musejí snažit z toho vytěžit maximum. "Léta plynou a pravidla se mění. Není jednoduché vše udělat správně (loni i letos), ale je to stejné pro všechny, stalo se to velkou výzvou a je to součást F1," uvedl a s klidem jemu vlastním dodal, že nevidí velký rozdíl. "Je to to, co máme k dispozici a buď to máte rád, nebo dělejte něco jiného."
Mistři světa Alonso i Räikkönen už patří mezi nejstarší a nejzkušenější piloty ve startovním poli (foto: Scuderia Ferrari)
Podle Fernanda Alonsa je náročnější soudobá Formule 1. "Každého možná baví jiné období F1. Já si užíval roky 2003/4 s desetiválcovými motory. Ty už ale nejsou. A jak řekl Kimi, musíme získat maximum z toho, co máme teď a zároveň si to užívat," okomentoval situaci jednatřicetiletý Španěl.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.