McLaren po dnešních trénincích věří, že balík vylepšení, který pro vůz MP4-28 přivezl do Číny, funguje.
Tým zažívá neúspěšný vstup do sezóny a usilovně pracuje na tom, aby vyřešil počáteční problémy svého monopostu a patřil znovu nejrychlejší.
Dnes v Šanghaji zkoušel celou řadu novinek, které zahrnovaly novou konfiguraci výfuků a bočnic - ty však dle přiznání Buttona nebyly otestovány v aerodynamickém tunelu. "Dosáhli jsme určitých zlepšení, ale ne takových, v jaké jsme momentálně doufali. Potíže s vozem přetrvávají."
Výsledky jsou podle sportovního ředitele Sama Michaela přesto povzbudivé. "Příznaky jsou pozitivní, ale stále ještě musíme projít spoustu dat. Z komentářů jezdců a z časů na kolo to vypadá dobře, my jsme však řízeni daty - a vždy jich pár musíte přelouskat, než přijdete na to, co je co."
Doufá, že velký skok kupředu zažije McLaren během Velké ceny Španělska, pro kterou vyvíjejí další nové díly. Jak jsou na tom v procesu stahování náskoku svých soupeřů?
"Docela daleko, ale všechno vyžaduje čas. Myslím, že to příští dva závody potrvá, do Barcelony bychom se měli dostat na další úroveň. Existuje spousta přechodných kroků, některé plánované a některé v reakci na dva minulé závody," pokračuje sportovní ředitel McLarenu.
McLaren věří v obrat (foto: McLaren Mercedes)
Stále věří, že se jim podaří obrat ve výkonnosti a budou moci opět vyhrávat: "Do Melbourne jsme nejeli s tím, abychom skončili devátí ani s těmi veškerými změnami, ale s tímto vozem na to hledíme pozitivně.
Faktem je, že celkem dobře reaguje na to, kde si myslíme, že se potřebuje zlepšit. Snad budeme moci ukázat, že šlo o správnou volbu. To ukáže pouze čas," dodává Michael.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.