McLaren po dnešních trénincích věří, že balík vylepšení, který pro vůz MP4-28 přivezl do Číny, funguje.
Tým zažívá neúspěšný vstup do sezóny a usilovně pracuje na tom, aby vyřešil počáteční problémy svého monopostu a patřil znovu nejrychlejší.
Dnes v Šanghaji zkoušel celou řadu novinek, které zahrnovaly novou konfiguraci výfuků a bočnic - ty však dle přiznání Buttona nebyly otestovány v aerodynamickém tunelu. "Dosáhli jsme určitých zlepšení, ale ne takových, v jaké jsme momentálně doufali. Potíže s vozem přetrvávají."
Výsledky jsou podle sportovního ředitele Sama Michaela přesto povzbudivé. "Příznaky jsou pozitivní, ale stále ještě musíme projít spoustu dat. Z komentářů jezdců a z časů na kolo to vypadá dobře, my jsme však řízeni daty - a vždy jich pár musíte přelouskat, než přijdete na to, co je co."
Doufá, že velký skok kupředu zažije McLaren během Velké ceny Španělska, pro kterou vyvíjejí další nové díly. Jak jsou na tom v procesu stahování náskoku svých soupeřů?
"Docela daleko, ale všechno vyžaduje čas. Myslím, že to příští dva závody potrvá, do Barcelony bychom se měli dostat na další úroveň. Existuje spousta přechodných kroků, některé plánované a některé v reakci na dva minulé závody," pokračuje sportovní ředitel McLarenu.
McLaren věří v obrat (foto: McLaren Mercedes)
Stále věří, že se jim podaří obrat ve výkonnosti a budou moci opět vyhrávat: "Do Melbourne jsme nejeli s tím, abychom skončili devátí ani s těmi veškerými změnami, ale s tímto vozem na to hledíme pozitivně.
Faktem je, že celkem dobře reaguje na to, kde si myslíme, že se potřebuje zlepšit. Snad budeme moci ukázat, že šlo o správnou volbu. To ukáže pouze čas," dodává Michael.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.