McLaren po dnešních trénincích věří, že balík vylepšení, který pro vůz MP4-28 přivezl do Číny, funguje.
Tým zažívá neúspěšný vstup do sezóny a usilovně pracuje na tom, aby vyřešil počáteční problémy svého monopostu a patřil znovu nejrychlejší.
Dnes v Šanghaji zkoušel celou řadu novinek, které zahrnovaly novou konfiguraci výfuků a bočnic - ty však dle přiznání Buttona nebyly otestovány v aerodynamickém tunelu. "Dosáhli jsme určitých zlepšení, ale ne takových, v jaké jsme momentálně doufali. Potíže s vozem přetrvávají."
Výsledky jsou podle sportovního ředitele Sama Michaela přesto povzbudivé. "Příznaky jsou pozitivní, ale stále ještě musíme projít spoustu dat. Z komentářů jezdců a z časů na kolo to vypadá dobře, my jsme však řízeni daty - a vždy jich pár musíte přelouskat, než přijdete na to, co je co."
Doufá, že velký skok kupředu zažije McLaren během Velké ceny Španělska, pro kterou vyvíjejí další nové díly. Jak jsou na tom v procesu stahování náskoku svých soupeřů?
"Docela daleko, ale všechno vyžaduje čas. Myslím, že to příští dva závody potrvá, do Barcelony bychom se měli dostat na další úroveň. Existuje spousta přechodných kroků, některé plánované a některé v reakci na dva minulé závody," pokračuje sportovní ředitel McLarenu.
McLaren věří v obrat (foto: McLaren Mercedes)
Stále věří, že se jim podaří obrat ve výkonnosti a budou moci opět vyhrávat: "Do Melbourne jsme nejeli s tím, abychom skončili devátí ani s těmi veškerými změnami, ale s tímto vozem na to hledíme pozitivně.
Faktem je, že celkem dobře reaguje na to, kde si myslíme, že se potřebuje zlepšit. Snad budeme moci ukázat, že šlo o správnou volbu. To ukáže pouze čas," dodává Michael.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.