Lewis Hamilton si dnes vylil frustrace na adresu měkké směsi pneumatik Pirelli, která je podle něj špatnou volbou pro Čínu. Co na jeho slova říká italský dodavatel gum?
Pilot Mercedesu si stěžoval již během tréninků, že takové chování pneumatik ještě nezažil. Po skončení jízd dnes v Šanghaji řekl: "Životnost měkké pneumatiky je ta nejhorší, jakou jsem kdy zažil, kousky z ní odlétávaly po celé dráze."
"U měkké to je velmi těžké. Nezdá se, že by byla tou správnou pneumatikou pro tento okruh. Ujel jsem pár kol a pneumatiky se zkrátka rozpadly," pokračuje Hamilton, který zajel dopoledne druhý a odpoledne sedmý nejrychlejší čas.
Jeho bývalý týmový kolega Jenson Button se přidává: "Myslím, že v minulém závodě padlo na pneumatiky mnoho stížností, ale tady to je ještě extrémnější. Měkká pneumatika úplně mění auto.
Na jedno kolo poskytuje spoustu přilnavosti, takže je opravdu dobrou na jedno kolo. Pak se ale začne vpředu a vzadu drolit a vy ztrácíte sekundu na kolo. Je to velmi těžké a já si nemyslím, že v závodě uvidíte moc rychlých kol. Všichni si dáme na čas, tak to zkrátka je," vysvětluje pilot McLarenu.
Hamilton je po trénincích v Číně kvůli měkké směsi pneumatik zklamaný(foto: Mercedes AMG F1 Team)
Podle sportovního ředitele Pirelli Paula Hemberyho se však měkká směs chová přesně tak, jak má: "Pokud by to stejné dělala středně-tvrdá, pak bych měl obavy, Jde o kvalifikační pneumatiku.
Bude to trochu jako v Melbourne, kdy podle mě špičkové týmy budou nuceny se kvalifikovat na měkčí pneumatice, protože představuje tak velkou výkonnostní výhodu. A po 10 kolech budou muset zajet do boxů.
Některé z Q2 týmů se mohou rozhodnout pro start na středně-tvrdé směsi a získat několik pozic na dráze, zatímco se první 10 bude propadat. Vypadá to, že někteří mohou zvážit dvouzastávkový závod a v horším případě třízastávkový, takže je v podstatě odpovídá tomu, co očekáváme," dodává Hembery.
Max Verstappen vysvětlil, proč na Nürburgringu testoval Ferrari GT3 pod přezdívkou „Franz Hermann“ a že překonání traťového rekordu nebylo jeho cílem. Šlo mu hlavně o zážitek a vyzkoušení vozu na legendární trati.
Lewis Hamilton čelí po přestupu z Mercedesu do Ferrari náročným výzvám jak technickým, tak psychologickým. Změna týmu, která měla znamenat novou kapitolu, se ukázala být mnohem složitější, než se očekávalo.
FIA ustoupila kritice jezdců a upravila pravidla pro trestání nevhodného chování, když snížila vysoké pokuty o polovinu. Tvrdé postihy tak nově nebudou hrozit za emotivní výlevy během závodu, ale zůstanou zachovány například za urážky oficiálních osob.
Charles Leclerc kvůli zdravotním potížím vynechá media day před Velkou cenou Emilia Romagna v Imole, ale Ferrari očekává jeho návrat do vozu v pátek. Tým zároveň přiveze první technické upgrady a doufá v lepší výsledky.
Lewis Hamilton je bezesporu jednou z nejvlivnějších osobností ve světě Formule 1, což potvrzuje i jeho nejnovější lukrativní smlouva s velkým sponzorem. Tento obchod ukazuje, jak silná a ceněná je jeho jméno nejen na trati, ale i mimo ni.
Franco Colapinto nastupuje do formule 1 uprostřed sezony a má pět závodů, včetně víkendové GP v Imole, aby si u týmu Alpine vybojoval trvalé místo. I přes smíšené výsledky v roce 2024 musí podat maximální výkon, jinak mu hrozí návrat na lavičku náhradníků.
McLaren patří mezi týmy, které na nadcházející Velkou cenu Emilia Romagna v Imole plánují představit výrazné technické vylepšení svých vozů. Tyto upgrady by měly pomoci týmu udržet tempo v aktuálně vyrovnaném poli a posílit jejich šance v pokračující sezoně.
Frederic Vasseur varuje, že plánované zpřísnění pravidel ohledně takzvaných flexibilních křídel může zásadně ovlivnit pořadí na čele F1. Podle šéfa Ferrari jde o citlivou oblast, kde někteří soupeři balancují na hraně legality, a změna by mohla odhalit dosud skryté rozdíly.
Ford zůstává pevně oddaný Formuli 1 i partnerství s Red Bullem, a to i v případě, že Max Verstappen po roce 2025 tým opustí. Podle šéfa Ford Performance Marka Rushbrooka je jejich spolupráce strategickým krokem s dlouhodobou vizí, nezávislým na jednotlivých jezdcích.
Lewis Hamilton se po těžkém adaptačním období ve Ferrari postupně zlepšuje a zkracuje rozdíl vůči Charlesi Leclercovi. Jeho cílem ale není jen porazit týmového kolegu, ale vyhrávat závody. Tifosi ho nadále podporují.
Adrian Newey přirovnal pravidla pro sezonu 2026 k technické revoluci z roku 2022. Podle něj nabízejí víc prostoru pro inovace, než se původně zdálo.
Charles Leclerc je spokojený se směrem nastavení SF-25, který odpovídá jeho stylu, ale stále hledá úpravy pro lepší zvládnutí chování letošního monopostu.