Lewis Hamilton si dnes vylil frustrace na adresu měkké směsi pneumatik Pirelli, která je podle něj špatnou volbou pro Čínu. Co na jeho slova říká italský dodavatel gum?
Pilot Mercedesu si stěžoval již během tréninků, že takové chování pneumatik ještě nezažil. Po skončení jízd dnes v Šanghaji řekl: "Životnost měkké pneumatiky je ta nejhorší, jakou jsem kdy zažil, kousky z ní odlétávaly po celé dráze."
"U měkké to je velmi těžké. Nezdá se, že by byla tou správnou pneumatikou pro tento okruh. Ujel jsem pár kol a pneumatiky se zkrátka rozpadly," pokračuje Hamilton, který zajel dopoledne druhý a odpoledne sedmý nejrychlejší čas.
Jeho bývalý týmový kolega Jenson Button se přidává: "Myslím, že v minulém závodě padlo na pneumatiky mnoho stížností, ale tady to je ještě extrémnější. Měkká pneumatika úplně mění auto.
Na jedno kolo poskytuje spoustu přilnavosti, takže je opravdu dobrou na jedno kolo. Pak se ale začne vpředu a vzadu drolit a vy ztrácíte sekundu na kolo. Je to velmi těžké a já si nemyslím, že v závodě uvidíte moc rychlých kol. Všichni si dáme na čas, tak to zkrátka je," vysvětluje pilot McLarenu.
Hamilton je po trénincích v Číně kvůli měkké směsi pneumatik zklamaný(foto: Mercedes AMG F1 Team)
Podle sportovního ředitele Pirelli Paula Hemberyho se však měkká směs chová přesně tak, jak má: "Pokud by to stejné dělala středně-tvrdá, pak bych měl obavy, Jde o kvalifikační pneumatiku.
Bude to trochu jako v Melbourne, kdy podle mě špičkové týmy budou nuceny se kvalifikovat na měkčí pneumatice, protože představuje tak velkou výkonnostní výhodu. A po 10 kolech budou muset zajet do boxů.
Některé z Q2 týmů se mohou rozhodnout pro start na středně-tvrdé směsi a získat několik pozic na dráze, zatímco se první 10 bude propadat. Vypadá to, že někteří mohou zvážit dvouzastávkový závod a v horším případě třízastávkový, takže je v podstatě odpovídá tomu, co očekáváme," dodává Hembery.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.