Tým Toro Rosso v Číně představil modifikovanou verzi výfuků, aby se tak vyhnul problémům s přehříváním v oblasti výfuků, které donutily Daniela Ricciarda odstoupit z obou úvodních VC.
Ricciardo musel jak v Austrálii tak v Malajsii zastavit, protože rozpálené výfuky opalovaly části vozu kolem nich. Stejný problém byl laserovým přístrojem po závodu zjištěn i u týmového kolegy Jeana-Erica Vergneho.
Australan věří, že třítydenní přestávka mezi Velkými cenami dala týmu dostatek prostoru pro vyřešení těchto obtíží: "Přestávka přišla právě včas, protože po Austrálii bylo pro kluky jen velmi obtížné něco v tak krátkém čase vymyslet.
Tým změnil tvar výfuku a také jeho strukturu, doufáme, že to snad pomůže. Ty změny by nám měly pomoci hlavně v oblasti spolehlivosti. Když výfuky opalovaly části karoserie, tak jsme ztráceli výkon. Pokud ale budou výfuky fungovat zde tak, jak mají, tak si nemyslím, že nám to přinese nějakou rychlost navíc."
Piloti Toro Rosso na čtvrteční obchůzce trati
Kolega Vergne doufá, že problém s výfuky není až tak zásadní a že se týmu podařilo vymyslet v pauze mezi závody díly, které jeho vůz udělají rychlejším. Francouz by si přál vyšší přítlak a také vyšší stabilitu zádi auta: "V prvních dvou závodech jsme měli výfuky, které nefungovaly tak, jak jsme očekávali. Pro tento víkend máme tedy lepší řešení.
Není to nic speciálního, je to malá, okem téměř nepostřehnutelná, změna, která přinese velký rozdíl. Práci s výfuky se vždy snažíte získat větší přítlak. Také nechcete, aby auto bylo nepředvídatelné, chcete mít stabilní výkony."
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.