Robert Kubica sní o návratu do F1, v kokpitu svého Citroënu DS3 RRC však také není nespokojen.
I když se Robert Kubica o uplynulém víkendu mohl poprvé poměřit se světovou rallyovou špičkou na Rally Sprintu ve Fafe, který se sice do WRC nepočítá, ale účastnila se ho většina top jezdců, a vypadal přitom spokojeně, tak se Polák nijak netají tím, že Formule 1 je jeho velkou vášní. Je mu však jasné, že cesta zpět nebude po těžké nehodě z rally v roce 2011 jednoduchá.
"Když tvrdě pracujete a podnikáte kroky k tomu, abyste se ve Formuli 1 etablovali jako jezdec a pak se v jednom dni úplně změní váš život, tak to není lehké. Samozřejmě, že bych se do F1 rád vrátil, ale je mi jasné, že se to možná nepodaří. Jsou věci, které leží mimo moji kontrolu. To je pro mě to nejtěžší," říká Robert Kubica.
Robert Kubica v zimě zkoušel i DTM
"Rallysport je teď novou věcí v mém životě. Pomáhá mi se znovu dostat do motorsportu a já rozhodně nechci svěšovat hlavu. Pro tento rok jsem se rozhodl pro rally jako krok v mém pomalém návratu," pokračuje Polák, který by se nejraději opět viděl v F1, což teď díky následkům nehody a jeho těžce poraněné pravé ruce není realistické. Nakonec, jak vyšlo po testu Mercedesu C-Klasse DTM najevo, tak i na návrat před německé DTM by bylo ještě moc brzy.
Rallysport však není žádným B plánem: "Vždy jsem byl fandou, v Polsku je rally populárnější než okruhové závody. Začal jsem se o to zajímat tím, že jsem viděl spoustu onboardů, zajímavý byl rozpis a jak to s ním jednotliví jezdci zvládají. Je to něco jiného, než co jsem dělal celý život předtím, ale něco nového je stále atraktivní!"
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.