Robert Kubica sní o návratu do F1, v kokpitu svého Citroënu DS3 RRC však také není nespokojen.
I když se Robert Kubica o uplynulém víkendu mohl poprvé poměřit se světovou rallyovou špičkou na Rally Sprintu ve Fafe, který se sice do WRC nepočítá, ale účastnila se ho většina top jezdců, a vypadal přitom spokojeně, tak se Polák nijak netají tím, že Formule 1 je jeho velkou vášní. Je mu však jasné, že cesta zpět nebude po těžké nehodě z rally v roce 2011 jednoduchá.
"Když tvrdě pracujete a podnikáte kroky k tomu, abyste se ve Formuli 1 etablovali jako jezdec a pak se v jednom dni úplně změní váš život, tak to není lehké. Samozřejmě, že bych se do F1 rád vrátil, ale je mi jasné, že se to možná nepodaří. Jsou věci, které leží mimo moji kontrolu. To je pro mě to nejtěžší," říká Robert Kubica.
Robert Kubica v zimě zkoušel i DTM
"Rallysport je teď novou věcí v mém životě. Pomáhá mi se znovu dostat do motorsportu a já rozhodně nechci svěšovat hlavu. Pro tento rok jsem se rozhodl pro rally jako krok v mém pomalém návratu," pokračuje Polák, který by se nejraději opět viděl v F1, což teď díky následkům nehody a jeho těžce poraněné pravé ruce není realistické. Nakonec, jak vyšlo po testu Mercedesu C-Klasse DTM najevo, tak i na návrat před německé DTM by bylo ještě moc brzy.
Rallysport však není žádným B plánem: "Vždy jsem byl fandou, v Polsku je rally populárnější než okruhové závody. Začal jsem se o to zajímat tím, že jsem viděl spoustu onboardů, zajímavý byl rozpis a jak to s ním jednotliví jezdci zvládají. Je to něco jiného, než co jsem dělal celý život předtím, ale něco nového je stále atraktivní!"
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.
Helmut Marko oznámil, že Max Verstappen může očekávat řadu technických vylepšení před posledními dvěma závody před letní přestávkou. Rakouský poradce Red Bullu potvrdil, že tým připravil několik důležitých upgradů, které by měly pomoci Verstappenovi udržet tempo v boji o šampionát.
Lando Norris označil své vítězství na Velké ceně Velké Británie 2025 za nejdůležitější moment své dosavadní kariéry. Emotivní triumf před domácím publikem pro něj znamená naplnění dlouholetého snu.