Robert Kubica sní o návratu do F1, v kokpitu svého Citroënu DS3 RRC však také není nespokojen.
I když se Robert Kubica o uplynulém víkendu mohl poprvé poměřit se světovou rallyovou špičkou na Rally Sprintu ve Fafe, který se sice do WRC nepočítá, ale účastnila se ho většina top jezdců, a vypadal přitom spokojeně, tak se Polák nijak netají tím, že Formule 1 je jeho velkou vášní. Je mu však jasné, že cesta zpět nebude po těžké nehodě z rally v roce 2011 jednoduchá.
"Když tvrdě pracujete a podnikáte kroky k tomu, abyste se ve Formuli 1 etablovali jako jezdec a pak se v jednom dni úplně změní váš život, tak to není lehké. Samozřejmě, že bych se do F1 rád vrátil, ale je mi jasné, že se to možná nepodaří. Jsou věci, které leží mimo moji kontrolu. To je pro mě to nejtěžší," říká Robert Kubica.
Robert Kubica v zimě zkoušel i DTM
"Rallysport je teď novou věcí v mém životě. Pomáhá mi se znovu dostat do motorsportu a já rozhodně nechci svěšovat hlavu. Pro tento rok jsem se rozhodl pro rally jako krok v mém pomalém návratu," pokračuje Polák, který by se nejraději opět viděl v F1, což teď díky následkům nehody a jeho těžce poraněné pravé ruce není realistické. Nakonec, jak vyšlo po testu Mercedesu C-Klasse DTM najevo, tak i na návrat před německé DTM by bylo ještě moc brzy.
Rallysport však není žádným B plánem: "Vždy jsem byl fandou, v Polsku je rally populárnější než okruhové závody. Začal jsem se o to zajímat tím, že jsem viděl spoustu onboardů, zajímavý byl rozpis a jak to s ním jednotliví jezdci zvládají. Je to něco jiného, než co jsem dělal celý život předtím, ale něco nového je stále atraktivní!"
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.