Robert Kubica sní o návratu do F1, v kokpitu svého Citroënu DS3 RRC však také není nespokojen.
I když se Robert Kubica o uplynulém víkendu mohl poprvé poměřit se světovou rallyovou špičkou na Rally Sprintu ve Fafe, který se sice do WRC nepočítá, ale účastnila se ho většina top jezdců, a vypadal přitom spokojeně, tak se Polák nijak netají tím, že Formule 1 je jeho velkou vášní. Je mu však jasné, že cesta zpět nebude po těžké nehodě z rally v roce 2011 jednoduchá.
"Když tvrdě pracujete a podnikáte kroky k tomu, abyste se ve Formuli 1 etablovali jako jezdec a pak se v jednom dni úplně změní váš život, tak to není lehké. Samozřejmě, že bych se do F1 rád vrátil, ale je mi jasné, že se to možná nepodaří. Jsou věci, které leží mimo moji kontrolu. To je pro mě to nejtěžší," říká Robert Kubica.
Robert Kubica v zimě zkoušel i DTM
"Rallysport je teď novou věcí v mém životě. Pomáhá mi se znovu dostat do motorsportu a já rozhodně nechci svěšovat hlavu. Pro tento rok jsem se rozhodl pro rally jako krok v mém pomalém návratu," pokračuje Polák, který by se nejraději opět viděl v F1, což teď díky následkům nehody a jeho těžce poraněné pravé ruce není realistické. Nakonec, jak vyšlo po testu Mercedesu C-Klasse DTM najevo, tak i na návrat před německé DTM by bylo ještě moc brzy.
Rallysport však není žádným B plánem: "Vždy jsem byl fandou, v Polsku je rally populárnější než okruhové závody. Začal jsem se o to zajímat tím, že jsem viděl spoustu onboardů, zajímavý byl rozpis a jak to s ním jednotliví jezdci zvládají. Je to něco jiného, než co jsem dělal celý život předtím, ale něco nového je stále atraktivní!"
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.