 
            Dvojnásobný vicemistr světa z let 2002 a 2004 strávil v F1 celkem 19 let, během kterých stihl odjet na 323 Grand Prix a vyhrát celkem 11 závodů. Naposledy jsme jej mohli vidět v barvách Williamsu v roce 2011.
Mnozí mu prorokovali konec kariéry již v letech 2007 a 2008, kdy se spolu s Jensonem Buttonem trápil v týmu Honda. Když poté japonská automobilka oznámila ukončení svých aktivit ve Formuli 1, zdálo se, že spolu s ní skončí i oba její jezdci.
Ovšem doslova za pět minut dvanáct stáj odkoupil Ross Brawn, který tak nejenže zachránil tým z Brackley, aby s ním následně mohl vyhrát jak šampionát jezdců, tak pohár konstruktérů, ale povedlo se mu i restartovat upadající kariéry Barrichella a Buttona.
Britský závodník následně přestoupil do Mclarenu, zatímco Brazilec zamířil do stáje z Grove, ve které se roku 2010 přehoupl přes 300 odjetých závodů v F1 a čím dál více se přibližoval další metě – 20 let v F1.
Avšak sezóna 2011 byla z pohledu Williamsu jedním slovem katastrofická. Tým získal pouhých 5bodů a v poháru konstruktérů obsadil 9. místo – nejhorší v novodobé historii britské stáje.
Po posledním závodě sezony tak stáj z Grove dlouho váhala, zda si brazilského veterána ponechat, či sáhnout po některém z platících jezdců. Nakonec byl po boku Pastora Maldonada angažován Barrichellův krajan Bruno Senna a bývalá dvojka Ferrari tak musela vzít zavděk americkou sérií Indy Car. Ani zde však Barrichello díru do světa neudělal a po roce tuto sérii opustil a zamířil do brazilského šampionátu cestovních vozů.
Ovšem ani po téměř roce a půl nezmizela pachuť z jeho nečekaného konce v královně motorsportu: „Tehdy jsem netušil, že to bude můj poslední závod,“ přiznává Barrichello. „Chybí mi opravdová rozlučka,“ dodává.
Barrichellův poslední start v MS F1 (foto: Williams F1 Team)
Jeho posledním závodem tak zůstává VC Brazílie v roce 2011, do které odstartoval se speciálním designem helmy. „Nechal jsem si ji podepsat od všech jezdců. Všem jsem vyprávěl, že půjde do dražby a výtěžek dám na konto Nadace Ayrtona Senny. Ale nakonec jsem nadaci raději věnoval peníze a tuto vzpomínku na můj poslední závod si nechal,“ vysvětluje s odstupem Barrichello.
„Vím, že můj čas ve Formuli 1 již vypršel. Ale přesto – pokud někoho před startem přepadnou bolesti břicha, určitě budu připraven,“ uzavírá Brazilec.
 
            Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
 
            Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
 
            Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
 
            George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
 
            Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
 
            Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
 
            Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
 
            Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
 
            Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
 
            Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
 
            Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
 
            Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.