Felipe Massa je s vývojem nového vozu Ferrari spokojený. Výsledky na dráze odpovídají očekáváním z aerodynamického tunelu a vývoj se podle něj posouvá správným směrem. Ferrari řadí k minimálně dvěma týmům, které letos budou mít na titul.
Ferrari minulý rok v Číně nezažilo zrovna povedený závod. Zatímco Fernando Alonso po třízastávkové strategii v méně konkurenceschopném voze F2012 dojel devátý, Felipe Massa sázející na dvě zastávky až třináctý. Brazilec však tentokrát věří v lepší výsledek.
"Vím, že jsme odjeli teprve dva závody, v této sezóně mám ale zatím dobrý pocit. Práce, kterou jsme během zimy odvedli na F138, nás nasměrovala správně a auto má mnohem větší potenciál," uvádí Massa před Velkou cenou Číny.
"Samozřejmě, že chci vždy bojovat o vítězství, a i když to v prvních dvou závodech nevyšlo. Příznaky byly dobré - vzhledem k výborné závodní rychlosti. Nyní se musíme závod od závodu posouvat dále kupředu."
Jak je na tom podle Brazilce Ferrari dle výkonnosti ve srovnání s ostatními? "Vše, co můžu říci, je, že rozhodně existují více než dva týmy, které mohou bojovat o vítězství a šampionát. Náš tým je jedním z nich, auto se posouvá správným směrem a na trati podává výsledky, které na základě dat z aerodynamického tunelu a z továrny očekáváme.
V Melbourne jsme měli auto, které mělo na vítězství. V Malajsii bylo znovu konkurenceschopné, byť podmínky ze závodu udělaly něco jako loterii."
Korelace dat je u Ferrari lepší než minulý rok, vývoj vozu F138 probíhá v aerodynamickém tunelu Toyoty v Kolíně nad Rýnem (foto: Scuderia Ferrari)
V přestávce po závodě v Malajsii strávil se svým kolegou Alonsem nějaký čas v továrně v Maranellu, což jej před dalším závodním víkendem pozitivně naladilo: "Na Čínu jsme dobře připraveni. Po práci v továrně a na simulátoru minulý týden budeme mít všechny novinky, které snad všechny přivezeme s sebou do Šanghaje."
"Doufám, že se to projeví do zlepšené výkonnosti na dráze. Šanghaj je velmi pěknou tratí s širokou škálou zatáček a rychlými rovinkami, určitě tedy potřebujete auto, které funguje dobře v rychlých částech, ale které má také hodně přítlaku, aby se vyrovnalo s užšími zatáčkami.
Můžeme očekávat celkem vysokou degradaci pneumatik, obzvlášť těch předních. Cílem je bojovat o více bodů, o pódium i o vítězství. Cíle si musíte dávat vysoké," dodává Massa.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.