Felipe Massa je s vývojem nového vozu Ferrari spokojený. Výsledky na dráze odpovídají očekáváním z aerodynamického tunelu a vývoj se podle něj posouvá správným směrem. Ferrari řadí k minimálně dvěma týmům, které letos budou mít na titul.
Ferrari minulý rok v Číně nezažilo zrovna povedený závod. Zatímco Fernando Alonso po třízastávkové strategii v méně konkurenceschopném voze F2012 dojel devátý, Felipe Massa sázející na dvě zastávky až třináctý. Brazilec však tentokrát věří v lepší výsledek.
"Vím, že jsme odjeli teprve dva závody, v této sezóně mám ale zatím dobrý pocit. Práce, kterou jsme během zimy odvedli na F138, nás nasměrovala správně a auto má mnohem větší potenciál," uvádí Massa před Velkou cenou Číny.
"Samozřejmě, že chci vždy bojovat o vítězství, a i když to v prvních dvou závodech nevyšlo. Příznaky byly dobré - vzhledem k výborné závodní rychlosti. Nyní se musíme závod od závodu posouvat dále kupředu."
Jak je na tom podle Brazilce Ferrari dle výkonnosti ve srovnání s ostatními? "Vše, co můžu říci, je, že rozhodně existují více než dva týmy, které mohou bojovat o vítězství a šampionát. Náš tým je jedním z nich, auto se posouvá správným směrem a na trati podává výsledky, které na základě dat z aerodynamického tunelu a z továrny očekáváme.
V Melbourne jsme měli auto, které mělo na vítězství. V Malajsii bylo znovu konkurenceschopné, byť podmínky ze závodu udělaly něco jako loterii."
Korelace dat je u Ferrari lepší než minulý rok, vývoj vozu F138 probíhá v aerodynamickém tunelu Toyoty v Kolíně nad Rýnem (foto: Scuderia Ferrari)
V přestávce po závodě v Malajsii strávil se svým kolegou Alonsem nějaký čas v továrně v Maranellu, což jej před dalším závodním víkendem pozitivně naladilo: "Na Čínu jsme dobře připraveni. Po práci v továrně a na simulátoru minulý týden budeme mít všechny novinky, které snad všechny přivezeme s sebou do Šanghaje."
"Doufám, že se to projeví do zlepšené výkonnosti na dráze. Šanghaj je velmi pěknou tratí s širokou škálou zatáček a rychlými rovinkami, určitě tedy potřebujete auto, které funguje dobře v rychlých částech, ale které má také hodně přítlaku, aby se vyrovnalo s užšími zatáčkami.
Můžeme očekávat celkem vysokou degradaci pneumatik, obzvlášť těch předních. Cílem je bojovat o více bodů, o pódium i o vítězství. Cíle si musíte dávat vysoké," dodává Massa.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.