Felipe Massa je s vývojem nového vozu Ferrari spokojený. Výsledky na dráze odpovídají očekáváním z aerodynamického tunelu a vývoj se podle něj posouvá správným směrem. Ferrari řadí k minimálně dvěma týmům, které letos budou mít na titul.
Ferrari minulý rok v Číně nezažilo zrovna povedený závod. Zatímco Fernando Alonso po třízastávkové strategii v méně konkurenceschopném voze F2012 dojel devátý, Felipe Massa sázející na dvě zastávky až třináctý. Brazilec však tentokrát věří v lepší výsledek.
"Vím, že jsme odjeli teprve dva závody, v této sezóně mám ale zatím dobrý pocit. Práce, kterou jsme během zimy odvedli na F138, nás nasměrovala správně a auto má mnohem větší potenciál," uvádí Massa před Velkou cenou Číny.
"Samozřejmě, že chci vždy bojovat o vítězství, a i když to v prvních dvou závodech nevyšlo. Příznaky byly dobré - vzhledem k výborné závodní rychlosti. Nyní se musíme závod od závodu posouvat dále kupředu."
Jak je na tom podle Brazilce Ferrari dle výkonnosti ve srovnání s ostatními? "Vše, co můžu říci, je, že rozhodně existují více než dva týmy, které mohou bojovat o vítězství a šampionát. Náš tým je jedním z nich, auto se posouvá správným směrem a na trati podává výsledky, které na základě dat z aerodynamického tunelu a z továrny očekáváme.
V Melbourne jsme měli auto, které mělo na vítězství. V Malajsii bylo znovu konkurenceschopné, byť podmínky ze závodu udělaly něco jako loterii."
Korelace dat je u Ferrari lepší než minulý rok, vývoj vozu F138 probíhá v aerodynamickém tunelu Toyoty v Kolíně nad Rýnem (foto: Scuderia Ferrari)
V přestávce po závodě v Malajsii strávil se svým kolegou Alonsem nějaký čas v továrně v Maranellu, což jej před dalším závodním víkendem pozitivně naladilo: "Na Čínu jsme dobře připraveni. Po práci v továrně a na simulátoru minulý týden budeme mít všechny novinky, které snad všechny přivezeme s sebou do Šanghaje."
"Doufám, že se to projeví do zlepšené výkonnosti na dráze. Šanghaj je velmi pěknou tratí s širokou škálou zatáček a rychlými rovinkami, určitě tedy potřebujete auto, které funguje dobře v rychlých částech, ale které má také hodně přítlaku, aby se vyrovnalo s užšími zatáčkami.
Můžeme očekávat celkem vysokou degradaci pneumatik, obzvlášť těch předních. Cílem je bojovat o více bodů, o pódium i o vítězství. Cíle si musíte dávat vysoké," dodává Massa.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.