Velká cena Malajsie ukázala, že stáj Mercedes upřednostňuje v boji o titul Lewise Hamiltona. To si alespoň myslí Allan McNish.
Mercedes se na konci Velké ceny Malajsie rozhodl pro týmovou režii, prostřednictvím níž neumožnil Nicu Rosbergovi předjetí kolegu Lewise Hamiltona. "Jen se podívejte na konverzaci přes rádio. I když to není oficiální, lze z ní vycítit, že upřednostňují Lewise Hamiltona v boji o titul. Otevřeli mu svoji náruč a už spolu velmi dobře vycházejí," říká bývalý jezdec F1 pro BBC.
Hamilton, který se k Mercedesu přidal před touto sezonou po 6 letech u McLarenu, zatím v obou kvalifikacích porazil týmového kolegu, také v obou závodech měl navrch (i když v Austrálii musel Nico pro technické problémy odstoupit). Mistr světa z roku 2008 je v tabulce jezdců 4. s 25 body, na vedoucího Vettela ztrácí 15 a na kolegu Rosberga, který je na startu své 4. sezony s týmem z Brackley, má náskok 13 bodů.
"Myslím, že mu [Hamiltonovi ] velmi vyhovuje to, co pro něj tým udělal a se změnami, které se v týmu od jeho příchodu odehrály - jinak by se ke změně neodhodlal. Je zřejmé, že Lewis byl vloni nejrychlejším jezdcem na startovním roštu. Vůbec mě nepřekvapuje, že v kvalifikacích má nad Nicem navrch, protože si myslím, že Lewis je vůbec nejrychlejším současným jezdcem na jedno kolo. Do týmu přinesl svěží vánek," pokračuje McNish.
Skot, který v roce 2002 jezdil v F1 za Toyotu a v roce 2003 byl testovacím jezdcem Renaultu, však stále věří, že Rosberg může pro Hamiltona představovat výzvu: "Myslím si, že Nico si zatím vede velmi dobře, zvláště v Malajsii. Většina týmových kolegů v interním duelu s Lewisem podlehla, porazit Lewise je opravdu těžký oříšek. I proto bude zajímavé sledovat, jak si povede Nico."
Zatímco Mercedesu se poved vstup do nové sezony náramně, bývalý zaměstnavatel Hamiltona, McLaren, se trápí. Jenson Button (Austrálie) a Sergio Pérez (Malajsie) získali zatím každý po jednom 9. místě. "Nemyslím si, že bychom mohli přestat počítat s McLarenem," uvádí pilot, jehož nejlepším výsledkem v F1 je 7. místo z Malajsie.
"Pérez je velmi rychlý a tým může těžit ze zkušeností Buttona. McLarenu se tradičně nedaří začátky sezon, obvykle je ale velmi dobrý ve vývoji vozu v jejím průběhu. Nakonec dají Buttonovi auto, se kterým bude moci bojovat o šampionát, ale bude to včas?" ptá se dvojnásobný vítězst závodu 24h Le Mans.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.