Velká cena Malajsie ukázala, že stáj Mercedes upřednostňuje v boji o titul Lewise Hamiltona. To si alespoň myslí Allan McNish.
Mercedes se na konci Velké ceny Malajsie rozhodl pro týmovou režii, prostřednictvím níž neumožnil Nicu Rosbergovi předjetí kolegu Lewise Hamiltona. "Jen se podívejte na konverzaci přes rádio. I když to není oficiální, lze z ní vycítit, že upřednostňují Lewise Hamiltona v boji o titul. Otevřeli mu svoji náruč a už spolu velmi dobře vycházejí," říká bývalý jezdec F1 pro BBC.
Hamilton, který se k Mercedesu přidal před touto sezonou po 6 letech u McLarenu, zatím v obou kvalifikacích porazil týmového kolegu, také v obou závodech měl navrch (i když v Austrálii musel Nico pro technické problémy odstoupit). Mistr světa z roku 2008 je v tabulce jezdců 4. s 25 body, na vedoucího Vettela ztrácí 15 a na kolegu Rosberga, který je na startu své 4. sezony s týmem z Brackley, má náskok 13 bodů.
"Myslím, že mu [Hamiltonovi ] velmi vyhovuje to, co pro něj tým udělal a se změnami, které se v týmu od jeho příchodu odehrály - jinak by se ke změně neodhodlal. Je zřejmé, že Lewis byl vloni nejrychlejším jezdcem na startovním roštu. Vůbec mě nepřekvapuje, že v kvalifikacích má nad Nicem navrch, protože si myslím, že Lewis je vůbec nejrychlejším současným jezdcem na jedno kolo. Do týmu přinesl svěží vánek," pokračuje McNish.
Skot, který v roce 2002 jezdil v F1 za Toyotu a v roce 2003 byl testovacím jezdcem Renaultu, však stále věří, že Rosberg může pro Hamiltona představovat výzvu: "Myslím si, že Nico si zatím vede velmi dobře, zvláště v Malajsii. Většina týmových kolegů v interním duelu s Lewisem podlehla, porazit Lewise je opravdu těžký oříšek. I proto bude zajímavé sledovat, jak si povede Nico."
Zatímco Mercedesu se poved vstup do nové sezony náramně, bývalý zaměstnavatel Hamiltona, McLaren, se trápí. Jenson Button (Austrálie) a Sergio Pérez (Malajsie) získali zatím každý po jednom 9. místě. "Nemyslím si, že bychom mohli přestat počítat s McLarenem," uvádí pilot, jehož nejlepším výsledkem v F1 je 7. místo z Malajsie.
"Pérez je velmi rychlý a tým může těžit ze zkušeností Buttona. McLarenu se tradičně nedaří začátky sezon, obvykle je ale velmi dobrý ve vývoji vozu v jejím průběhu. Nakonec dají Buttonovi auto, se kterým bude moci bojovat o šampionát, ale bude to včas?" ptá se dvojnásobný vítězst závodu 24h Le Mans.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.