Lotus má podle odborného poradce Red Bullu Helmuta Marka neférovou výhodu, protože Pirelli k vývoji a testování pneumatik používá jejich starší monopost. Bývalý pilot F1 Alex Wurz s ním však nesouhlasí.
Pirelli původně k vývoji nových směsí používalo Toyotu TF109. Ta však byla zastaralá a neodpovídala vlastnostem nových vozů, proto minulý rok přešlo Renault R30, který tým Lotus vyvinul pro sezónu 2010.
Některé to vedlo k domněnce, že nové směsi Pirelli v Melbourne proto nejvíce vyhovovaly Lotusu E21, protože oba vozy pocházejí od stejného týmu a sdílejí stejné základní designové filozofie a tým z Enstone dobře ví, s čím italský výrobce pneumatik testuje.
Ke škarohlídkům se minulý měsíc přidal i Helmut Marko z Red Bullu, který nelibě nesl porážku v Austrálii a vítězství Kimiho Räikkönena s Lotusem: "Je očividné, že pneumatiky Pirelli jsou navrženy pro tento druh auta. Dnešní Lotus má stejné DNA."
Jeho argument však zpochybňuje Alex Wurz. "Každý tým mohl dát Pirelli k dispozici testovací vůz. Nikdo jiný ale nechtěl," vzpomíná na potíže Pirelli, které dlouho nemohlo pro testování sehnat novější formuli.
S Renaultem R30 ladil před svým návratem do F1 formu také Kimi Räikkönen (foto: Lotus F1 Team)
Nemyslím si, že by [Lotus] měli výhodu. Jde o standardní pneumatiky. Všichni mají k dispozici stejný počet testů, stejné množství času na přizpůsobení se a vývoj. Všichni řeší stejný problém: jak vyzrát na konkurenci a najít výhodu. To je příležitost, nikoliv nevýhoda," dodává Wurz.
Fotografie monopostu Renault R30 najdete pod článkem.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.