Bývalý pilot Formule 1 Jean Alesi obhajuje současné pneumatiky Pirelli a vysvětluje, proč nemá smysl si na ně stěžovat.
Italský dodavatel obutí vozu F1 se nedávno dostal pod palbu kritiky ze strany Red Bullu a jeho jezdců, kteří si stěžovali, že na nich se současným vozem nemohou jezdit naplno. Podporu ostatních týmů si však nezískali.
"Z pohledu pneumatik musí piloti najít nejlepší kompromis mezi výkonností a degradací. Přesně o tohle šlo ve Formuli 1 vždy," tvrdí pro NBC Alesi, který v F1 odjezdil 13 sezón za týmy Benetton, Ferrari, Jordan, Prost, Sauber či Tyrrell.
"Během své kariéry jsem závodil za různých pravidel týkajících se pneumatik a s různými dodavateli - i v éře kvalifikačních pneumatik. I když všechny měly své odlišné stránky, tak je Pirelli společností, která fanouškům dodává nejvíce zábavy.
Zatím jsme viděli dva fantastické závody. Jde přesně o to, co bylo požadováno - a podle mě přesně to, co sport potřeboval," popisuje bývalý pilot.
Podle Jeana Alesiho nemá cenu si stěžovat na pneumatiky, piloti museli v F1 hledat kompromis mezi výkonností a jejich degradací vždy (foto: Scuderia Toro Rosso)
"Jednou z věcí, která se nemění, je to, že nejlepší týmy budou vždy nejúspěšnější, takže to nemá smysl si stěžovat, protože k tomu po právu dojde vždy, ať už máte jakákoliv pravidla," dodává Alesi, který na pneumatikách Pirelli závodil během své první plné sezóny za Tyrrell v roce 1990. Ve Velké ceně Spojených států na nich vedl téměř polovinu závodu, než ho předjel Ayrton Senna s McLarenem na Goodyearech.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.