Bývalý pilot Formule 1 Jean Alesi obhajuje současné pneumatiky Pirelli a vysvětluje, proč nemá smysl si na ně stěžovat.
Italský dodavatel obutí vozu F1 se nedávno dostal pod palbu kritiky ze strany Red Bullu a jeho jezdců, kteří si stěžovali, že na nich se současným vozem nemohou jezdit naplno. Podporu ostatních týmů si však nezískali.
"Z pohledu pneumatik musí piloti najít nejlepší kompromis mezi výkonností a degradací. Přesně o tohle šlo ve Formuli 1 vždy," tvrdí pro NBC Alesi, který v F1 odjezdil 13 sezón za týmy Benetton, Ferrari, Jordan, Prost, Sauber či Tyrrell.
"Během své kariéry jsem závodil za různých pravidel týkajících se pneumatik a s různými dodavateli - i v éře kvalifikačních pneumatik. I když všechny měly své odlišné stránky, tak je Pirelli společností, která fanouškům dodává nejvíce zábavy.
Zatím jsme viděli dva fantastické závody. Jde přesně o to, co bylo požadováno - a podle mě přesně to, co sport potřeboval," popisuje bývalý pilot.
Podle Jeana Alesiho nemá cenu si stěžovat na pneumatiky, piloti museli v F1 hledat kompromis mezi výkonností a jejich degradací vždy (foto: Scuderia Toro Rosso)
"Jednou z věcí, která se nemění, je to, že nejlepší týmy budou vždy nejúspěšnější, takže to nemá smysl si stěžovat, protože k tomu po právu dojde vždy, ať už máte jakákoliv pravidla," dodává Alesi, který na pneumatikách Pirelli závodil během své první plné sezóny za Tyrrell v roce 1990. Ve Velké ceně Spojených států na nich vedl téměř polovinu závodu, než ho předjel Ayrton Senna s McLarenem na Goodyearech.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.