Nejlepším způsobem, jak ve Formuli 1 efektivně kontrolovat náklady, jsou podle šéfa Red Bullu Christiana Hornera stabilní pravidla.
Horner je známým kritikem různých návrhů finančních kontrol týmů - od rozpočtových stropů po Dohodu o omezení zdrojů (RRA). Podle něj by Formuli 1 neměli vést účetní. Red Bull se po neshodách kvůli RRA na konci roku 2011 proto rozhodl vystoupit z asociace týmů F1 (FOTA).
Podle Hornera je RRA příliš omezující a nepředstavuje žádný pokrok: "Před pěti lety jsme hovořili o rozpočtových stropech. Nejtěžší věcí na světě je kontrolovat utrácení společností. Omezení zdrojů je dohoda, která je kvůli struktuře různých společností špatnou už ve své podstatě: Ferrari funguje zcela odlišným způsobem než McLaren, Mercedes či Red Bull."
Co tedy šéf Red Bullu navrhuje? "Nejlepší způsob řízení nákladů představují stabilní pravidla. Například: největší dopad na náklady Sauberu bude mít příští rok změna pravidel týkající se pohonných ústrojí, takže tím opravdu nejmoudřejším způsobem, jak udržet náklady, jsou stabilní, jasná a stručná pravidla - jak technická, tak i sportovní."
U stabilních pravidel by podle něj bylo výhodou, že by na jejich dodržování dohlížela Mezinárodní automobilová federace (FIA), která by fungovala jako policajt. Přes potřebu nalézt způsob řízení nákladů podle něj Formule 1 zůstává tou nejsilnější sportovní značkou na světě, což dáno stoupajícím počtem televizních diváků.
Dohoda o omezení zdrojů je podle Christiana Hornera k ničemu (ilustrační foto: Red Bull Racing)
"Hodnotou F1 je globální publikum, ke kterému se dostává. Kromě Olympijských her je F1 největším sezónním globálním sportem. Bernie to pořádá tak, že placenou TV bere pouze tehdy, pokud je vedle ní dostupné i pozemní vysílání.
Pokrývá obě základny: díky placené TV máte k dispozici kvalitnější přenosy, a masy příležitostných diváků to mohou sledovat prostřednictvím pozemního vysílání," dodává Horner pro Autosport.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.