Nejlepším způsobem, jak ve Formuli 1 efektivně kontrolovat náklady, jsou podle šéfa Red Bullu Christiana Hornera stabilní pravidla.
Horner je známým kritikem různých návrhů finančních kontrol týmů - od rozpočtových stropů po Dohodu o omezení zdrojů (RRA). Podle něj by Formuli 1 neměli vést účetní. Red Bull se po neshodách kvůli RRA na konci roku 2011 proto rozhodl vystoupit z asociace týmů F1 (FOTA).
Podle Hornera je RRA příliš omezující a nepředstavuje žádný pokrok: "Před pěti lety jsme hovořili o rozpočtových stropech. Nejtěžší věcí na světě je kontrolovat utrácení společností. Omezení zdrojů je dohoda, která je kvůli struktuře různých společností špatnou už ve své podstatě: Ferrari funguje zcela odlišným způsobem než McLaren, Mercedes či Red Bull."
Co tedy šéf Red Bullu navrhuje? "Nejlepší způsob řízení nákladů představují stabilní pravidla. Například: největší dopad na náklady Sauberu bude mít příští rok změna pravidel týkající se pohonných ústrojí, takže tím opravdu nejmoudřejším způsobem, jak udržet náklady, jsou stabilní, jasná a stručná pravidla - jak technická, tak i sportovní."
U stabilních pravidel by podle něj bylo výhodou, že by na jejich dodržování dohlížela Mezinárodní automobilová federace (FIA), která by fungovala jako policajt. Přes potřebu nalézt způsob řízení nákladů podle něj Formule 1 zůstává tou nejsilnější sportovní značkou na světě, což dáno stoupajícím počtem televizních diváků.
Dohoda o omezení zdrojů je podle Christiana Hornera k ničemu (ilustrační foto: Red Bull Racing)
"Hodnotou F1 je globální publikum, ke kterému se dostává. Kromě Olympijských her je F1 největším sezónním globálním sportem. Bernie to pořádá tak, že placenou TV bere pouze tehdy, pokud je vedle ní dostupné i pozemní vysílání.
Pokrývá obě základny: díky placené TV máte k dispozici kvalitnější přenosy, a masy příležitostných diváků to mohou sledovat prostřednictvím pozemního vysílání," dodává Horner pro Autosport.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.