Šéf závodního týmu Mercedesu v rozhovoru uvádí, že týmová režie mu je proti srsti a že o ní Lewis Hamilton v Malajsii nežádal.
Svým pilotům v Sepangu kvůli nedostatku paliva udělil příkaz, aby se navzájem nepředjížděli. Nico Rosberg přitom několikrát žádal o to, aby jej Lewis Hamilton pustil před sebe, protože cítil, že je rychlejší než jeho týmový kolega.
"Nelíbilo se mi to, že jsem v Malajsii musel udílet příkazy, které jsem udělil. Není to v mé sportovní povaze a myslím, že tým v minulosti mnohokrát dokázal, že jsme moc rádi, když naši jezdci spolu závodí. Z technického hlediska bychom vypadali velmi hloupě, kdyby nám u obou vozů došlo palivo," vysvětluje Brawn pro Reuters.
Chválí Hamiltonův přístup, který ve smlouvě nikdy nepožadoval žádné přednostní zacházení: "Samozřejmě, že Lewis chtěl závodit... při jednáních o smlouvě s Lewisem nikdy nic nezmínil o jezdci číslo jedna a dvě. Přál si pouze rovnost.
Chce stejné vybavení, stejnou příležitost. Je skvělé, že má takové sebevědomí a přístup, že nepožaduje žádné upřednostňování. Myslím, že Lewis se kvůli tomu cítil v té situaci trochu trapně," soudí Brawn.
Piloti Mercedesu na cílové rovince v Sepangu (foto: Mercedes AMG F1 Team)
K nutnosti rozhodnout o nepředjíždění došlo až v průběhu Velké ceny Malajsie, na dlouhé porady nebyl čas: "Musel jsem na boxové zídce rozhodnout. Niki [Lauda] či Toto [Wolff] s tím nemusí souhlasit, já jsem však měl k dispozici veškerá fakta a informace.
Cítil jsem, že mám veškeré potřebné informace k danému rozhodnutí, oni je neměli. Myslím, že oba po závodě došli k tomu, že šlo o správné rozhodnutí. Jsem oprávněn činit rozhodnutí, která potřebuji. Někdo je udělat musí. Nedá se rozhodovat na základě schůzky nějakého výboru. Na to není čas," dodává Brawn.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.