Šéf závodního týmu Mercedesu v rozhovoru uvádí, že týmová režie mu je proti srsti a že o ní Lewis Hamilton v Malajsii nežádal.
Svým pilotům v Sepangu kvůli nedostatku paliva udělil příkaz, aby se navzájem nepředjížděli. Nico Rosberg přitom několikrát žádal o to, aby jej Lewis Hamilton pustil před sebe, protože cítil, že je rychlejší než jeho týmový kolega.
"Nelíbilo se mi to, že jsem v Malajsii musel udílet příkazy, které jsem udělil. Není to v mé sportovní povaze a myslím, že tým v minulosti mnohokrát dokázal, že jsme moc rádi, když naši jezdci spolu závodí. Z technického hlediska bychom vypadali velmi hloupě, kdyby nám u obou vozů došlo palivo," vysvětluje Brawn pro Reuters.
Chválí Hamiltonův přístup, který ve smlouvě nikdy nepožadoval žádné přednostní zacházení: "Samozřejmě, že Lewis chtěl závodit... při jednáních o smlouvě s Lewisem nikdy nic nezmínil o jezdci číslo jedna a dvě. Přál si pouze rovnost.
Chce stejné vybavení, stejnou příležitost. Je skvělé, že má takové sebevědomí a přístup, že nepožaduje žádné upřednostňování. Myslím, že Lewis se kvůli tomu cítil v té situaci trochu trapně," soudí Brawn.
Piloti Mercedesu na cílové rovince v Sepangu (foto: Mercedes AMG F1 Team)
K nutnosti rozhodnout o nepředjíždění došlo až v průběhu Velké ceny Malajsie, na dlouhé porady nebyl čas: "Musel jsem na boxové zídce rozhodnout. Niki [Lauda] či Toto [Wolff] s tím nemusí souhlasit, já jsem však měl k dispozici veškerá fakta a informace.
Cítil jsem, že mám veškeré potřebné informace k danému rozhodnutí, oni je neměli. Myslím, že oba po závodě došli k tomu, že šlo o správné rozhodnutí. Jsem oprávněn činit rozhodnutí, která potřebuji. Někdo je udělat musí. Nedá se rozhodovat na základě schůzky nějakého výboru. Na to není čas," dodává Brawn.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.
Zak Brown očekává, že mezi Norrisem a Piastrim může v budoucnu dojít ke střetu kvůli jejich ambicím. Zdůraznil však, že McLaren má jasná pravidla a silné vedení, aby podobné situace zvládl.
Isack Hadjar musel na cestě do Formule 1 překonat mnoho překážek, ale nyní, když dostal šanci, ji využívá naplno a zanechává silný dojem.
George Russell, pilot Mercedesu, je přesvědčen, že jeho tým je po pěti závodech v sezóně 2025 „mnohem blíže“ lídrovi šampionátu McLarenu, než se původně očekávalo. Podle Russella se Mercedesu podařilo výrazně zúžit rozdíl a teď už je zcela jasné, že McLaren není jediným tým, který má šanci na titul.