Šéf závodního týmu Mercedesu v rozhovoru uvádí, že týmová režie mu je proti srsti a že o ní Lewis Hamilton v Malajsii nežádal.
Svým pilotům v Sepangu kvůli nedostatku paliva udělil příkaz, aby se navzájem nepředjížděli. Nico Rosberg přitom několikrát žádal o to, aby jej Lewis Hamilton pustil před sebe, protože cítil, že je rychlejší než jeho týmový kolega.
"Nelíbilo se mi to, že jsem v Malajsii musel udílet příkazy, které jsem udělil. Není to v mé sportovní povaze a myslím, že tým v minulosti mnohokrát dokázal, že jsme moc rádi, když naši jezdci spolu závodí. Z technického hlediska bychom vypadali velmi hloupě, kdyby nám u obou vozů došlo palivo," vysvětluje Brawn pro Reuters.
Chválí Hamiltonův přístup, který ve smlouvě nikdy nepožadoval žádné přednostní zacházení: "Samozřejmě, že Lewis chtěl závodit... při jednáních o smlouvě s Lewisem nikdy nic nezmínil o jezdci číslo jedna a dvě. Přál si pouze rovnost.
Chce stejné vybavení, stejnou příležitost. Je skvělé, že má takové sebevědomí a přístup, že nepožaduje žádné upřednostňování. Myslím, že Lewis se kvůli tomu cítil v té situaci trochu trapně," soudí Brawn.
Piloti Mercedesu na cílové rovince v Sepangu (foto: Mercedes AMG F1 Team)
K nutnosti rozhodnout o nepředjíždění došlo až v průběhu Velké ceny Malajsie, na dlouhé porady nebyl čas: "Musel jsem na boxové zídce rozhodnout. Niki [Lauda] či Toto [Wolff] s tím nemusí souhlasit, já jsem však měl k dispozici veškerá fakta a informace.
Cítil jsem, že mám veškeré potřebné informace k danému rozhodnutí, oni je neměli. Myslím, že oba po závodě došli k tomu, že šlo o správné rozhodnutí. Jsem oprávněn činit rozhodnutí, která potřebuji. Někdo je udělat musí. Nedá se rozhodovat na základě schůzky nějakého výboru. Na to není čas," dodává Brawn.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.