Dle trojnásobného mistra světa, Sira Jackieho Stewarta, může letos Lewis Hamilton s Mercedesem bojovat o titul.
Lewis Hamilton do letošní sezony odstartoval s Mercedesem poté, co v zimě odešel do McLarenu, s tím, že boj o podia v první polovině sezony je nepravděpodobný. V teprve druhém závodu sezony však dokázal dojet třetí. To zvýšilo mnohá očekávání, spousta lidí, včetně Hamiltona, si teď myslí, že vítězství v závodu v letošním roce je možné.
Jackie Steward však očekává, že pokud Mercedes bude pokračovat ve správném směru vývoje vozu, tak by ke konci sezony mohl Hamilton bojovat o svůj druhý titul. "Ano, může vyhrávat závody," řekl Skot pro BBC. "Lewis bude živit naději až dokonce. Může bojovat o titul, ale bude potřebovat udržovat tempo s Red Bully a Ferrari v oblasti vývoje."
"Pokud by Red Bull byl tak dobrý, jak by mohl být, tak by byl vaším hlavním soupeřem. To Ferrari jsou letos ze začátku sezony více konkurenceschopné, než byly vloni. Lotus je také velmi konkurenceschopný a McLaren se vrátí do boje. Ale Ross Brawn [šéf Mercedesu] je výjimečně talentovaným mužem. Mercedes existuje, aby vyhrával a mají k tomu potřebné zdroje."
73letý Steward řekl, že Hamilton má výhodu oproti svému týmovému kolegovi, Nicovi Rosbergovi, což se ukázalo i v Malajsii. "Je bez debaty, že má Lewis výhodu, protože je více úspěšným - vyhrál více závodů a i šampionát. Odstartoval také dobře do sezony. Nico vyhrál závod [v roce 2012], ale ještě se mu na to nepodařilo navázat."
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.