Dle trojnásobného mistra světa, Sira Jackieho Stewarta, může letos Lewis Hamilton s Mercedesem bojovat o titul.
Lewis Hamilton do letošní sezony odstartoval s Mercedesem poté, co v zimě odešel do McLarenu, s tím, že boj o podia v první polovině sezony je nepravděpodobný. V teprve druhém závodu sezony však dokázal dojet třetí. To zvýšilo mnohá očekávání, spousta lidí, včetně Hamiltona, si teď myslí, že vítězství v závodu v letošním roce je možné.
Jackie Steward však očekává, že pokud Mercedes bude pokračovat ve správném směru vývoje vozu, tak by ke konci sezony mohl Hamilton bojovat o svůj druhý titul. "Ano, může vyhrávat závody," řekl Skot pro BBC. "Lewis bude živit naději až dokonce. Může bojovat o titul, ale bude potřebovat udržovat tempo s Red Bully a Ferrari v oblasti vývoje."
"Pokud by Red Bull byl tak dobrý, jak by mohl být, tak by byl vaším hlavním soupeřem. To Ferrari jsou letos ze začátku sezony více konkurenceschopné, než byly vloni. Lotus je také velmi konkurenceschopný a McLaren se vrátí do boje. Ale Ross Brawn [šéf Mercedesu] je výjimečně talentovaným mužem. Mercedes existuje, aby vyhrával a mají k tomu potřebné zdroje."
73letý Steward řekl, že Hamilton má výhodu oproti svému týmovému kolegovi, Nicovi Rosbergovi, což se ukázalo i v Malajsii. "Je bez debaty, že má Lewis výhodu, protože je více úspěšným - vyhrál více závodů a i šampionát. Odstartoval také dobře do sezony. Nico vyhrál závod [v roce 2012], ale ještě se mu na to nepodařilo navázat."
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.