Bývalý pilot Formule 1 Martin Brundle reaguje na kritiku Pirelli: podle něj se italská společnost snaží najít ten správným kompromis mezi sportem a zábavou.
Red Bull v Malajsii tvrdě kritizoval výrobce pneumatik a volal po návratu k loňským směsím. Na tiskové konferenci si postěžoval i jejich pilot Mark Webber: "Lidé, kteří mají ponětí o tom, jak sport vypadal, a trochu vzdělání, to je stále trochu rána mimo... závodění je zcela o péči o pneumatiky a snaze, aby přežily, spíše než o jízdě na limitu. Nyní nás nevidíte, jak na to skutečně tlačíme až na limit."
Spousta lidí v úvodu sezóny Pirelli kritizuje, současný komentátor televize Sky Brundle se jich však zastává: "Pirelli dělá jen to, co co byli požádáni - zatraktivnit závodění. Lehce by mohli přijít s tvrdými pneumatikami pro příští velkou cenu. Ale opravdu to chceme?"
"Vyvážení musí být správné. Nemyslím si, že by někdo chtěl sledovat nudné jednozastávkové závody. Na druhé straně by pět zastávek byla fraška. Myslím, že dvě až tři zastávky jsou dobrým kompromisem," myslí si Brundle.
"Chápu to, že někteří jezdci nejsou spokojeni: chceme vidět vyhrávat toho nejrychlejšího, ne toho, kdo je nejlepší v šetření pneumatik. Jedná se o dilema: mělo by jít více o sport nebo by se měl brát ohled i na zábavu? Nesmíme zapomínat, že to první by bez druhého nemohlo existovat," upozorňuje bývalý pilot F1.
Nejtvrdší směs pneumatik Pirelli na Red Bullu RB9 (foto: Red Bull Racing)
Pirelli se zastává také Bernie Ecclestone: "Líbí se vám více závodění dnes nebo tehdy, kdy nikdo nepředjížděl a všichni už před startem s poměrně vysokou mírou jistoty věděli, kdo zvítězí?"
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.