Bývalý pilot Formule 1 Martin Brundle reaguje na kritiku Pirelli: podle něj se italská společnost snaží najít ten správným kompromis mezi sportem a zábavou.
Red Bull v Malajsii tvrdě kritizoval výrobce pneumatik a volal po návratu k loňským směsím. Na tiskové konferenci si postěžoval i jejich pilot Mark Webber: "Lidé, kteří mají ponětí o tom, jak sport vypadal, a trochu vzdělání, to je stále trochu rána mimo... závodění je zcela o péči o pneumatiky a snaze, aby přežily, spíše než o jízdě na limitu. Nyní nás nevidíte, jak na to skutečně tlačíme až na limit."
Spousta lidí v úvodu sezóny Pirelli kritizuje, současný komentátor televize Sky Brundle se jich však zastává: "Pirelli dělá jen to, co co byli požádáni - zatraktivnit závodění. Lehce by mohli přijít s tvrdými pneumatikami pro příští velkou cenu. Ale opravdu to chceme?"
"Vyvážení musí být správné. Nemyslím si, že by někdo chtěl sledovat nudné jednozastávkové závody. Na druhé straně by pět zastávek byla fraška. Myslím, že dvě až tři zastávky jsou dobrým kompromisem," myslí si Brundle.
"Chápu to, že někteří jezdci nejsou spokojeni: chceme vidět vyhrávat toho nejrychlejšího, ne toho, kdo je nejlepší v šetření pneumatik. Jedná se o dilema: mělo by jít více o sport nebo by se měl brát ohled i na zábavu? Nesmíme zapomínat, že to první by bez druhého nemohlo existovat," upozorňuje bývalý pilot F1.
Nejtvrdší směs pneumatik Pirelli na Red Bullu RB9 (foto: Red Bull Racing)
Pirelli se zastává také Bernie Ecclestone: "Líbí se vám více závodění dnes nebo tehdy, kdy nikdo nepředjížděl a všichni už před startem s poměrně vysokou mírou jistoty věděli, kdo zvítězí?"
Max Verstappen vysvětlil, proč na Nürburgringu testoval Ferrari GT3 pod přezdívkou „Franz Hermann“ a že překonání traťového rekordu nebylo jeho cílem. Šlo mu hlavně o zážitek a vyzkoušení vozu na legendární trati.
Lewis Hamilton čelí po přestupu z Mercedesu do Ferrari náročným výzvám jak technickým, tak psychologickým. Změna týmu, která měla znamenat novou kapitolu, se ukázala být mnohem složitější, než se očekávalo.
FIA ustoupila kritice jezdců a upravila pravidla pro trestání nevhodného chování, když snížila vysoké pokuty o polovinu. Tvrdé postihy tak nově nebudou hrozit za emotivní výlevy během závodu, ale zůstanou zachovány například za urážky oficiálních osob.
Charles Leclerc kvůli zdravotním potížím vynechá media day před Velkou cenou Emilia Romagna v Imole, ale Ferrari očekává jeho návrat do vozu v pátek. Tým zároveň přiveze první technické upgrady a doufá v lepší výsledky.
Lewis Hamilton je bezesporu jednou z nejvlivnějších osobností ve světě Formule 1, což potvrzuje i jeho nejnovější lukrativní smlouva s velkým sponzorem. Tento obchod ukazuje, jak silná a ceněná je jeho jméno nejen na trati, ale i mimo ni.
Franco Colapinto nastupuje do formule 1 uprostřed sezony a má pět závodů, včetně víkendové GP v Imole, aby si u týmu Alpine vybojoval trvalé místo. I přes smíšené výsledky v roce 2024 musí podat maximální výkon, jinak mu hrozí návrat na lavičku náhradníků.
McLaren patří mezi týmy, které na nadcházející Velkou cenu Emilia Romagna v Imole plánují představit výrazné technické vylepšení svých vozů. Tyto upgrady by měly pomoci týmu udržet tempo v aktuálně vyrovnaném poli a posílit jejich šance v pokračující sezoně.
Frederic Vasseur varuje, že plánované zpřísnění pravidel ohledně takzvaných flexibilních křídel může zásadně ovlivnit pořadí na čele F1. Podle šéfa Ferrari jde o citlivou oblast, kde někteří soupeři balancují na hraně legality, a změna by mohla odhalit dosud skryté rozdíly.
Ford zůstává pevně oddaný Formuli 1 i partnerství s Red Bullem, a to i v případě, že Max Verstappen po roce 2025 tým opustí. Podle šéfa Ford Performance Marka Rushbrooka je jejich spolupráce strategickým krokem s dlouhodobou vizí, nezávislým na jednotlivých jezdcích.
Lewis Hamilton se po těžkém adaptačním období ve Ferrari postupně zlepšuje a zkracuje rozdíl vůči Charlesi Leclercovi. Jeho cílem ale není jen porazit týmového kolegu, ale vyhrávat závody. Tifosi ho nadále podporují.
Adrian Newey přirovnal pravidla pro sezonu 2026 k technické revoluci z roku 2022. Podle něj nabízejí víc prostoru pro inovace, než se původně zdálo.
Charles Leclerc je spokojený se směrem nastavení SF-25, který odpovídá jeho stylu, ale stále hledá úpravy pro lepší zvládnutí chování letošního monopostu.