Týmy Formule 1 se příští rok kvůli vyzkoušení nových 1,6litrových V6 turbomotorů zřejmě přece jen dočkají jednoho předsezónního testování navíc.
Týmy již dlouho lobují za jeden test navíc co nejdříve po novém roce, návrh pravidel pro rok 2014 s ním ale zatím nepočítá. Nyní je na stole nabídka na přidání dalšího termínu.
"Existuje vyspělá nabídka na dodatečné testování, pro které se přikláníme i my. Nevím, jaký by byl formát či kde by se uskutečnilo, předpokládáme však, že se pro všechny týmy uskuteční dodatečné testování. Nebude volitelný, protože jej všichni chtějí a potřebují," prozrazuje Autosportu Rob White, zástupce generálního ředitele společnosti Renault Sport F1.
Původně se hovořilo o jednom testu nových motorů ještě v tomto roce, podle Renaultu však už je na jeho naplánování příliš pozdě. "Čas pro rozhovor už vypršel, protože všichni mají debut nových vozů naplánován na příští rok," říká White.
"Vezměte si například, jaké následky by to mělo, kdyby šlo o říjen. Kdybyste měli testovat v říjnu, pak byste motory potřebovali postavit v září. Problém je, že potřebné díly pro jejich stavbu by musely být zadány výrobě řekněme tři měsíce předem. A protože byste chtěli, aby se jednalo o závodní typy, do května bychom museli rozhodnout o jejich přesné specifikaci.
Patrně bychom s nimi chtěli získat nějaké zkušeností na testovacích stolicích před tím, než bychom vyrazili na dráhu, takže by museli existovat už teď nebo velmi brzy. My jejich části ale stále navrhujeme a některé části, které navrhujeme, ještě nejsou vyrobeny. Dle současného načasování není do října možné dostat do vozu reprezentativní motor," vysvětluje White.
Přípravy na nové motory jsou u Renaultu v plném proudu (foto: Renault Sport F1)
Očekává, že do prvního testu v roce 2014 vše zvládnou a díky svým (zatím) čtyřem zákaznickým týmům maximálně využijí čas na dráze. To však už půjde spíše o ověření turbomotorů než o hledání změn, které by se na nich prováděly.
"I když se dá klidně předpokládat, že nebude třeba činit žádné významné změny na motorech či pohonných jednotkách, všechny týmy budou mít přesto spoustu práce při charakterizování a potvrzování designových předpokladů či při sběru dat pro zlepšování. V roce 2014 to bude velmi intenzivní předsezónní období," dodává.
Fotografie z přípravných prací na vývoji nového turbomotoru si můžete prohlédnout zde.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.