Christian Horner ve Sky Sports F1 show popsal situaci po VC Malajsie. Nechal se slyšet, že špičkoví jezdci by se zachovali stejně jako Vettel a vysvětlil, co znamená zpráva "multi 21".
Šéf Red Bullu Christian Horner okomentoval situaci, která nastala během Velké ceny Malajsie, když Vettel neuposlechl týmové rozkazy, s tím, že to dokazuje soutěživost a instinkty elitních závodníků.
"Vettel je velmi individuální osobnost. Nevyhrajete tolik cen, závodů a nezískáte takový úspěch, tím, že jste submisivní a držíte se zpátky. To, co se stalo bylo nešťastné, ale nepředstírejme, že se to v obráceném pořadí nepřihodilo v jiném týmu...
Pokud by v té situaci byl Fernando Alonso nebo Lewis Hamilton, udělali by to stejné. A pokud by v té pozici byl Mark Webber, už jsme viděli, že se také zachoval stejně. Takže si nic nenalhávejme, není to nic unikátního a je to něco, co je v DNA každého špičkového závodníka," hájí trojnásobného šampiona Horner.
Zopakoval, že od VC Turecka 2010 mezi jejich piloty nepanovala důvěra, avšak chovají k sobě respekt. Věří, že Vettel svého jednání opravdu lituje. "Sebastian je upřímný muž. Myslím, že po závodě byl celkem v šoku a že jej reakce na jeho osobu a chování překvapily. Mohli jste vidět, že cítil, že se zachoval špatně. Věřím, že jeho omluva byla upřímná," uvedl.
Vettel se Webberovi omluvil už na tiskové konferenci a včera navštívil továrnu v Milton Keans a osobně se omluvil všem zaměstnancům Red Bullu.
Důvěra? Ne. Respekt? Prý ano. (foto: Red Bull Racing)
Horner trvá na tom, že s oběma jejich piloty budou i nadále jednat rovnoceně. "Webber bude mít stejné příležitosti jako Vettel a děláme pro ně vše, co je v našich silách během každého závodu. Bereme to v týmu vážně a myslím, že Mark ví, jakou podporu má a je si vědom toho, že se v týmu neodehrála žádná konspirace," upozornil. Nepochybuje o tom, že Australan u týmu zůstane i nadále.
Podrobněji také vysvětlil, co se dělo během závěrečných kol onoho závodu. "Mark a Seb jeli opačné strategie a jeli na různých pneumatikách. Po poslední zastávce v boxech bylo množství paliva v nádrži obou vozů rozdílné, Markova spotřeba byla vyšší než Sebastianova, takže musel šetřit více," prozradil.
Vysvětlil také kód "Multi 21". "Multi 21 znamená vůz dva před vozem jedna. Multi 12 by znamenalo vůz jedna před vozem dva. Není to komplikované a není to těžké to přeložit, ale oba naši piloti v posledních třech závodech tuto zprávu nepochopili. Myslím, že tento kód přestaneme používat. Asi potřebujeme zkusit něco jiného," dodal Horner.
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.
Bernie Ecclestone se domnívá, že Lewis Hamilton by ve Formuli 1 dál pokračovat neměl a tvrdí, že měl odejít už dávno. Podle něj Brit „klame sám sebe“ a jeho čas na vrcholu už pominul.
Šéf Sauberu Jonathan Wheatley ocenil vyspělost a pracovní morálku Gabriela Bortoleta po jeho dosud nejlepším výsledku ve Formuli 1. Podle něj brazilský nováček ukazuje, že má potenciál růst v každém závodě.
Po těžkém víkendu v Maďarsku Lewis Hamilton přislíbil, že se po letní přestávce vrátí silnější. Sedminásobný šampion tak naznačil, že boj rozhodně nevzdává.
George Russell potvrdil, že prodloužení smlouvy s Mercedesem pro rok 2026 je jen otázkou času. Po týdnech spekulací tak naznačil, že jeho budoucnost u týmu je prakticky jistá.
Alex Albon se dopustil technického omylu ohledně F1 vozu, na což ho veřejně upozornil šéf týmu James Vowles. Ten situaci pojal s nadsázkou, ale připomněl důležitost přesného porozumění vozu i u zkušených jezdců.
Fernando Alonso dojel v Maďarsku pátý po překvapivě silném výkonu, ale netuší, odkud se zlepšení Aston Martinu vzalo. Tým zatím nemá jasné vysvětlení, čím si formu na Hungaroringu zasloužil.
Red Bull vyzdvihl Maxe Verstappena za to, že během Velké ceny Maďarska donutil Lewise Hamiltona vyjet mimo trať. Verstappenova agresivní jízda ukázala jeho neústupný tlak na soupeře.
Šéf McLarenu Zak Brown přivítal jmenování Laurenta Mekiese do čela Red Bull Racing a vyzdvihl jeho zkušenosti a schopnosti vést tým. Podle něj taková změna posílí konkurenci, která prospívá celé Formuli 1.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur zůstává klidný ohledně motivace Lewise Hamiltona, přestože po nevydařeném víkendu v Maďarsku označil sám sebe za „naprosto k ničemu“. Podle Vasseura Hamilton ví, co dělá, a těžké chvíle ho vždy posunuly dál.