Podle Helmuta Marka považuje tým Red Bull kontroverzi mezi svými jezdci za vyřešenou.
Bezprostředně po Velké ceně Malajsie neměli členové rakouské chuť k oslavám, které by si jinak dvojnásobné vítězství v závodě jistě zasloužilo.
Vítězný Sebastian Vettel se veřejně omlouval za svůj hlad po vítězství, zatímco Mark Webber se ani nesnažil skrývat své znechucení nad počínáním týmového kolegy. Na stupních vítězů pak jen rezignovaně poznamenal, že „Seb se nakonec rozhodl sám a dostane se mu jako obvykle ochrany, tak už to chodí."
Těžko soudit, jak velké ochrany se tentokrát mistr světa ze strany týmu dočkal, podle odborného poradce Red Bullu Helmuta Marka už je ale spor obou jezdců vyřešený.
„Nemusí být na úplně stejné vlnové délce, ale musí být schopni solidní partnerské spolupráce,“ myslí si Marko. „Sebastian se omluvil na tiskové konferenci a myslím si, že tak učinil první správný krok. Hned poté se konal pozávodní mítink s náležitou diskusí o závodě a pak tu bylo mezi oběma jezdci vzájemné podání rukou. Pro nás je tím věc vyřešena.“
Podle Helmuta Marka Red Bull problém se svými piloty za zavřenými dveřmi vyřešil(foto: Red Bull Racing)
Marko současně dodal, že tým neměl možnost v průběhu závodu zasáhnout z boxové zídky proti Vettelově vzpouře.
„Řekli jsme Sebastianovi, aby držel svou pozici, protože jsme nevěděli, jaká bude situace s pneumatikami, a oba jezdci potřebovali dovést dobrý výsledek pro tým. Ale pak přišel útok proti strategii a vše se dostalo mimo naši kontrolu. Nemůžete je ovládat přes rádio nebo něco takového. Závodník v Sebastianovi se vynořil a převzal vedení,“ dodává.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.