Podle Helmuta Marka považuje tým Red Bull kontroverzi mezi svými jezdci za vyřešenou.
Bezprostředně po Velké ceně Malajsie neměli členové rakouské chuť k oslavám, které by si jinak dvojnásobné vítězství v závodě jistě zasloužilo.
Vítězný Sebastian Vettel se veřejně omlouval za svůj hlad po vítězství, zatímco Mark Webber se ani nesnažil skrývat své znechucení nad počínáním týmového kolegy. Na stupních vítězů pak jen rezignovaně poznamenal, že „Seb se nakonec rozhodl sám a dostane se mu jako obvykle ochrany, tak už to chodí."
Těžko soudit, jak velké ochrany se tentokrát mistr světa ze strany týmu dočkal, podle odborného poradce Red Bullu Helmuta Marka už je ale spor obou jezdců vyřešený.
„Nemusí být na úplně stejné vlnové délce, ale musí být schopni solidní partnerské spolupráce,“ myslí si Marko. „Sebastian se omluvil na tiskové konferenci a myslím si, že tak učinil první správný krok. Hned poté se konal pozávodní mítink s náležitou diskusí o závodě a pak tu bylo mezi oběma jezdci vzájemné podání rukou. Pro nás je tím věc vyřešena.“
Podle Helmuta Marka Red Bull problém se svými piloty za zavřenými dveřmi vyřešil(foto: Red Bull Racing)
Marko současně dodal, že tým neměl možnost v průběhu závodu zasáhnout z boxové zídky proti Vettelově vzpouře.
„Řekli jsme Sebastianovi, aby držel svou pozici, protože jsme nevěděli, jaká bude situace s pneumatikami, a oba jezdci potřebovali dovést dobrý výsledek pro tým. Ale pak přišel útok proti strategii a vše se dostalo mimo naši kontrolu. Nemůžete je ovládat přes rádio nebo něco takového. Závodník v Sebastianovi se vynořil a převzal vedení,“ dodává.
Na začátku roku 2024 učinil Lewis Hamilton krok, který otřásl světem Formule 1, když oznámil, že přechází do Ferrari, čímž pravděpodobně přepsal historii přestupů v této disciplíně. Dost o tom vypovídá i nová série o F1 na službě Netflix.
Max Verstappen přiznal, že Red Bull letos není favoritem na vítězství v Austrálii, protože konkurence, jako McLaren, Ferrari a Mercedes, se výrazně zlepšila.
Max Verstappen považuje McLaren za hlavního favorita na titul v nadcházející sezóně, přičemž Red Bull má ještě co zlepšovat. I když Verstappen nečeká vítězství v Melbourne, věří v postupné zlepšení v průběhu sezóny.
Sezona formule 1 ještě ani nezačala a už to v paddocku vře. Ferrari představilo svůj nový monopost, ale Red Bull má vážné pochybnosti o jeho regulérnosti. Spory se vyostřují a do Maranella míří inspektoři, kteří mají prověřit, zda italský tým neporušil pravidla. Do centra dění se tak dostává i Lewis Hamilton, který se chystá na svou premiéru v červených barvách.
Bylo potvrzeno, že tým Cadillac F1 získal konečné schválení pro vstup do šampionátu. Tento nový tým, podporovaný společnostmi TWG Motorsports a General Motors (GM), se tak připojí na startovní rošt jako 11. tým Formule 1 v roce 2026.
V nové sérii Drive to Survive fanoušci opět nahlédnou do zákulisí, kde se odhalují rozhovory, které běžnému publiku zůstaly skryté a nikdy neunikly do médií. Jedním z těchto momentů je, jak Toto Wolff uzavřel dohodu s Lewisem Hamiltonem, že se nebude snažit přetáhnout Maxe Verstappena do Mercedesu.
Bernie Ecclestone prodal svou sbírku 69 historických automobilů, oceněnou na 500 milionů liber, Marku Mateschitzovi, synovi zakladatele Red Bullu. Prodej probíhl soukromou transakcí, protože Ecclestone chtěl, aby vozy skončily u někoho, kdo ocení jejich historickou hodnotu. Mezi nejslavnějšími vozy je Ferrari F2002 Michaela Schumachera a Brabham BT46 Nikiho Laudy.
Ve čtvrtek večer proběhla na milánském Piazza Castello oslava Ferrari, kde Lewis Hamilton a Charles Leclerc předvedli skvělou show. Hamilton ohromil fanoušky jízdami ve Ferrari SF-21, zatímco Leclerc se vrátil k monopostu SF90, se kterým v roce 2019 vyhrál první závod. Britský jezdec se zároveň přizpůsobuje nové roli v týmu a připravuje se na splnění vysokých očekávání tifosi.
Lewis Hamilton se chystá na svůj velkolepý debut ve Ferrari během Velké ceny Austrálie, ale už teď čelí otázkám, zda dokáže bojovat o stupně vítězů, nebo ho čeká náročný start v nové éře jeho kariéry.
Alpine prochází zásadními změnami ve vedení i jezdecké sestavě, přičemž Flavio Briatore věří, že tým bude v roce 2027 bojovat o mistrovský titul.
McLaren zahajuje sezónu 2025 Formule 1 s novým postavením – poprvé od roku 1999 se vrací jako obhájce titulu mistrů Poháru konstruktérů.
Testování a simulátorové jízdy nejsou mezi jezdci F1 oblíbené, ale Carlos Sainz si je užívá. Letos zaujal i Lewis Hamilton, který se po přestupu k Ferrari s nadšením vrhl do všech povinností. Jeho přístup ukazuje, že je na novou výzvu připraven naplno.