Podle Helmuta Marka považuje tým Red Bull kontroverzi mezi svými jezdci za vyřešenou.
Bezprostředně po Velké ceně Malajsie neměli členové rakouské chuť k oslavám, které by si jinak dvojnásobné vítězství v závodě jistě zasloužilo.
Vítězný Sebastian Vettel se veřejně omlouval za svůj hlad po vítězství, zatímco Mark Webber se ani nesnažil skrývat své znechucení nad počínáním týmového kolegy. Na stupních vítězů pak jen rezignovaně poznamenal, že „Seb se nakonec rozhodl sám a dostane se mu jako obvykle ochrany, tak už to chodí."
Těžko soudit, jak velké ochrany se tentokrát mistr světa ze strany týmu dočkal, podle odborného poradce Red Bullu Helmuta Marka už je ale spor obou jezdců vyřešený.
„Nemusí být na úplně stejné vlnové délce, ale musí být schopni solidní partnerské spolupráce,“ myslí si Marko. „Sebastian se omluvil na tiskové konferenci a myslím si, že tak učinil první správný krok. Hned poté se konal pozávodní mítink s náležitou diskusí o závodě a pak tu bylo mezi oběma jezdci vzájemné podání rukou. Pro nás je tím věc vyřešena.“
Podle Helmuta Marka Red Bull problém se svými piloty za zavřenými dveřmi vyřešil(foto: Red Bull Racing)
Marko současně dodal, že tým neměl možnost v průběhu závodu zasáhnout z boxové zídky proti Vettelově vzpouře.
„Řekli jsme Sebastianovi, aby držel svou pozici, protože jsme nevěděli, jaká bude situace s pneumatikami, a oba jezdci potřebovali dovést dobrý výsledek pro tým. Ale pak přišel útok proti strategii a vše se dostalo mimo naši kontrolu. Nemůžete je ovládat přes rádio nebo něco takového. Závodník v Sebastianovi se vynořil a převzal vedení,“ dodává.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.