Tým Caterham F1 přiznává, že vůz CT03 je jen lehce upraveným loňským monopostem. Plnohodnotného nového vozu se dočkáme až ve Španělsku.
Moc se o tom nehovořilo, ale již při představení letošního Caterhamu CT03 bylo zřejmé, že z hlediska designu (krom hezké nové zelené metalízy) moc k velkému pokroku nedošlo. Mohli jsme sice pozorovat některé novinky, vůz se však velmi podobal loňskému vozu.
Na tiskové konferenci v Sepangu šéf týmu Cyril Abiteboul přiznal: "Myslím, že naše strategie se trochu liší od ostatních týmů v tom, že zatím nejezdíme s naším novým autem. Máme strategie, díky nimž se vůz s odlišnými balíky vyvine, první z nich přijde v Bahrajnu."
Upřesňuje, že současné auto je loňské s některými novými prvky: "Nyní tedy jezdíme s hybridním autem, takže jsme v podstatě tam, kde jsme to čekali." Caterham letos výkonnostně za Marusií očividně zaostává: v kvalifikaci v Austrálii o 1,372 a v Malajsii o 0,880 sekundy. "Neznamená to ale, že jsme tam, kde jsme chtěli být," dodává Abiteboul.
Loňský vůz CT01 (nahoře) a letošní hybridní (staro-nový) CT03(foto: Team Caterham F1)
Při včerejším rozhovoru o momentální konfiguraci vozu Caterham pro F1news.cz potvrdil: "Auto, s nímž budeme jezdit v prvních čtyřech závodech, je vylepšenou verzí vozu 2012." Na dotaz, v čem vylepšení spočívá, zástupce týmu upřesnil: "Zejména v oblasti bočnic a určitých detailů šasi."
Kdy se tedy u Caterhamu konečně spatříme plnohodnotný vůz pro sezónu 2013? "Kompletní balík pro rok 2013 vezeme do Španělska, některé části možná dovezeme už do Bahrajnu, ale to ještě oznámíme."
O kolik vůz CT03 zrychlí v čase na kolo, to si tým zatím oficiálně netroufá odhadnout: "Uvidíme ve Španělsku."
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.