Tým Caterham F1 přiznává, že vůz CT03 je jen lehce upraveným loňským monopostem. Plnohodnotného nového vozu se dočkáme až ve Španělsku.
Moc se o tom nehovořilo, ale již při představení letošního Caterhamu CT03 bylo zřejmé, že z hlediska designu (krom hezké nové zelené metalízy) moc k velkému pokroku nedošlo. Mohli jsme sice pozorovat některé novinky, vůz se však velmi podobal loňskému vozu.
Na tiskové konferenci v Sepangu šéf týmu Cyril Abiteboul přiznal: "Myslím, že naše strategie se trochu liší od ostatních týmů v tom, že zatím nejezdíme s naším novým autem. Máme strategie, díky nimž se vůz s odlišnými balíky vyvine, první z nich přijde v Bahrajnu."
Upřesňuje, že současné auto je loňské s některými novými prvky: "Nyní tedy jezdíme s hybridním autem, takže jsme v podstatě tam, kde jsme to čekali." Caterham letos výkonnostně za Marusií očividně zaostává: v kvalifikaci v Austrálii o 1,372 a v Malajsii o 0,880 sekundy. "Neznamená to ale, že jsme tam, kde jsme chtěli být," dodává Abiteboul.
Loňský vůz CT01 (nahoře) a letošní hybridní (staro-nový) CT03(foto: Team Caterham F1)
Při včerejším rozhovoru o momentální konfiguraci vozu Caterham pro F1news.cz potvrdil: "Auto, s nímž budeme jezdit v prvních čtyřech závodech, je vylepšenou verzí vozu 2012." Na dotaz, v čem vylepšení spočívá, zástupce týmu upřesnil: "Zejména v oblasti bočnic a určitých detailů šasi."
Kdy se tedy u Caterhamu konečně spatříme plnohodnotný vůz pro sezónu 2013? "Kompletní balík pro rok 2013 vezeme do Španělska, některé části možná dovezeme už do Bahrajnu, ale to ještě oznámíme."
O kolik vůz CT03 zrychlí v čase na kolo, to si tým zatím oficiálně netroufá odhadnout: "Uvidíme ve Španělsku."
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.