Tým Caterham F1 přiznává, že vůz CT03 je jen lehce upraveným loňským monopostem. Plnohodnotného nového vozu se dočkáme až ve Španělsku.
Moc se o tom nehovořilo, ale již při představení letošního Caterhamu CT03 bylo zřejmé, že z hlediska designu (krom hezké nové zelené metalízy) moc k velkému pokroku nedošlo. Mohli jsme sice pozorovat některé novinky, vůz se však velmi podobal loňskému vozu.
Na tiskové konferenci v Sepangu šéf týmu Cyril Abiteboul přiznal: "Myslím, že naše strategie se trochu liší od ostatních týmů v tom, že zatím nejezdíme s naším novým autem. Máme strategie, díky nimž se vůz s odlišnými balíky vyvine, první z nich přijde v Bahrajnu."
Upřesňuje, že současné auto je loňské s některými novými prvky: "Nyní tedy jezdíme s hybridním autem, takže jsme v podstatě tam, kde jsme to čekali." Caterham letos výkonnostně za Marusií očividně zaostává: v kvalifikaci v Austrálii o 1,372 a v Malajsii o 0,880 sekundy. "Neznamená to ale, že jsme tam, kde jsme chtěli být," dodává Abiteboul.
Loňský vůz CT01 (nahoře) a letošní hybridní (staro-nový) CT03(foto: Team Caterham F1)
Při včerejším rozhovoru o momentální konfiguraci vozu Caterham pro F1news.cz potvrdil: "Auto, s nímž budeme jezdit v prvních čtyřech závodech, je vylepšenou verzí vozu 2012." Na dotaz, v čem vylepšení spočívá, zástupce týmu upřesnil: "Zejména v oblasti bočnic a určitých detailů šasi."
Kdy se tedy u Caterhamu konečně spatříme plnohodnotný vůz pro sezónu 2013? "Kompletní balík pro rok 2013 vezeme do Španělska, některé části možná dovezeme už do Bahrajnu, ale to ještě oznámíme."
O kolik vůz CT03 zrychlí v čase na kolo, to si tým zatím oficiálně netroufá odhadnout: "Uvidíme ve Španělsku."
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.