Lewis Hamilton oplácí Helmutovi Markovi kritiku: podle britského pilota Mercedes na rozdíl od Red Bullu nemá pevně určeného jezdce číslo jedna.
Helmut Marko v reakci (psali jsme zde) na poslední události v Malajsii, kde Sebastian Vettel neposlechl tým a předjel svého týmového kolegu Marka Webbera, prohlásil: "Ukazuje to, že nemáme jedničku a dvojku jako Mercedesu." Situace v Red Bullu se podle něj liší: "Není to jako u Mercedesu: 'Bum, zůstaň za ním.' Podle něj Red Bull s oběma jezdci zachází úplně stejně.
Hamilton s ním však nesouhlasí: "U Mercedesu nemáme jedničku a dvojku. Vždy jsem říkal - od okamžiku, kdy jsem promluvil k týmu, že si přeji rovnost. Nenabídli mi to, že mě budou upřednostňovat."
"Jen chci zdůraznit, že nejsem jezdcem, který přijde a vyžaduje to, jak to mnoho jezdců dělá," pokračuje Hamilton. V závodě však Ross Brawn zakázal Nicovi Rosbergovi Lewise šetřícího palivo předjet. "Rozhodně mi to nepřipadalo správné," sdělil Brit po Velké ceně Malajsie rádiem týmu.
Red Bull bude ještě celou záležitost s Vettelem probírat. Včera večer na svých stránkách uvedl: "Stojí za povšimnutí, že to není pro nás úplně nová situace. V Red Bullu máme dva jezdce, kteří oba chtějí vyhrávat závody a šampionáty, tak je tomu od počátku, kdy Mark Webber a Sebastian Vettel začali jezdit v roce 2009 společně."
Piloti Mercedesu během Velké ceny Malajsie (foto: Daimler AG)
"Jezdecký pár - Mark a Sebastian - získali 35 vítězství, 80 pódiových umístění, 13krát dojeli na prvních dvou pozicích a vyhráli šest šampionátu FIA F1. Toto úspěšné období zahrnuje i některé záblesky intenzivního soupeření mezi našimi piloty na dráze. Každý incident jsme svým způsobem za zavřenými dveřmi zvládli, tohle nebude odlišné," sděluje Red Bull.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.