Bernie Ecclestone kritizuje Red Bull a Mercedes za používání týmové režie během Velké ceny Malajsie. V teprve druhém závodě sezóny to je podle něj neomluvitelné.
"V této fázi šampionátu nevěřím, že by měla existovat nějaká týmová režie. Nezáleží na tom, koho se to týká," uvádí pro Telegraph Sport Ecclestone, kterému se nelíbí incident Red Bullu, k němuž došlo v neděli v Sepangu, kde Sebastian Vettel neuposlechl příkaz týmu a předjel svého týmového kolegu Marka Webbera.
"Předpokládejme, že tito dva budou na konci roku v pozici, z níž by mohli vyhrát šampionát, pak není šance, že by Mark Sebastianovi pomohl. Sebastian by na to měl myslet. Možná se dostane do fáze, kdy by se mu Markova pomoc hodila, ale nemyslím si, že by to Mark udělal.
Představte si situaci, kdy by Sebastian bojoval s Alonsem o titul a ty body by mohly způsobit rozdíl. Kdybych vedl tým, řekl bych Markovi: 'Podívej, věci se mají takto. Nemůžeš vyhrát šampionát, ale Sebastian ano, a bylo by pro tým hezké, kdyby znovu vyhrál titul.' Ale problémem by bylo, že by to Mark moc nestrávil. Řekl by: 'No, jen si vzpomeňte, co se stalo,'" upřesňuje Bernie.
"Myslím, že se Christian [Horner] obával možné nehody s tím, že by do cíle nedojel nikdo z nich. Podívejte se na to z toho úhlu, mohli byste říci, že byli oba hloupí. Tím, kdo měl přibrzdit, by mohl být Sebastian. Na druhé straně jde o závodění. Sebastian chce vyhrát mistrovství světa, stejně jako Mark," říká 82letý Brit, který má k Vettelovi blízký vztah.
Mezi Sebastianem Vettelem a Markem Webberem jsou vztahy opět napjaté (foto: Red Bull Racing)
Na dotaz, zda to, co udělal Vettel, bylo z lidského hlediska špatné, odpověděl: "Sebastian je závodníkem, neví, co to je prohrávat. Nechce prohrávat. Ukažte mi dobrého poraženého a já vám ukážu poraženého."
Nelíbily se mu ani kroky Mercedesu, který zabránil Nicovi Rosbergovi v předjetí Lewise Hamiltona: "Tohle by se nemělo stávat, že jo? Není to dobré. Šéfové týmů vědí, co je dobré a co špatné. Byl jsem zklamaný tím, že Mercedes neumožnil Rosbergovi předjetí.
Považoval jsem to za stupidní rozhodnutí. Myslím, že Rosberg by oběma Red Bullům mohl více zatopit. To rozhodnutí nebylo citlivé," kritizuje Ecclestone Rosse Brawna, s jehož rozhodnutím nesouhlasil po závodě ani šéf Mercedesu Niki Lauda.
Podle promotéra F1 je týmová režie přijatelná, pokud jde v závěru sezóny skutečně o šampionát: "Když ujdete tři čtvrtě cesty, pak je to důležité. Pokud může jen jeden kluk získat dostatek bodů pro zisk titulu, pak by mu měl ten druhý určitě pomoci."
Lewis Hamilton v DRS zóně předjíždí Nica Rosberga, ten mu to v závěru závodu již vrátit nesměl(foto: Mercedes AMG F1 Team)
Na závěr si Ecclestone vzpomněl na podobnou příhodu ze svého působení v roli šéfa Brabhamu, který vlastnil 16 let od roku 1971: "Měl jsem pilota, který bojoval o šampionát - neřeknu vám, o koho šlo - a druhý kluk byl o tom ohromně rychlý.
Řekl jsem mu: 'Cokoliv bys udělal, měl bys to brát zlehka a nechat toho druhého tě předjet.' On odpověděl: 'To bych neudělal.' Tak jsem mu řekl: 'Hele, klidně si stoupni na sedadlo auta a mávej mu, až tě bude předjíždět, aby to celý svět viděl, jestli chceš.'
On však tvrdil: 'Tohle neudělám.' Takže jsme jen zajistili, aby neměl dostatek paliva pro dokončení závodu," uzavírá Ecclestone pikantní příhodu ze svého života.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.