Bernie Ecclestone kritizuje Red Bull a Mercedes za používání týmové režie během Velké ceny Malajsie. V teprve druhém závodě sezóny to je podle něj neomluvitelné.
"V této fázi šampionátu nevěřím, že by měla existovat nějaká týmová režie. Nezáleží na tom, koho se to týká," uvádí pro Telegraph Sport Ecclestone, kterému se nelíbí incident Red Bullu, k němuž došlo v neděli v Sepangu, kde Sebastian Vettel neuposlechl příkaz týmu a předjel svého týmového kolegu Marka Webbera.
"Předpokládejme, že tito dva budou na konci roku v pozici, z níž by mohli vyhrát šampionát, pak není šance, že by Mark Sebastianovi pomohl. Sebastian by na to měl myslet. Možná se dostane do fáze, kdy by se mu Markova pomoc hodila, ale nemyslím si, že by to Mark udělal.
Představte si situaci, kdy by Sebastian bojoval s Alonsem o titul a ty body by mohly způsobit rozdíl. Kdybych vedl tým, řekl bych Markovi: 'Podívej, věci se mají takto. Nemůžeš vyhrát šampionát, ale Sebastian ano, a bylo by pro tým hezké, kdyby znovu vyhrál titul.' Ale problémem by bylo, že by to Mark moc nestrávil. Řekl by: 'No, jen si vzpomeňte, co se stalo,'" upřesňuje Bernie.
"Myslím, že se Christian [Horner] obával možné nehody s tím, že by do cíle nedojel nikdo z nich. Podívejte se na to z toho úhlu, mohli byste říci, že byli oba hloupí. Tím, kdo měl přibrzdit, by mohl být Sebastian. Na druhé straně jde o závodění. Sebastian chce vyhrát mistrovství světa, stejně jako Mark," říká 82letý Brit, který má k Vettelovi blízký vztah.
Mezi Sebastianem Vettelem a Markem Webberem jsou vztahy opět napjaté (foto: Red Bull Racing)
Na dotaz, zda to, co udělal Vettel, bylo z lidského hlediska špatné, odpověděl: "Sebastian je závodníkem, neví, co to je prohrávat. Nechce prohrávat. Ukažte mi dobrého poraženého a já vám ukážu poraženého."
Nelíbily se mu ani kroky Mercedesu, který zabránil Nicovi Rosbergovi v předjetí Lewise Hamiltona: "Tohle by se nemělo stávat, že jo? Není to dobré. Šéfové týmů vědí, co je dobré a co špatné. Byl jsem zklamaný tím, že Mercedes neumožnil Rosbergovi předjetí.
Považoval jsem to za stupidní rozhodnutí. Myslím, že Rosberg by oběma Red Bullům mohl více zatopit. To rozhodnutí nebylo citlivé," kritizuje Ecclestone Rosse Brawna, s jehož rozhodnutím nesouhlasil po závodě ani šéf Mercedesu Niki Lauda.
Podle promotéra F1 je týmová režie přijatelná, pokud jde v závěru sezóny skutečně o šampionát: "Když ujdete tři čtvrtě cesty, pak je to důležité. Pokud může jen jeden kluk získat dostatek bodů pro zisk titulu, pak by mu měl ten druhý určitě pomoci."
Lewis Hamilton v DRS zóně předjíždí Nica Rosberga, ten mu to v závěru závodu již vrátit nesměl(foto: Mercedes AMG F1 Team)
Na závěr si Ecclestone vzpomněl na podobnou příhodu ze svého působení v roli šéfa Brabhamu, který vlastnil 16 let od roku 1971: "Měl jsem pilota, který bojoval o šampionát - neřeknu vám, o koho šlo - a druhý kluk byl o tom ohromně rychlý.
Řekl jsem mu: 'Cokoliv bys udělal, měl bys to brát zlehka a nechat toho druhého tě předjet.' On odpověděl: 'To bych neudělal.' Tak jsem mu řekl: 'Hele, klidně si stoupni na sedadlo auta a mávej mu, až tě bude předjíždět, aby to celý svět viděl, jestli chceš.'
On však tvrdil: 'Tohle neudělám.' Takže jsme jen zajistili, aby neměl dostatek paliva pro dokončení závodu," uzavírá Ecclestone pikantní příhodu ze svého života.
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.