Bernie Ecclestone uvedl, že jej Lewis Hamilton minulý rok požádal o to, aby jej dostal do Red Bullu. Jeho majitel Dietrich Mateschitz to však kvůli loajalitě vůči Markovi Webberovi odmítl.
Hamilton minulý rok nebyl v McLarenu spokojený, proto se chtěl přidat k vítěznému týmu, který v uplynulých třech letech se Sebastianem Vettelem získal všechny mistrovské tituly.
K rozhovoru mělo dojít po Velké ceně Británie 2012, ovšem z přestupu sešlo, protože majitel Red Bullu Dietrich Mateschitz se chtěl zachovat loajálně vůči svému dlouholetému jezdci Markovi Webberovi. K zajímavému spojení Vettel - Hamilton v jednom týmu tak nedošlo.
"Sebastianovi by to bylo jedno, kdyby Lewis s týmem podepsal," uvádí pro Daily Mail Ecclestone, který s Vettelem v paddocku pravidelně hraje backgammon.
Webber sám loni vyhodnocoval své možnosti, dokonce se sešel se zástupci Ferrari, když přemýšlel, zda je moudré setrvávat v týmu, v němž září Vettel. "Dietrich je velmi upřímný muž, jde přímo k věci. Markovi řekl, že má pro něj otevřené dveře, že může zůstat. To bylo od něj hezké," vzpomíná Ecclestone.
Webber v té době podruhé vyhrál Velkou cenu Británie a pak podepsal novou jednoletou smlouvu. "Pokud by Mark odešel, Dietrich by podepsal smlouvu s Lewisem," prozrazuje Ecclestone.
Lewis Hamilton nakonec zakotvil u Mercedesu (foto: Daimler AG)
Hamilton však chtěl za každou cenu odejít z McLarenu, kde vyrůstal. Ecclestone mu při rozhovoru nabídl jinou možnost: "Proč nepromluvit s Mercedesem, Lewisi?" Bernie vzpomíná, jak Hamilton reagoval: "Zakroutil očima... ale řekl jsem mu, že když chce odejít z McLarenu, tak nemá co ztratit."
Na konci září už měl Niki Lauda, který kdysi jezdil za Ecclestoneův Brabham, smlouvu s pilotem McLarenu podepsanou. Mercedes mu měl v dalších třech letech zaplatit 60 mil. libera zaručit mu svobodné rozvíjení svého vlastního obchodního portfolia - což mu McLaren zakázal.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.