Sportovní šéf Mercedesu, Toto Wolff, v Malajsii překvapil tím, že Pirelli chce brzy přivést nové pneumatiky. Dodavatel gum o tom však nic neví: "Analyzujeme situaci. Ale ještě nepadlo žádné rozhodnutí," řekl Paul Hembery, sportovní šéf Pirelli.
V zákulisí Formule 1 aktuálně probíhají tvrdé boje týkající se pneumatik. Vliv černého zlata od Pirelli je dle některých až moc velký. Paul Hembery, šéf dodavatele gum pro motorsport, tento spor samozřejmě bedlivě sleduje. Ze všech stran je na něj naléháno, jedni chtějí ponechat aktuální gumy a druzí chtějí nové pneumatiky.
Za to, aby aktuální generace odešla co nejdříve do důchodu, bojují z předních týmů především Red Bull a Mercedes. V týmu Vettela jsou názoru, že aktuální gumy nejsou schopny držet krok s kvalitou jejich auta. Cítí se tak pneumatikami bržděni.
Alternativou, jak nastalou situaci vyřešit, je prostě návrátit se k směsím z loňského roku. Teď to ale vypadá, že se Pirelli rozhodlo k jinému řešení: "Pirelli pneumatiky trochu posílí. Za nižších teplot by neměly být tak citlivé," překvapil Toto Wolff v Malajsii.
Mercedes zřejmě počítá s tím, že již brzy bude mít nové gumy k dispozici. "Existují každopádně signály, že dojde ke změnám ve směsích gum. Bude to buď v Bahrajnu nebo později. Struktura ale zůstane stejná," říká jistě Toto. "My je [gumy] neděláme. Snažíme se jim přizpůsobit jak jen to je možné."
Dle informací německého Auto Motor und Sport by měl právě Mercedes patřit mezi ty týmy ze špičky, kteří se snaží vyvolat změnu ve směsích pneumatik. Na druhé straně barikády by měl být především Lotus, jehož auta jsou ke gumám šetrná, což jsme mohli vidět v Melbourne. Jeho týmový šéf, Eric Boullier, by žádnou změnu určitě nechtěl: "Jsme připraveni bojovat."
Dle Hemberyho se žádné změny zatím nechystají (foto: Pirelli)
U Pirelli o žádných změnách před konečným rozhodnutím mluvit nechtějí: "Stále ještě analyzujeme situaci z Melbourne, kde jsme měli poměrně nízké teploty, ale Kimi tam zvládl odjet v kuse 25 kol. Ustavičně šetříme momentální situaci. Ale ještě nepadlo žádné rozhodnutí." V Bahrajnu určitě nebudou pneumatiky do nižších teplot k ničemu. To v Číně by toto téma mohlo být zajímavé.
Na řeči Wolffa šéf Pirelli, Paul Hembery, odvětil: "Hodně týmu by chtělo situaci změnit ve svůj prospěch. Když budeme mít pocit, že musíme něco změnit, tak to změníme. Když dostaneme jednohlasný požadavek od týmů, tak také budeme jednat. Ale momentálně nejsou prosby určitě jednohlasné. Když něco děláme a najednou nejsou dvě nebo tři auta konkurenceschopné a nějaká jiná jsou náhle rychlejší, tak jsou vždy nějaké problémy."
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.