Sportovní šéf Mercedesu, Toto Wolff, v Malajsii překvapil tím, že Pirelli chce brzy přivést nové pneumatiky. Dodavatel gum o tom však nic neví: "Analyzujeme situaci. Ale ještě nepadlo žádné rozhodnutí," řekl Paul Hembery, sportovní šéf Pirelli.
V zákulisí Formule 1 aktuálně probíhají tvrdé boje týkající se pneumatik. Vliv černého zlata od Pirelli je dle některých až moc velký. Paul Hembery, šéf dodavatele gum pro motorsport, tento spor samozřejmě bedlivě sleduje. Ze všech stran je na něj naléháno, jedni chtějí ponechat aktuální gumy a druzí chtějí nové pneumatiky.
Za to, aby aktuální generace odešla co nejdříve do důchodu, bojují z předních týmů především Red Bull a Mercedes. V týmu Vettela jsou názoru, že aktuální gumy nejsou schopny držet krok s kvalitou jejich auta. Cítí se tak pneumatikami bržděni.
Alternativou, jak nastalou situaci vyřešit, je prostě návrátit se k směsím z loňského roku. Teď to ale vypadá, že se Pirelli rozhodlo k jinému řešení: "Pirelli pneumatiky trochu posílí. Za nižších teplot by neměly být tak citlivé," překvapil Toto Wolff v Malajsii.
Mercedes zřejmě počítá s tím, že již brzy bude mít nové gumy k dispozici. "Existují každopádně signály, že dojde ke změnám ve směsích gum. Bude to buď v Bahrajnu nebo později. Struktura ale zůstane stejná," říká jistě Toto. "My je [gumy] neděláme. Snažíme se jim přizpůsobit jak jen to je možné."
Dle informací německého Auto Motor und Sport by měl právě Mercedes patřit mezi ty týmy ze špičky, kteří se snaží vyvolat změnu ve směsích pneumatik. Na druhé straně barikády by měl být především Lotus, jehož auta jsou ke gumám šetrná, což jsme mohli vidět v Melbourne. Jeho týmový šéf, Eric Boullier, by žádnou změnu určitě nechtěl: "Jsme připraveni bojovat."
Dle Hemberyho se žádné změny zatím nechystají (foto: Pirelli)
U Pirelli o žádných změnách před konečným rozhodnutím mluvit nechtějí: "Stále ještě analyzujeme situaci z Melbourne, kde jsme měli poměrně nízké teploty, ale Kimi tam zvládl odjet v kuse 25 kol. Ustavičně šetříme momentální situaci. Ale ještě nepadlo žádné rozhodnutí." V Bahrajnu určitě nebudou pneumatiky do nižších teplot k ničemu. To v Číně by toto téma mohlo být zajímavé.
Na řeči Wolffa šéf Pirelli, Paul Hembery, odvětil: "Hodně týmu by chtělo situaci změnit ve svůj prospěch. Když budeme mít pocit, že musíme něco změnit, tak to změníme. Když dostaneme jednohlasný požadavek od týmů, tak také budeme jednat. Ale momentálně nejsou prosby určitě jednohlasné. Když něco děláme a najednou nejsou dvě nebo tři auta konkurenceschopné a nějaká jiná jsou náhle rychlejší, tak jsou vždy nějaké problémy."
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.