Sportovní šéf Mercedesu, Toto Wolff, v Malajsii překvapil tím, že Pirelli chce brzy přivést nové pneumatiky. Dodavatel gum o tom však nic neví: "Analyzujeme situaci. Ale ještě nepadlo žádné rozhodnutí," řekl Paul Hembery, sportovní šéf Pirelli.
V zákulisí Formule 1 aktuálně probíhají tvrdé boje týkající se pneumatik. Vliv černého zlata od Pirelli je dle některých až moc velký. Paul Hembery, šéf dodavatele gum pro motorsport, tento spor samozřejmě bedlivě sleduje. Ze všech stran je na něj naléháno, jedni chtějí ponechat aktuální gumy a druzí chtějí nové pneumatiky.
Za to, aby aktuální generace odešla co nejdříve do důchodu, bojují z předních týmů především Red Bull a Mercedes. V týmu Vettela jsou názoru, že aktuální gumy nejsou schopny držet krok s kvalitou jejich auta. Cítí se tak pneumatikami bržděni.
Alternativou, jak nastalou situaci vyřešit, je prostě návrátit se k směsím z loňského roku. Teď to ale vypadá, že se Pirelli rozhodlo k jinému řešení: "Pirelli pneumatiky trochu posílí. Za nižších teplot by neměly být tak citlivé," překvapil Toto Wolff v Malajsii.
Mercedes zřejmě počítá s tím, že již brzy bude mít nové gumy k dispozici. "Existují každopádně signály, že dojde ke změnám ve směsích gum. Bude to buď v Bahrajnu nebo později. Struktura ale zůstane stejná," říká jistě Toto. "My je [gumy] neděláme. Snažíme se jim přizpůsobit jak jen to je možné."
Dle informací německého Auto Motor und Sport by měl právě Mercedes patřit mezi ty týmy ze špičky, kteří se snaží vyvolat změnu ve směsích pneumatik. Na druhé straně barikády by měl být především Lotus, jehož auta jsou ke gumám šetrná, což jsme mohli vidět v Melbourne. Jeho týmový šéf, Eric Boullier, by žádnou změnu určitě nechtěl: "Jsme připraveni bojovat."
Dle Hemberyho se žádné změny zatím nechystají (foto: Pirelli)
U Pirelli o žádných změnách před konečným rozhodnutím mluvit nechtějí: "Stále ještě analyzujeme situaci z Melbourne, kde jsme měli poměrně nízké teploty, ale Kimi tam zvládl odjet v kuse 25 kol. Ustavičně šetříme momentální situaci. Ale ještě nepadlo žádné rozhodnutí." V Bahrajnu určitě nebudou pneumatiky do nižších teplot k ničemu. To v Číně by toto téma mohlo být zajímavé.
Na řeči Wolffa šéf Pirelli, Paul Hembery, odvětil: "Hodně týmu by chtělo situaci změnit ve svůj prospěch. Když budeme mít pocit, že musíme něco změnit, tak to změníme. Když dostaneme jednohlasný požadavek od týmů, tak také budeme jednat. Ale momentálně nejsou prosby určitě jednohlasné. Když něco děláme a najednou nejsou dvě nebo tři auta konkurenceschopné a nějaká jiná jsou náhle rychlejší, tak jsou vždy nějaké problémy."
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.
Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.
Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.
Teprve osmnáctiletý Kimi Antonelli šokoval svět formule 1, když si v Miami vyjel první místo na startu sprintu – a dočkal se gratulace od samotného Lewise Hamiltona. Mladý Ital tak zazářil jako největší překvapení dosavadní sezony.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.
Max Verstappen a Kelly Piquet se stali rodiči, na svět přišla jejich první společná dcera. Pro čtyřnásobného mistra světa jde o výjimečný životní milník, jenž přichází v době jeho sportovní dominance a značí začátek nové kapitoly také mimo svět Formule 1.
Rivalové na okruhu v Miami se nemusí obávat, že by lesklá helma Landa Norrise ve tvaru disko koule narušila jejich výhled. Tento extravagantní design je podle jezdce spíše zábavný, než praktický pro závodní účely.
Max Verstappen a Kelly Piquet čekají své první dítě a je možné, že miminko už přišlo na svět. S touto radostnou novinkou se však pojí i otázka, jaké národnosti jejich dítě bude, vzhledem k různým kulturním kořenům obou rodičů.
George Russell hodnotí start sezóny Mercedesu jako příjemné překvapení, ale stále má obavy ohledně závodního tempa. Britský pilot se obává, že problémy z Džiddy by se mohly opakovat i v Miami.