SEPANG - KVALIFIKACE; Kvalifikaci v Sepangu ovlivnil déšť, který se dostavil na konci prostřední části. Nejrychlejší byl v proměnlivých podmínkách Vettel
Q1:Zelené světlo svítí na konci boxové uličky a jako první vyjíždí obě Marussie. První čas si připisuje Chilton, ale v zápětí ho překonává týmový kolega Bianchi a několik dalších jezdců. Na čele se zatím usazuje Rosberg následovám Alonsem a Hamiltonem.
Po deseti minutách má měřené kolo na kontě šestnáct jezdců. Red Bully jsou stále v garáži. Po chvíli překonává Rosberga Sutil. Necelých 8 minut před koncem se na trať vydává Webber. Vettel ho po chvilce následuje. Obě Marussie jsou zatím před oběma Caterhamy.
4 minuty do konce a připravují se druhé pokusy. Vettel konečně zajíždí měřený čas a je na 11. místě. Webber udělal ve svém kole chybu a kolo vzdal. Oba Red Bully dostaly příkaz zůstat na trati a ještě zatlačit. Spolu s jezdci Caterhamu a Marussie jsou mimo postup také Bottas a Vergne.
Prvních 10 jezdců je již v boxech. Webber se zlepšil a poskočil na 9. místo. Bottas svůj pokus vzdal a Vergne zůstal také mimo postup. Velmi dobré kolo zajel Bianchi, který ztratil na Bottase pouze 2 desetiny.
Nepostoupili: Vergne, Bottas, Bianchi, Pic, Chilton, Van der Garde.
Q2:Jako první se na trati objevuje di Resta. Brzy vyjíždí také Gutierréz, Grosjean,Sutil a oba Mercedesy. Di Resta nenajíždí do měřeného kola a vrací se do boxů. Do čela jde Sutil, kterého v zápětí překonávají oba Mercedesy.
10 minut do konce a di Resta dostává do sluchátek zprávu o blížícím se dešti. Na trati jsou téměř všichni jezdci a na druhé místo poskočil Webber. Hamilton hlásí do rádia déšť v zatáčkách 5 a 6. Maldonado zatím nezajel žádný čas. Di Resta je na trati zpět a dělá v měřeném kole chybu. V zatáčkách 5 a 6 je již vlhko, které způsobilo chybu di Resty.
V zatáčkách 5 a 6 je již celkem mokro. To se stalo osudné di Restovi, který dostává hodiny. Pršet začíná stále více a nikdo již na trať nevyjíždí. Pořadí tedy zůstává. Další pokus už nestihl také Grosjean a zůstává mimo postup. Oba McLareny se prosadily do Q3.
Nepostoupili: Grosjean, Hülkenberg, Ricciardo, Gutierréz, di Resta, Maldonado
Q3:Nad tratí opět svítí sluníčko, ale stále prší. Na konci boxové uličky čeká na zelenou už řada jezdců. Všichni jsou na přechodných pneumatikách. První na trati je Sutil následován Pérezem a Webberem. DRS je zakázáno.
Na trať vyjíždí postupně všichni jezdci. Vettel vyskakuje po prvních měřených kolech s vteřinovým náskokem do čela, následován Rosbergem a jezdci Ferrari. Na hladké pneumatiky to zatím nevypadá. Vettel si říká o další sadu přechodných gum.
Webber poskočil na druhé místo. Sutil, Räikkönen, Alonso přezouvají také na novou sadu přechodných gum. Do čela se dostává Webber a v zápětí ho překonává Hamilton. Räikkönen stihne již jen jedno ostré kolo. Kimi se zlepšuje a je čtvrtý. Alonso jde do čela a po chvíli ho překonává Vettel. Massa poráží Alonsa. Hamilton se již nezlepšil a pořadí zůstává.
Konečné pořadí: Vettel, Massa, Alonso, Hamilton, Webber, Rosberg, Räikkönen, Button, Sutil, Pérez
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.