SEPANG - 3. TRÉNINK; Ve vyrovnaném třetím tréninku zajel nejrychlejší čas Sebastian Vettel následovaný Hamiltonem.
Na boxové uličce svítí zelená a na trať se hned vydávají Bianchi a Ricciardo. Vyjíždí také Räikkönen, který si vyzkoušel na konci boxové uličky start. Po chvilce vyjíždí také Vergne a také Grosjean a Alonso. Všichni na čerstvých tvrdých pneumatikách.
Většina jezdců po svém instalačním zajíždí zase zpátky do boxů. Webber však zůstává na trati a po chvilce zajíždí první měřený čas 1:44,486. Caterham také najíždí rovnou do měřených kol a do čela se posunuje Van der Garde s 1:41,348, Pic je třetí. Přímo do měřeného kola po chvilce najíždí také Vettel a svým měřeným kolem se dostává za svého týmového kolegu. Oba Red Bully vypadají, že se ze začátku věnují dlouhým jízdám.
Po necelé čtvrthodině Räikkönen začíná hned svižněji - 1:38,474. Po chvilce ho překonává Rosberg - 1:38,218. Na třetí místo se vyhoupl Vergne. Rychle začal také Adrian Sutil a vyhoupl se do čela. Rosberg se však zlepšil a opět se dostává do čela výsledkové listiny.
V paddoku se objevil také Heikki Kovalainen. Je na návštěvě u Caterhamu. Dle jeho slov se jedná o přátelskou návštěvu.
Po dvaceti minutách stání v garáži se na trať vydává zpět Fernando Alonso a hned si připisuje první měřené kolo - 1:38,289 a je šestý. Vettel dělá drobnou chybu v druhém sektoru díky nedostatku gripu. Red Bull se potýká s vysokým opotřebením pneumatik. Po 11 kolech jejich dlouhého stintu padají časy obou jezdců na úroveň 1:44.
Sebastian Vettel v Sepangu (foto: Red Bull Racing)
Téměř po půlhodině tréninku si připisuje první čas také Maldonado, dostává se na 11. pozici. Dlouhý stint jezdí také Hülkenberg. Po 12-ti kolech hlásí, že zadní pneumatiky jsou pryč. Jeho časy se však drží na úrovni 1:43.
Rosberg do sluchátek dostává zprávu, aby více tlačil na brzdy. Jejich teplota je příliš nízká. Rosberg zabral a dostává se zpět do čela výsledkové listiny - 1:36,949. Pérez si do rádia stěžuje na přetáčivost uprostřed zatáček poté, co absolvoval 7 kol na tvrdé směsi.
Do čela se na čerstvé střední směsi dostává Hamilton - 1:36,568. Räikkönen zahajuje dlouhý stint na tvrdé směsi s časy okolo 1:43. V okolí Sepangu se objevuje několik přeháněk, žádná z nich by neměla mířit na okruh. Webber vyjíždí na čerstvé střední směsi a dostává se těsně za Hamiltona. Třetí je Rosberg, čtvrtý Button, pátý Sutil a šestý je Räikkönen. Räikkönena po chvilce překonává Vettel, který je nyní šestý.
10 minut do konce a jezdci začínají zkoušet jízdy pro kvalifikaci na střední směsi. Räikkönen si stěžuje, že auto je vyvážené "moc na předek". Finský pilot není spokojený s vyvážením v dnešních podmínkách. Sutil se zlepšuje a dostává se velmi těsně za Hamiltona - 1:36,588. Rozdíl mezi nimi je pouhých 0,020s.
Mercedes zajel své kvalifikační simulace o něco dřívě a nyní se soustředí na delší stinty. Rosberg po 12-ti kolech jezdí časy kolem 1:40. Pérez hodně probrzdil a zničil si jednu sadu středních pneumatik. Alonso se zlepšuje a posunuje se na 8. místo - těsně za svého týmového kolegu.
Do čela se ke konci tréninku dostává svým kolem 1:36,435 Sebastian Vettel. Pole je v Sepangu velmi vyrovnané prvních 9 jezdců se vešlo do 0,514s. Vypadá to na těsnou a zajímavou kvalifikaci.
Přehled nejvyšších rychlostí: 1. Sutil - 306,5 km/hod; 2. Alonso - 306,2; 3. Raikkonen - 306,0; 4. Di Resta - 305,4; 5. Hülkenberg - 304,6; 6. Vergne - 302,6.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.