SEPANG - 3. TRÉNINK; Ve vyrovnaném třetím tréninku zajel nejrychlejší čas Sebastian Vettel následovaný Hamiltonem.
Na boxové uličce svítí zelená a na trať se hned vydávají Bianchi a Ricciardo. Vyjíždí také Räikkönen, který si vyzkoušel na konci boxové uličky start. Po chvilce vyjíždí také Vergne a také Grosjean a Alonso. Všichni na čerstvých tvrdých pneumatikách.
Většina jezdců po svém instalačním zajíždí zase zpátky do boxů. Webber však zůstává na trati a po chvilce zajíždí první měřený čas 1:44,486. Caterham také najíždí rovnou do měřených kol a do čela se posunuje Van der Garde s 1:41,348, Pic je třetí. Přímo do měřeného kola po chvilce najíždí také Vettel a svým měřeným kolem se dostává za svého týmového kolegu. Oba Red Bully vypadají, že se ze začátku věnují dlouhým jízdám.
Po necelé čtvrthodině Räikkönen začíná hned svižněji - 1:38,474. Po chvilce ho překonává Rosberg - 1:38,218. Na třetí místo se vyhoupl Vergne. Rychle začal také Adrian Sutil a vyhoupl se do čela. Rosberg se však zlepšil a opět se dostává do čela výsledkové listiny.
V paddoku se objevil také Heikki Kovalainen. Je na návštěvě u Caterhamu. Dle jeho slov se jedná o přátelskou návštěvu.
Po dvaceti minutách stání v garáži se na trať vydává zpět Fernando Alonso a hned si připisuje první měřené kolo - 1:38,289 a je šestý. Vettel dělá drobnou chybu v druhém sektoru díky nedostatku gripu. Red Bull se potýká s vysokým opotřebením pneumatik. Po 11 kolech jejich dlouhého stintu padají časy obou jezdců na úroveň 1:44.
Sebastian Vettel v Sepangu (foto: Red Bull Racing)
Téměř po půlhodině tréninku si připisuje první čas také Maldonado, dostává se na 11. pozici. Dlouhý stint jezdí také Hülkenberg. Po 12-ti kolech hlásí, že zadní pneumatiky jsou pryč. Jeho časy se však drží na úrovni 1:43.
Rosberg do sluchátek dostává zprávu, aby více tlačil na brzdy. Jejich teplota je příliš nízká. Rosberg zabral a dostává se zpět do čela výsledkové listiny - 1:36,949. Pérez si do rádia stěžuje na přetáčivost uprostřed zatáček poté, co absolvoval 7 kol na tvrdé směsi.
Do čela se na čerstvé střední směsi dostává Hamilton - 1:36,568. Räikkönen zahajuje dlouhý stint na tvrdé směsi s časy okolo 1:43. V okolí Sepangu se objevuje několik přeháněk, žádná z nich by neměla mířit na okruh. Webber vyjíždí na čerstvé střední směsi a dostává se těsně za Hamiltona. Třetí je Rosberg, čtvrtý Button, pátý Sutil a šestý je Räikkönen. Räikkönena po chvilce překonává Vettel, který je nyní šestý.
10 minut do konce a jezdci začínají zkoušet jízdy pro kvalifikaci na střední směsi. Räikkönen si stěžuje, že auto je vyvážené "moc na předek". Finský pilot není spokojený s vyvážením v dnešních podmínkách. Sutil se zlepšuje a dostává se velmi těsně za Hamiltona - 1:36,588. Rozdíl mezi nimi je pouhých 0,020s.
Mercedes zajel své kvalifikační simulace o něco dřívě a nyní se soustředí na delší stinty. Rosberg po 12-ti kolech jezdí časy kolem 1:40. Pérez hodně probrzdil a zničil si jednu sadu středních pneumatik. Alonso se zlepšuje a posunuje se na 8. místo - těsně za svého týmového kolegu.
Do čela se ke konci tréninku dostává svým kolem 1:36,435 Sebastian Vettel. Pole je v Sepangu velmi vyrovnané prvních 9 jezdců se vešlo do 0,514s. Vypadá to na těsnou a zajímavou kvalifikaci.
Přehled nejvyšších rychlostí: 1. Sutil - 306,5 km/hod; 2. Alonso - 306,2; 3. Raikkonen - 306,0; 4. Di Resta - 305,4; 5. Hülkenberg - 304,6; 6. Vergne - 302,6.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.