SEPANG - 3. TRÉNINK; Ve vyrovnaném třetím tréninku zajel nejrychlejší čas Sebastian Vettel následovaný Hamiltonem.
Na boxové uličce svítí zelená a na trať se hned vydávají Bianchi a Ricciardo. Vyjíždí také Räikkönen, který si vyzkoušel na konci boxové uličky start. Po chvilce vyjíždí také Vergne a také Grosjean a Alonso. Všichni na čerstvých tvrdých pneumatikách.
Většina jezdců po svém instalačním zajíždí zase zpátky do boxů. Webber však zůstává na trati a po chvilce zajíždí první měřený čas 1:44,486. Caterham také najíždí rovnou do měřených kol a do čela se posunuje Van der Garde s 1:41,348, Pic je třetí. Přímo do měřeného kola po chvilce najíždí také Vettel a svým měřeným kolem se dostává za svého týmového kolegu. Oba Red Bully vypadají, že se ze začátku věnují dlouhým jízdám.
Po necelé čtvrthodině Räikkönen začíná hned svižněji - 1:38,474. Po chvilce ho překonává Rosberg - 1:38,218. Na třetí místo se vyhoupl Vergne. Rychle začal také Adrian Sutil a vyhoupl se do čela. Rosberg se však zlepšil a opět se dostává do čela výsledkové listiny.
V paddoku se objevil také Heikki Kovalainen. Je na návštěvě u Caterhamu. Dle jeho slov se jedná o přátelskou návštěvu.
Po dvaceti minutách stání v garáži se na trať vydává zpět Fernando Alonso a hned si připisuje první měřené kolo - 1:38,289 a je šestý. Vettel dělá drobnou chybu v druhém sektoru díky nedostatku gripu. Red Bull se potýká s vysokým opotřebením pneumatik. Po 11 kolech jejich dlouhého stintu padají časy obou jezdců na úroveň 1:44.
Sebastian Vettel v Sepangu (foto: Red Bull Racing)
Téměř po půlhodině tréninku si připisuje první čas také Maldonado, dostává se na 11. pozici. Dlouhý stint jezdí také Hülkenberg. Po 12-ti kolech hlásí, že zadní pneumatiky jsou pryč. Jeho časy se však drží na úrovni 1:43.
Rosberg do sluchátek dostává zprávu, aby více tlačil na brzdy. Jejich teplota je příliš nízká. Rosberg zabral a dostává se zpět do čela výsledkové listiny - 1:36,949. Pérez si do rádia stěžuje na přetáčivost uprostřed zatáček poté, co absolvoval 7 kol na tvrdé směsi.
Do čela se na čerstvé střední směsi dostává Hamilton - 1:36,568. Räikkönen zahajuje dlouhý stint na tvrdé směsi s časy okolo 1:43. V okolí Sepangu se objevuje několik přeháněk, žádná z nich by neměla mířit na okruh. Webber vyjíždí na čerstvé střední směsi a dostává se těsně za Hamiltona. Třetí je Rosberg, čtvrtý Button, pátý Sutil a šestý je Räikkönen. Räikkönena po chvilce překonává Vettel, který je nyní šestý.
10 minut do konce a jezdci začínají zkoušet jízdy pro kvalifikaci na střední směsi. Räikkönen si stěžuje, že auto je vyvážené "moc na předek". Finský pilot není spokojený s vyvážením v dnešních podmínkách. Sutil se zlepšuje a dostává se velmi těsně za Hamiltona - 1:36,588. Rozdíl mezi nimi je pouhých 0,020s.
Mercedes zajel své kvalifikační simulace o něco dřívě a nyní se soustředí na delší stinty. Rosberg po 12-ti kolech jezdí časy kolem 1:40. Pérez hodně probrzdil a zničil si jednu sadu středních pneumatik. Alonso se zlepšuje a posunuje se na 8. místo - těsně za svého týmového kolegu.
Do čela se ke konci tréninku dostává svým kolem 1:36,435 Sebastian Vettel. Pole je v Sepangu velmi vyrovnané prvních 9 jezdců se vešlo do 0,514s. Vypadá to na těsnou a zajímavou kvalifikaci.
Přehled nejvyšších rychlostí: 1. Sutil - 306,5 km/hod; 2. Alonso - 306,2; 3. Raikkonen - 306,0; 4. Di Resta - 305,4; 5. Hülkenberg - 304,6; 6. Vergne - 302,6.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Dvojnásobný mistr světa F1 Mika Häkkinen je přesvědčen, že "dveře jsou stále otevřené" pro návrat Micka Schumachera do královny motorsportu. Podle Häkkinena má Schumacher stále příležitost vrátit se do Formule 1, pokud se naskytne správná možnost.
Lando Norris vstupuje do sezóny Formule 1 2025 jako jeden z hlavních favoritů na zisk titulu mistra světa, i když britského jezdce čeká značná hrozba, která mu může cestu k vítězství zkomplikovat.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nejen obrovský rozruch mezi fanoušky, ale okamžitě ovlivnil i finanční trhy. John Elkann a bývalý prezident Luca di Montezemolo odmítli spekulace o marketingovém motivu a zdůrazňují, že cílem je přivést Ferrari zpět na vrchol motorsportu.
Lewis Hamilton prožívá obrovský pocit spokojenosti poté, co se k němu znovu připojila jeho bývalá osobní trenérka Angela Cullenová, s níž měl dlouhodobě úzkou spolupráci.
Sedmá série Drive to Survive dorazí na Netflix už v pátek a fanoušci s napětím čekají jaké zápletky letošní série přinese. Jak napovídají některé články, nebude chybět velmi zvláštní konec Daniela Ricciarda ve Formuli 1 a jak byl blízko sedačky Red Bullu.
Mladý Andrea Kimi Antonelli, nováček Mercedesu ve Formuli 1, se ohrazuje proti tvrzením, že je pouhou náhradou za odcházejícího Lewise Hamiltona. Talentovaný italský jezdec zdůrazňuje, že jeho příchod je součástí dlouhodobé strategie týmu, a ne jen reakcí na odchod sedminásobného mistra světa.
Lewis Hamilton úspěšně zakončil předsezónní testování a nyní se soustředí na svůj první závod ve Ferrari, který ho čeká během Velké ceny Austrálie.
Carlos Sainz dominoval předsezónním testům, když se mu podařilo zajet nejrychlejší čas i v druhé fázi testování. Ale...
Red Bull mezi neúspěšným modelem RB20 a novým RB21 implementoval mnohem hlubší změny, než by se mohlo na první pohled zdát. Tým přistoupil k radikálním úpravám, které mají za cíl zlepšit výkon a stabilitu vozu v nadcházející sezóně.
McLaren po vítězství Landa Norrise v Abú Dhabí, navazuje na úspěch týmu, čímž uzavřel jednu kapitolu a otevřel novou éru. Generální ředitel Zaka Brown zdůraznil, že nový model MCL39, i když podobný předchůdci, přináší významné inovace, které by měly tým posunout kupředu.
Güenther Steiner si vzal pod drobnohled rivalitu mezi Lewisem Hamiltonem a Charlesem Leclercem. Ostřílený manažer se zaměřil na jejich soupeření a jeho dopad na dění ve Formuli 1, což naznačuje, že vztah těchto dvou pilotů bude i nadále předmětem pozornosti.
Lewis Hamilton by mohl být v sezóně 2025 nucen nosit výstroj Ferrari při každém závodě. Sedminásobný šampion, který byl známý tím, že během své kariéry u Mercedesu preferoval vlastní oblečení, se nyní ocitá v nové situaci.