Minulý týden v Austrálii zažil Williams jeden z nejhorších vstupů do sezony ve své bohaté historii. Finský nováček Bottas skončil hluboko v poli poražených, když jeho kolega Maldonado cíl vůbec neviděl.
Mizernou formu stáje z Grove naznačila již kvalifikace, kdy Maldonado nedokázal postoupit z první části a skončil jako 17 , přičemž Bottas skončil jen těsně před ním na 16.místě.
O moc lépe si oba piloti nevedli ani v samotném závodě. Maldonado vypadl po začátečnické chybě, když při brzdném manévru najel zadními koly na trávu a skončil v kačírku. Druhý Williams, řízený Bottasem, sice proťal cílovou pásku na 14. místě, ale za ním skončili pouze jezdci nejpomalejších stájí Marussia a Caterham. Nikterak povzbudivý (z pohledu britské stáje) není ani fakt, že ve druhé polovině závodu byl Bottas mnohdy pomalejší, i než za ním jedoucí Jules Bianchi na Marusii.
O poznání lepší by měla být situace tento víkend v Malajsii, kde se venezuelský pilot nechal slyšet, že vyšší teploty by měly jeho Williamsu svědčit. Zároveň ale připustil, že Q3 nejspíše zůstane jen snem.
„Je to trochu lepší, ale stále je to dost obtížné,“ řekl Maldonado po druhém tréninku. „Jsme ve zcela odlišné situaci – trať je jiné, podmínky jsou jiné…"
„Je docela obtížné, správně porozumět problémům, které máme. Stejně tak je těžké najít řešení. Myslím, že toto pro nás bude obtížný víkend, ale na to je ještě brzy. Může se stát cokoliv a my na to musíme být připraveni.“
Williams se potýká zejména se špatnou ovladatelností (foto: Williams F1 Team)
„Povedlo se nám trochu zapracovat na voze a snad i zlepšit kvalifikaci. Ale i tak jsme stále daleko od našeho cíle,“ připouští. „Q3 se zdá být na míle vzdálená a body? No to se ještě uvidí. V závodě se může stát takřka cokoliv. Musíme být konzistentní a vyždímat z vozu co se dá."
Jezdec Williamsu sice prozradil, že jeho tým již přišel na to, proč je FW35 tak pomalý. Jedním dechem ale dodává, že bude velice obtížné najít řešení.
„Víme co je špatně, jen ještě nevíme jak to napravit. Vyzkoušeli jsme různé věci a trochu se zlepšili, ale před námi je ještě dlouhá cesta,“ uzavírá Maldonado.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.