Minulý týden v Austrálii zažil Williams jeden z nejhorších vstupů do sezony ve své bohaté historii. Finský nováček Bottas skončil hluboko v poli poražených, když jeho kolega Maldonado cíl vůbec neviděl.
Mizernou formu stáje z Grove naznačila již kvalifikace, kdy Maldonado nedokázal postoupit z první části a skončil jako 17 , přičemž Bottas skončil jen těsně před ním na 16.místě.
O moc lépe si oba piloti nevedli ani v samotném závodě. Maldonado vypadl po začátečnické chybě, když při brzdném manévru najel zadními koly na trávu a skončil v kačírku. Druhý Williams, řízený Bottasem, sice proťal cílovou pásku na 14. místě, ale za ním skončili pouze jezdci nejpomalejších stájí Marussia a Caterham. Nikterak povzbudivý (z pohledu britské stáje) není ani fakt, že ve druhé polovině závodu byl Bottas mnohdy pomalejší, i než za ním jedoucí Jules Bianchi na Marusii.
O poznání lepší by měla být situace tento víkend v Malajsii, kde se venezuelský pilot nechal slyšet, že vyšší teploty by měly jeho Williamsu svědčit. Zároveň ale připustil, že Q3 nejspíše zůstane jen snem.
„Je to trochu lepší, ale stále je to dost obtížné,“ řekl Maldonado po druhém tréninku. „Jsme ve zcela odlišné situaci – trať je jiné, podmínky jsou jiné…"
„Je docela obtížné, správně porozumět problémům, které máme. Stejně tak je těžké najít řešení. Myslím, že toto pro nás bude obtížný víkend, ale na to je ještě brzy. Může se stát cokoliv a my na to musíme být připraveni.“
Williams se potýká zejména se špatnou ovladatelností (foto: Williams F1 Team)
„Povedlo se nám trochu zapracovat na voze a snad i zlepšit kvalifikaci. Ale i tak jsme stále daleko od našeho cíle,“ připouští. „Q3 se zdá být na míle vzdálená a body? No to se ještě uvidí. V závodě se může stát takřka cokoliv. Musíme být konzistentní a vyždímat z vozu co se dá."
Jezdec Williamsu sice prozradil, že jeho tým již přišel na to, proč je FW35 tak pomalý. Jedním dechem ale dodává, že bude velice obtížné najít řešení.
„Víme co je špatně, jen ještě nevíme jak to napravit. Vyzkoušeli jsme různé věci a trochu se zlepšili, ale před námi je ještě dlouhá cesta,“ uzavírá Maldonado.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.