Zpravodajství Sky Sports přišlo dnes se zprávou, že jeden z vedoucích týmů Formule 1 písemně žádal Pirelli o možnost získání více sad pneumatik pro první trénink, aby mohly být jezdci aktivnější.
Pouze tři jezdci se zapsali v první půlhodině včerejšího prvního tréninku nějaký čas. Protože déšť přerušil plány týmů v další části, na trati se toho příliš nedělo.
„Jeden z vedoucích členů týmu F1 poslal email Paulovi Hemberymu, ředitelovi motorsportu Pirelli, který upozornil, že opět po dlouhou dobu prvního tréninku nebyla na trati žádná auta, což není dobré pro fanoušky přímého televizního přenosu – stojí za lobbování u FIA a komerčních držitelů práv, aby donutili Pirelli nabídnout dodatečné sady pneumatik týmům, které by mohly použít pro testovací či rezervní jezdce?“ ptal se v komentáři David Croft.
Podle Sky Sports by nabídka neměla být nařízené, ale každý tým by si měl zvolit, zda této možnosti využije. Jezdcům tato alternativa dává příležitost brát víc ohledu na rezervní jezdce a udržovat je stabilní.
Spolukomentátor Johny Herbert dodal, že novinku by mohli uvítat i diváci, kteří by se dočkali větší podívané.: „Myslím, že by to byla výhoda pro všechny – byla by to výhoda pro diváky tady i doma, výhodné by bylo i pro nás to komentovat a celkově by to dávalo velký smysl,“ přitakal vítěz tří Velkých cen.
„Pneumatiky i tak vracejí nazpět, ale jde o to, že chtějí používat pneumatiky, když je jim trať užitečná. Nabídnutí dalšího setu pneumatik by tomu přispělo. Jezdci chtějí být na trati, nechtějí sedět v garáži a nedělat tam nic, takže je to výhodně pro všechny.“
Zda Pirelli tuto možnost týmům nabídne, prozatím není jasné. Záležet bude pravděpodobně na síle hlasů jednotlivých týmů, jezdců a dalších vlivných osobností v paddocku.
Max Verstappen vysvětlil, proč na Nürburgringu testoval Ferrari GT3 pod přezdívkou „Franz Hermann“ a že překonání traťového rekordu nebylo jeho cílem. Šlo mu hlavně o zážitek a vyzkoušení vozu na legendární trati.
Lewis Hamilton čelí po přestupu z Mercedesu do Ferrari náročným výzvám jak technickým, tak psychologickým. Změna týmu, která měla znamenat novou kapitolu, se ukázala být mnohem složitější, než se očekávalo.
FIA ustoupila kritice jezdců a upravila pravidla pro trestání nevhodného chování, když snížila vysoké pokuty o polovinu. Tvrdé postihy tak nově nebudou hrozit za emotivní výlevy během závodu, ale zůstanou zachovány například za urážky oficiálních osob.
Charles Leclerc kvůli zdravotním potížím vynechá media day před Velkou cenou Emilia Romagna v Imole, ale Ferrari očekává jeho návrat do vozu v pátek. Tým zároveň přiveze první technické upgrady a doufá v lepší výsledky.
Lewis Hamilton je bezesporu jednou z nejvlivnějších osobností ve světě Formule 1, což potvrzuje i jeho nejnovější lukrativní smlouva s velkým sponzorem. Tento obchod ukazuje, jak silná a ceněná je jeho jméno nejen na trati, ale i mimo ni.
Franco Colapinto nastupuje do formule 1 uprostřed sezony a má pět závodů, včetně víkendové GP v Imole, aby si u týmu Alpine vybojoval trvalé místo. I přes smíšené výsledky v roce 2024 musí podat maximální výkon, jinak mu hrozí návrat na lavičku náhradníků.
McLaren patří mezi týmy, které na nadcházející Velkou cenu Emilia Romagna v Imole plánují představit výrazné technické vylepšení svých vozů. Tyto upgrady by měly pomoci týmu udržet tempo v aktuálně vyrovnaném poli a posílit jejich šance v pokračující sezoně.
Frederic Vasseur varuje, že plánované zpřísnění pravidel ohledně takzvaných flexibilních křídel může zásadně ovlivnit pořadí na čele F1. Podle šéfa Ferrari jde o citlivou oblast, kde někteří soupeři balancují na hraně legality, a změna by mohla odhalit dosud skryté rozdíly.
Ford zůstává pevně oddaný Formuli 1 i partnerství s Red Bullem, a to i v případě, že Max Verstappen po roce 2025 tým opustí. Podle šéfa Ford Performance Marka Rushbrooka je jejich spolupráce strategickým krokem s dlouhodobou vizí, nezávislým na jednotlivých jezdcích.
Lewis Hamilton se po těžkém adaptačním období ve Ferrari postupně zlepšuje a zkracuje rozdíl vůči Charlesi Leclercovi. Jeho cílem ale není jen porazit týmového kolegu, ale vyhrávat závody. Tifosi ho nadále podporují.
Adrian Newey přirovnal pravidla pro sezonu 2026 k technické revoluci z roku 2022. Podle něj nabízejí víc prostoru pro inovace, než se původně zdálo.
Charles Leclerc je spokojený se směrem nastavení SF-25, který odpovídá jeho stylu, ale stále hledá úpravy pro lepší zvládnutí chování letošního monopostu.