Zpravodajství Sky Sports přišlo dnes se zprávou, že jeden z vedoucích týmů Formule 1 písemně žádal Pirelli o možnost získání více sad pneumatik pro první trénink, aby mohly být jezdci aktivnější.
Pouze tři jezdci se zapsali v první půlhodině včerejšího prvního tréninku nějaký čas. Protože déšť přerušil plány týmů v další části, na trati se toho příliš nedělo.
„Jeden z vedoucích členů týmu F1 poslal email Paulovi Hemberymu, ředitelovi motorsportu Pirelli, který upozornil, že opět po dlouhou dobu prvního tréninku nebyla na trati žádná auta, což není dobré pro fanoušky přímého televizního přenosu – stojí za lobbování u FIA a komerčních držitelů práv, aby donutili Pirelli nabídnout dodatečné sady pneumatik týmům, které by mohly použít pro testovací či rezervní jezdce?“ ptal se v komentáři David Croft.
Podle Sky Sports by nabídka neměla být nařízené, ale každý tým by si měl zvolit, zda této možnosti využije. Jezdcům tato alternativa dává příležitost brát víc ohledu na rezervní jezdce a udržovat je stabilní.
Spolukomentátor Johny Herbert dodal, že novinku by mohli uvítat i diváci, kteří by se dočkali větší podívané.: „Myslím, že by to byla výhoda pro všechny – byla by to výhoda pro diváky tady i doma, výhodné by bylo i pro nás to komentovat a celkově by to dávalo velký smysl,“ přitakal vítěz tří Velkých cen.
„Pneumatiky i tak vracejí nazpět, ale jde o to, že chtějí používat pneumatiky, když je jim trať užitečná. Nabídnutí dalšího setu pneumatik by tomu přispělo. Jezdci chtějí být na trati, nechtějí sedět v garáži a nedělat tam nic, takže je to výhodně pro všechny.“
Zda Pirelli tuto možnost týmům nabídne, prozatím není jasné. Záležet bude pravděpodobně na síle hlasů jednotlivých týmů, jezdců a dalších vlivných osobností v paddocku.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.