První Grand Prix roku je zanalyzována. Spousta otázek je však stále otevřených, zvláště v oblasti pneumatik.
Šéf Mercedesu, Ross Brawn, po prohlídce všech dat vyvozuje následující: "V průměru všech časů na kolo v Melbourne mělo nejlepší tempo Ferrari." Ferrari se možná bude opět zlobit, že k závodu v Melbourne přistoupili až moc konzervativně. Poté, co byly uzavřeny všechny analýzy, došel šéf Mercedesu k jasnému závěru: "Kdyby Ferrari v Melbourne jelo jen na dvě zastávky, tak by vyhráli. Měli jasně nejlepší závodní tempo. Když vezmeme průměr časů na kolo bez provozu, tak byly vozy Ferrari těmi nejrychlejšími v poli." Tedy rychlejší i než vítěz závodu, Kimi Räikkönen.
Pod toto tvrzení by se s největší pravděpodobností podepsal i Fernando Alonso, i když on to neřekl tak otevřeně jako Ross: "Lotus měl klidný závod a dobrou strategii. Ale to nic neříká o jejich tempu, což by nám mohlo dělat starosti." V překladu by se to také dalo chápat takto: Se stejnou strategií by vyhrálo Ferrari.
Ross upozorňuje na Ferrari
Španěl je ale s druhým místem spokojen: "Naším cílem bylo podium. Je tomu tak i v Malajsii. Ještě nevíme přesně, jak na tom jsme. Melbourne je komickou tratí, která není nějak zvlášť reprezentativní. Malajsie je průkaznější. Musíme zde potvrdit pozitivní aspekty ze zimních testů a z Melbourne."
Pro Alonsa je však Red Bull stále jednou velkou neznámou: "V trénincích byli hodně rychlí, v závodě hodně pomalí. Musíme si počkat, jak to bude vypadat v Malajsii."
To Sebastian Vettel vidí Ferrari jako silného konkurenta. "V závodě byli jasně rychlejší než my. Když byl Fernando přede mnou, tak jsem se ho nemohl udržet. Vypadalo to, že je mu jedno, kdy nasadí nové gumy. Já jsem se o ně pořád hodně bál, ale i tak jsem je odepsal."
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.