První Grand Prix roku je zanalyzována. Spousta otázek je však stále otevřených, zvláště v oblasti pneumatik.
Šéf Mercedesu, Ross Brawn, po prohlídce všech dat vyvozuje následující: "V průměru všech časů na kolo v Melbourne mělo nejlepší tempo Ferrari." Ferrari se možná bude opět zlobit, že k závodu v Melbourne přistoupili až moc konzervativně. Poté, co byly uzavřeny všechny analýzy, došel šéf Mercedesu k jasnému závěru: "Kdyby Ferrari v Melbourne jelo jen na dvě zastávky, tak by vyhráli. Měli jasně nejlepší závodní tempo. Když vezmeme průměr časů na kolo bez provozu, tak byly vozy Ferrari těmi nejrychlejšími v poli." Tedy rychlejší i než vítěz závodu, Kimi Räikkönen.
Pod toto tvrzení by se s největší pravděpodobností podepsal i Fernando Alonso, i když on to neřekl tak otevřeně jako Ross: "Lotus měl klidný závod a dobrou strategii. Ale to nic neříká o jejich tempu, což by nám mohlo dělat starosti." V překladu by se to také dalo chápat takto: Se stejnou strategií by vyhrálo Ferrari.
Ross upozorňuje na Ferrari
Španěl je ale s druhým místem spokojen: "Naším cílem bylo podium. Je tomu tak i v Malajsii. Ještě nevíme přesně, jak na tom jsme. Melbourne je komickou tratí, která není nějak zvlášť reprezentativní. Malajsie je průkaznější. Musíme zde potvrdit pozitivní aspekty ze zimních testů a z Melbourne."
Pro Alonsa je však Red Bull stále jednou velkou neznámou: "V trénincích byli hodně rychlí, v závodě hodně pomalí. Musíme si počkat, jak to bude vypadat v Malajsii."
To Sebastian Vettel vidí Ferrari jako silného konkurenta. "V závodě byli jasně rychlejší než my. Když byl Fernando přede mnou, tak jsem se ho nemohl udržet. Vypadalo to, že je mu jedno, kdy nasadí nové gumy. Já jsem se o ně pořád hodně bál, ale i tak jsem je odepsal."
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.
Zak Brown očekává, že mezi Norrisem a Piastrim může v budoucnu dojít ke střetu kvůli jejich ambicím. Zdůraznil však, že McLaren má jasná pravidla a silné vedení, aby podobné situace zvládl.
Isack Hadjar musel na cestě do Formule 1 překonat mnoho překážek, ale nyní, když dostal šanci, ji využívá naplno a zanechává silný dojem.
George Russell, pilot Mercedesu, je přesvědčen, že jeho tým je po pěti závodech v sezóně 2025 „mnohem blíže“ lídrovi šampionátu McLarenu, než se původně očekávalo. Podle Russella se Mercedesu podařilo výrazně zúžit rozdíl a teď už je zcela jasné, že McLaren není jediným tým, který má šanci na titul.