První Grand Prix roku je zanalyzována. Spousta otázek je však stále otevřených, zvláště v oblasti pneumatik.
Šéf Mercedesu, Ross Brawn, po prohlídce všech dat vyvozuje následující: "V průměru všech časů na kolo v Melbourne mělo nejlepší tempo Ferrari." Ferrari se možná bude opět zlobit, že k závodu v Melbourne přistoupili až moc konzervativně. Poté, co byly uzavřeny všechny analýzy, došel šéf Mercedesu k jasnému závěru: "Kdyby Ferrari v Melbourne jelo jen na dvě zastávky, tak by vyhráli. Měli jasně nejlepší závodní tempo. Když vezmeme průměr časů na kolo bez provozu, tak byly vozy Ferrari těmi nejrychlejšími v poli." Tedy rychlejší i než vítěz závodu, Kimi Räikkönen.
Pod toto tvrzení by se s největší pravděpodobností podepsal i Fernando Alonso, i když on to neřekl tak otevřeně jako Ross: "Lotus měl klidný závod a dobrou strategii. Ale to nic neříká o jejich tempu, což by nám mohlo dělat starosti." V překladu by se to také dalo chápat takto: Se stejnou strategií by vyhrálo Ferrari.
Ross upozorňuje na Ferrari
Španěl je ale s druhým místem spokojen: "Naším cílem bylo podium. Je tomu tak i v Malajsii. Ještě nevíme přesně, jak na tom jsme. Melbourne je komickou tratí, která není nějak zvlášť reprezentativní. Malajsie je průkaznější. Musíme zde potvrdit pozitivní aspekty ze zimních testů a z Melbourne."
Pro Alonsa je však Red Bull stále jednou velkou neznámou: "V trénincích byli hodně rychlí, v závodě hodně pomalí. Musíme si počkat, jak to bude vypadat v Malajsii."
To Sebastian Vettel vidí Ferrari jako silného konkurenta. "V závodě byli jasně rychlejší než my. Když byl Fernando přede mnou, tak jsem se ho nemohl udržet. Vypadalo to, že je mu jedno, kdy nasadí nové gumy. Já jsem se o ně pořád hodně bál, ale i tak jsem je odepsal."
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.