McLaren se usilovně snaží stáhnout s novým vozem MP4-28 náskok svých soupeřů.
"Když hledáte takové výkonnostní ztráty, jaké momentálně máme, pak se díváte všude. Momentálně máme pro všechno programy. Máme dobrý přehled o tom, na co se musíme soustředit, ale dokud to nevyřešíme, budeme mít naši mysl vůči všemu otevřenou.
Veškerou energii věnujeme vozu MP4-28. To je to, s čím si myslíme, že budeme mít během sezóny největší šanci," popisuje v dnešním telekonferenčním rozhovoru sportovní ředitel Sam Michael.
Očekává, že díky analýze dat budou moci začít páteční trénink lépe: "Když jdete do tohoto závodu, máte výhodu poznání z Melbourne. Očividně vozu rozumíme více, co od něj relativně v krátkodobém horizontu očekávat. To vám zároveň umožňuje lépe zvládnout závodní víkend.
I kdybychom znovu absolvovali Melbourne, pravděpodobně bychom odvedli lepší práci, protože máme více dat. Takže doufáme, že bychom tak v Melbourne skončili, protože vozu rozumíme lépe. Máme nějaké nové díly, což nás může nasměrovat novým směrem.
Ale i kdybychom nic nového neměli a jezdili s úplně stejným autem jako v Melbourne, pak bychom z něj dostali více, protože bychom byli realisté v tom, co se snažíme dosáhnout a použili bychom data získaná před týdnem."
McLaren se usilovně snaží porozumět svému nekonkurenceschopnému autu (foto: McLaren Mercedes)
Do Sepangu McLaren veze "dvě řady nových dílů," které hodlá na monopostu vyzkoušet: "Jedna z nich je normální vývoj, takže by přišly kdekoliv na vůz. A pak máme nějaké experimentální věci, které projdeme v pátek. Některé z nich jsou jen testovacími položky na pozadí, které nám umožní je lépe pochopit."
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.