Lewis Hamilton pevně věří, že Mercedes se poučí z prvního závodu a že v Malajsii o víkendu podá ještě lepší výkon.
Bývalý mistr světa se v Melbourne po startu z druhé řady pokoušel o dvouzastávkovou strategii jako vítěz Räikkönen, nakonec však musel stavět třikrát a cílem projel až jako pátý. S výsledkem z prvního závodu byl přesto vcelku spokojený.
"Odjíždím odsud skutečně pozitivní. Myslím, že jsme nikdo nečekali, že budeme závodit na takových pozicích, a myslím, že jsme toho mohli dosáhnout více. Rozhodně jsme na to měli, ale některé věci nám nehrály do karet. Naše poznání pneumatik je nyní lepší," říká Hamilton.
"Hodně si s sebou odsud odvážíme a v příštím závodě budeme ještě silnější. S tím výsledkem jsem opravdu spokojený. Kdo by si pomyslel, že budu závodit na čele, když nám všichni v rozhovorech přisuzovali slabší formu?," ptá se pilot Mercedesu, který po testech potvrdil, že může bojovat s předními týmy.
Podle Hamiltona přesto ještě plně nepředvedli, čeho jsou schopni: "Nemyslím si, že bych prožil obzvlášť skvělý víkend. Ke konci se to zlepšovalo, takže jsem opravdu spokojený s tím, že jsem přesto získal 10 bodů."
Lewis Hamilton se na opotřebovaných pneumatikách dotírajícímu Fernandovi Alonsovi neubránil(foto: Daimler AG)
"Pokud by to byl náš základ a my bychom získávali 10 bodů v každém závodě, navíc kdybychom se zlepšovali, pak bychom měli dobrou šanci na slušný výsledek v tomto roce. Rozhodně cítím, že tým šlape naplno. Cítím, že po tom jdou a že se ubíráme správným směrem.
Snad budeme mít nějaké díly, které nám pomohou učinit další krok, abychom byli ostatním blíže. Pokud dokážeme využít tyto pneumatiky o něco lépe, pak se ve více závodech budeme moci držet s ostatními," dodává Hamilton.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.