Christian Horner si včera postěžoval, že za špatný start Marka Webbera v Melbourne může problém se standardizovanou řídicí jednotkou (ECU) dodávanou McLarenem. Ten však tvrdí, že jeho zařízení bylo pořádku a že příčinu problému by měl Red Bull hledat u sebe v garáži.
Webber při nájezdu na startovní rošt přišel o veškeré telemetrické údaje a o KERS, což přispělo k jeho bídnému startu, po němž se propadl z druhého na sedmé místo.
Red Bull kvůli tomu původně obvinil McLaren. Horner na otázku novinářů, co ovlivnilo Australanův start, odpověděl: "Měli byste se zeptat McLarenu, proč jejich ECU nefungovala, protože on byl slepý a neměl žádnou telemetrii. Je to něco, co musí vyřešit, protože to během testování dělalo hodně problémů."
Důkladnější inspekce, kterou po závodě provedli inženýři McLarenu, však ukázala na problém v garáži Red Bullu. "V garáži u datového systému Marka Webbera došlo při najíždění na rošt k problému. ECU ve voze je v pořádku.
Je nám líto jakéhokoliv narušení Markových příprav na start závodu a budeme s týmem pokračovat na tom, aby se to již neopakovalo," říká Autosportu generální ředitel společnosti McLaren Electronic Systems Peter van Manen.
Mark Webber přišel o šanci bojovat o vítězství opět již na startu, ne však vinou McLarenu, jak původně tvrdil Christian Horner (Red Bull Racing)
McLaren kvůli přechodu na nové turbomotory v sezóně 2014 vyvinul novou specifikaci ECU (TAG-320), u níž se ale vyskytují různé problémy. Týmu se je však týmu postupně daří odstraňovat.
"Je to dřina, a není to dokonalé. Nechci bránit naši elektroniku, ale když se ujmete dodávky těchto věcí, lidé očekávají, že budou dokonalé. Jednalo se o zcela novou ECU s úplně novým softwarem a myslím si, že nás to všechny trochu uspalo, protože tyto systémy byly tak neprůstřelné," uvedl šéf McLarenu Martin Whitmarsh.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.