Adrian Sutil prožívá povedený návrat, ve svém prvním závodu po přestávce díky odlišné pneumatikové strategii dokonce chvíli vedl.
Němec sice nakonec dojel až sedmý, ale pozornost upoutal tím, že v závodě dokonce dvakrát vedl poté, co se kvalifikoval jako dvanáctý. Pomohla mu k tomu odlišná strategie, když nasazení super-měkké směsi odložil na samotný závěr. Vozy před ním startovaly na těchto pneumatikách, které rychle ztrácely výkonnost a proto musely znovu do boxů.
"Nečekal jsem to. Vrátil jsem se, abych odváděl lepší práci a je to skvělý pocit pohybovat se rovnou na čele. Byl jsem prvním jezdcem na středně-tvrdých a věděl jsem, že prvních deset bude do boxů zajíždět velmi brzy. Očekával jsem, že budu blízko čela. Zřejmě ne první, ale podobný scénář jsem očekával," vzpomíná na včerejší závod Sutil.
"Věděl jsem, že o několik míst přijdu, protože jsem byl na opačné strategii. Přesto sedmé místo v prvním závodu ukázalo, co je možné. Je to ukázkou toho, co je možné, toho, že byste se nikdy neměli vzdávat a vždy věřit tomu, že je všechno možné," pokračuje pilot Force Indie.
"Byl jsem v úžasu z toho, že dokážeme být na čele opravdu konkurenceschopní. Svou první pozici jsem získal po první zastávce v boxech, takže tam rychlost skutečně byla. Mohl jsem Vettelovi ujíždět, když se dostal příliš blízko za mě, možná si zničil své pneumatiky. Rychlost zkrátka byla, tohle bylo příjemné zjištění," uvádí Němec, který však ve 46 kole musel nazout super-měkkou směs a začal ztrácet.
"Bojoval jsem o páté místo a trochu času jsem ztratil, protože se mi pneumatiky v té chvíli drolily. Myslím, že jsem mohl dojet pátý, nebýt toho drolení. Podle mě jsme udělali vše správně. Byla to dobrá strategie, považoval jsem ji za nejlepší. Všichni jsme s ní souhlasili."
Adrian Sutil svým vedením a rychlostí ve Velké ceně Austrálie překvapoval(foto: Sahara Force India)
Sutil věří, že se Force India bude dále zlepšovat: "Normálně očekáváte, že to chvíli bude trvat, možná několik závodů. Stále věřím, že se dokážeme zlepšit. Dopoledne za deště jsem si tak jistý nebyl - v takových podmínkách opravdu musíte být s vozem zajedno.
Přijde toho ještě více. Já se o trochu dokážu zlepšit. Myslím, že mou výhodou je to, že jsem byl chvíli pryč a vedl normální život. Je to tak stresující sport a někdy nemáme čas se učit.
Rozhodně jsme ukázali, že jsme dostatečně silní na zisk bodů. Vždy si dávám za cíl pódium, dlouhou dobu o něj usiluji. Kdykoliv to přijde, chci být připraven. To je cílem pro letošní rok - možná to vyjde, možná ne. Dnes jsme byli sedmí a osmí. Možná v příštím závodě skončíme pátí a šestí, možná osmí a devátí, nevíme. Ale určitě na bodech... v každém závodě," věří Sutil.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.
George Russell a Kimi Antonelli zaujali novou chladicí vestou, kterou používá na startovním roštu k udržení svěžesti. Mercedes tím ukazuje, že hledá výhody i mimo samotný monopost v reakci na extrémní podmínky moderní F1.
Charles Leclerc byl nejrychlejší v závěrečném tréninku před Velkou cenou Británie. Na Silverstonu budou o pole position rozhodovat doslova drobné rozdíly, které dávají Ferrari, McLarenu i Red Bullu reálnou šanci na první místo na startu.
Charles Leclerc je po pátečních trénincích na Silverstonu spokojený s tempem Ferrari, ale stále hledá ideální nastavení pro kvalifikaci. Tým zaostává za McLarenem a čeká ho výzva zvládnout nejisté počasí, které by mohlo ovlivnit závodní víkend.
Lewis Hamilton byl po pátečních trénincích v Silverstonu optimistický, když dokázal držet krok s Ferrari. Po složité první polovině sezony věří, že právě domácí Grand Prix může znamenat obrat k lepšímu.
Lando Norris a Oscar Piastri dominují sezoně 2025 a McLaren jim podle Zaka Browna umožní svobodně závodit. Věří, že jejich vzájemný vztah tím neutrpí.
Carlos Sainz z Williamsu dostal varování od FIA po incidentu během druhého tréninku na Velké ceně Velké Británie ve Silverstonu. Komisaři vyhodnotili jeho chování jako potenciálně nebezpečné, ale bez vážnějších následků.