Adrian Sutil prožívá povedený návrat, ve svém prvním závodu po přestávce díky odlišné pneumatikové strategii dokonce chvíli vedl.
Němec sice nakonec dojel až sedmý, ale pozornost upoutal tím, že v závodě dokonce dvakrát vedl poté, co se kvalifikoval jako dvanáctý. Pomohla mu k tomu odlišná strategie, když nasazení super-měkké směsi odložil na samotný závěr. Vozy před ním startovaly na těchto pneumatikách, které rychle ztrácely výkonnost a proto musely znovu do boxů.
"Nečekal jsem to. Vrátil jsem se, abych odváděl lepší práci a je to skvělý pocit pohybovat se rovnou na čele. Byl jsem prvním jezdcem na středně-tvrdých a věděl jsem, že prvních deset bude do boxů zajíždět velmi brzy. Očekával jsem, že budu blízko čela. Zřejmě ne první, ale podobný scénář jsem očekával," vzpomíná na včerejší závod Sutil.
"Věděl jsem, že o několik míst přijdu, protože jsem byl na opačné strategii. Přesto sedmé místo v prvním závodu ukázalo, co je možné. Je to ukázkou toho, co je možné, toho, že byste se nikdy neměli vzdávat a vždy věřit tomu, že je všechno možné," pokračuje pilot Force Indie.
"Byl jsem v úžasu z toho, že dokážeme být na čele opravdu konkurenceschopní. Svou první pozici jsem získal po první zastávce v boxech, takže tam rychlost skutečně byla. Mohl jsem Vettelovi ujíždět, když se dostal příliš blízko za mě, možná si zničil své pneumatiky. Rychlost zkrátka byla, tohle bylo příjemné zjištění," uvádí Němec, který však ve 46 kole musel nazout super-měkkou směs a začal ztrácet.
"Bojoval jsem o páté místo a trochu času jsem ztratil, protože se mi pneumatiky v té chvíli drolily. Myslím, že jsem mohl dojet pátý, nebýt toho drolení. Podle mě jsme udělali vše správně. Byla to dobrá strategie, považoval jsem ji za nejlepší. Všichni jsme s ní souhlasili."
Adrian Sutil svým vedením a rychlostí ve Velké ceně Austrálie překvapoval(foto: Sahara Force India)
Sutil věří, že se Force India bude dále zlepšovat: "Normálně očekáváte, že to chvíli bude trvat, možná několik závodů. Stále věřím, že se dokážeme zlepšit. Dopoledne za deště jsem si tak jistý nebyl - v takových podmínkách opravdu musíte být s vozem zajedno.
Přijde toho ještě více. Já se o trochu dokážu zlepšit. Myslím, že mou výhodou je to, že jsem byl chvíli pryč a vedl normální život. Je to tak stresující sport a někdy nemáme čas se učit.
Rozhodně jsme ukázali, že jsme dostatečně silní na zisk bodů. Vždy si dávám za cíl pódium, dlouhou dobu o něj usiluji. Kdykoliv to přijde, chci být připraven. To je cílem pro letošní rok - možná to vyjde, možná ne. Dnes jsme byli sedmí a osmí. Možná v příštím závodě skončíme pátí a šestí, možná osmí a devátí, nevíme. Ale určitě na bodech... v každém závodě," věří Sutil.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.