Adrian Sutil prožívá povedený návrat, ve svém prvním závodu po přestávce díky odlišné pneumatikové strategii dokonce chvíli vedl.
Němec sice nakonec dojel až sedmý, ale pozornost upoutal tím, že v závodě dokonce dvakrát vedl poté, co se kvalifikoval jako dvanáctý. Pomohla mu k tomu odlišná strategie, když nasazení super-měkké směsi odložil na samotný závěr. Vozy před ním startovaly na těchto pneumatikách, které rychle ztrácely výkonnost a proto musely znovu do boxů.
"Nečekal jsem to. Vrátil jsem se, abych odváděl lepší práci a je to skvělý pocit pohybovat se rovnou na čele. Byl jsem prvním jezdcem na středně-tvrdých a věděl jsem, že prvních deset bude do boxů zajíždět velmi brzy. Očekával jsem, že budu blízko čela. Zřejmě ne první, ale podobný scénář jsem očekával," vzpomíná na včerejší závod Sutil.
"Věděl jsem, že o několik míst přijdu, protože jsem byl na opačné strategii. Přesto sedmé místo v prvním závodu ukázalo, co je možné. Je to ukázkou toho, co je možné, toho, že byste se nikdy neměli vzdávat a vždy věřit tomu, že je všechno možné," pokračuje pilot Force Indie.
"Byl jsem v úžasu z toho, že dokážeme být na čele opravdu konkurenceschopní. Svou první pozici jsem získal po první zastávce v boxech, takže tam rychlost skutečně byla. Mohl jsem Vettelovi ujíždět, když se dostal příliš blízko za mě, možná si zničil své pneumatiky. Rychlost zkrátka byla, tohle bylo příjemné zjištění," uvádí Němec, který však ve 46 kole musel nazout super-měkkou směs a začal ztrácet.
"Bojoval jsem o páté místo a trochu času jsem ztratil, protože se mi pneumatiky v té chvíli drolily. Myslím, že jsem mohl dojet pátý, nebýt toho drolení. Podle mě jsme udělali vše správně. Byla to dobrá strategie, považoval jsem ji za nejlepší. Všichni jsme s ní souhlasili."
Adrian Sutil svým vedením a rychlostí ve Velké ceně Austrálie překvapoval(foto: Sahara Force India)
Sutil věří, že se Force India bude dále zlepšovat: "Normálně očekáváte, že to chvíli bude trvat, možná několik závodů. Stále věřím, že se dokážeme zlepšit. Dopoledne za deště jsem si tak jistý nebyl - v takových podmínkách opravdu musíte být s vozem zajedno.
Přijde toho ještě více. Já se o trochu dokážu zlepšit. Myslím, že mou výhodou je to, že jsem byl chvíli pryč a vedl normální život. Je to tak stresující sport a někdy nemáme čas se učit.
Rozhodně jsme ukázali, že jsme dostatečně silní na zisk bodů. Vždy si dávám za cíl pódium, dlouhou dobu o něj usiluji. Kdykoliv to přijde, chci být připraven. To je cílem pro letošní rok - možná to vyjde, možná ne. Dnes jsme byli sedmí a osmí. Možná v příštím závodě skončíme pátí a šestí, možná osmí a devátí, nevíme. Ale určitě na bodech... v každém závodě," věří Sutil.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.