Závod v Melbourne vyšel Kimimu Räikkönenovi a Lotusu na jedničku. Hlavní zásluhu na tom měla strategie a práce s pneumatikami. Zlatočerní tak ukazují, že to s bojem o čelní příčky v šampionátu myslí vážně a jejich výkon nepřekvapil ani Fernanda Alonsa. Räikkönen také věří, že Lotus dokáže s velkými týmy udržet krok i ve vývoji.
Po kvalifikaci v Melbourne, která se jela jen pár hodin před startem závodu, nebyl Kimi Räikkönen příliš spokojen. Mnozí po výkonech v trénincích a kvalifikaci očekávali, že v závodě uvidí dominantní Red Bull. Pro některé byl tak výkon Lotusu překvapením. Ne však pro všechny.
Na dotaz, zda jej překvapil více Lotus, Red Bull či Ferrari totiž Fernando Alonso odpověděl jasně. "Abych pravdu řekl, tak ani jeden z těch týmů. Ve Ferrari jsme měli dobré zimní testování a vůz je takový, jaký jsme očekávali. Boj o pódium byl cílem, kterého jsme dosáhli a dalo by se říci, že v tomto směru máme odpracováno," uvedl.
"Lotus, jak jsme viděli během zimy, byl rychlý a tento víkend byli rychlí a konzistentní, takže měli fantastický víkend a zasloužili si vítězství. Red Bull je v současnosti nejrychlejším vozem, jak se potvrdilo v trénincích i kvalifikaci. Tady měli problém s opotřebením pneumatik, ale to neznamená, že nejsou nejrychlejší," prozradil na tiskové konferenci Španěl.
Zatímco Red Bull a Ferrari patří mezi největší týmy, u Lotusu je otázkou, zda dokáže se špičkou držet krok ve vývoji. To přiznává sám vítěz dnešního závodu Kimi Räikkönen, který však věří, že to tým z Enstone zvládne.
Kimi Räikkönen se dočkal šampaňského (foto: Lotus F1 Team)
"Ano, loni to byl v týmu velký otazník, zda dokážeme s většími týmy držet krok. Pochopitelně to pro nás není lehké. Jsem si jistý, že máme lidi i nářadí na to to zvládnout. Peníze jsou důležitou součástí celku. My pochopitelně nemáme takový rozpočet jako Red Bull, Ferrari nebo Mercedes, ale loni jsme to prokázali... zvládli jsme to finančně i se vším, co máme," řekl.
"Pokud bychom měli více peněz, pomohlo by to a dalo by nám to větší šanci pro fair play proti větším týmům. Máme dobré plány a pokud je budeme plnit, možná to bude dobré, možná ne. Je to dlouhá sezona. Pokud odvedete dobrou práci, může to jít dobře, ale jedna věc může změnit celý rok. Něco malého pokazíte a pak to jde z kopce," upozornil Räikkönen.
"My se musíme soustředit na naši práci, stejně jako loni. Zaměřit se na nové součásti a když budou fungovat, necháme si je, pokud ne, budeme se na to muset podívat ještě blíže. Ale jak jsem řekl, není důvod, proč bychom nemohli držet krok," okomentoval situaci Fin.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.