Závod v Melbourne vyšel Kimimu Räikkönenovi a Lotusu na jedničku. Hlavní zásluhu na tom měla strategie a práce s pneumatikami. Zlatočerní tak ukazují, že to s bojem o čelní příčky v šampionátu myslí vážně a jejich výkon nepřekvapil ani Fernanda Alonsa. Räikkönen také věří, že Lotus dokáže s velkými týmy udržet krok i ve vývoji.
Po kvalifikaci v Melbourne, která se jela jen pár hodin před startem závodu, nebyl Kimi Räikkönen příliš spokojen. Mnozí po výkonech v trénincích a kvalifikaci očekávali, že v závodě uvidí dominantní Red Bull. Pro některé byl tak výkon Lotusu překvapením. Ne však pro všechny.
Na dotaz, zda jej překvapil více Lotus, Red Bull či Ferrari totiž Fernando Alonso odpověděl jasně. "Abych pravdu řekl, tak ani jeden z těch týmů. Ve Ferrari jsme měli dobré zimní testování a vůz je takový, jaký jsme očekávali. Boj o pódium byl cílem, kterého jsme dosáhli a dalo by se říci, že v tomto směru máme odpracováno," uvedl.
"Lotus, jak jsme viděli během zimy, byl rychlý a tento víkend byli rychlí a konzistentní, takže měli fantastický víkend a zasloužili si vítězství. Red Bull je v současnosti nejrychlejším vozem, jak se potvrdilo v trénincích i kvalifikaci. Tady měli problém s opotřebením pneumatik, ale to neznamená, že nejsou nejrychlejší," prozradil na tiskové konferenci Španěl.
Zatímco Red Bull a Ferrari patří mezi největší týmy, u Lotusu je otázkou, zda dokáže se špičkou držet krok ve vývoji. To přiznává sám vítěz dnešního závodu Kimi Räikkönen, který však věří, že to tým z Enstone zvládne.
Kimi Räikkönen se dočkal šampaňského (foto: Lotus F1 Team)
"Ano, loni to byl v týmu velký otazník, zda dokážeme s většími týmy držet krok. Pochopitelně to pro nás není lehké. Jsem si jistý, že máme lidi i nářadí na to to zvládnout. Peníze jsou důležitou součástí celku. My pochopitelně nemáme takový rozpočet jako Red Bull, Ferrari nebo Mercedes, ale loni jsme to prokázali... zvládli jsme to finančně i se vším, co máme," řekl.
"Pokud bychom měli více peněz, pomohlo by to a dalo by nám to větší šanci pro fair play proti větším týmům. Máme dobré plány a pokud je budeme plnit, možná to bude dobré, možná ne. Je to dlouhá sezona. Pokud odvedete dobrou práci, může to jít dobře, ale jedna věc může změnit celý rok. Něco malého pokazíte a pak to jde z kopce," upozornil Räikkönen.
"My se musíme soustředit na naši práci, stejně jako loni. Zaměřit se na nové součásti a když budou fungovat, necháme si je, pokud ne, budeme se na to muset podívat ještě blíže. Ale jak jsem řekl, není důvod, proč bychom nemohli držet krok," okomentoval situaci Fin.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.