Závod v Melbourne vyšel Kimimu Räikkönenovi a Lotusu na jedničku. Hlavní zásluhu na tom měla strategie a práce s pneumatikami. Zlatočerní tak ukazují, že to s bojem o čelní příčky v šampionátu myslí vážně a jejich výkon nepřekvapil ani Fernanda Alonsa. Räikkönen také věří, že Lotus dokáže s velkými týmy udržet krok i ve vývoji.
Po kvalifikaci v Melbourne, která se jela jen pár hodin před startem závodu, nebyl Kimi Räikkönen příliš spokojen. Mnozí po výkonech v trénincích a kvalifikaci očekávali, že v závodě uvidí dominantní Red Bull. Pro některé byl tak výkon Lotusu překvapením. Ne však pro všechny.
Na dotaz, zda jej překvapil více Lotus, Red Bull či Ferrari totiž Fernando Alonso odpověděl jasně. "Abych pravdu řekl, tak ani jeden z těch týmů. Ve Ferrari jsme měli dobré zimní testování a vůz je takový, jaký jsme očekávali. Boj o pódium byl cílem, kterého jsme dosáhli a dalo by se říci, že v tomto směru máme odpracováno," uvedl.
"Lotus, jak jsme viděli během zimy, byl rychlý a tento víkend byli rychlí a konzistentní, takže měli fantastický víkend a zasloužili si vítězství. Red Bull je v současnosti nejrychlejším vozem, jak se potvrdilo v trénincích i kvalifikaci. Tady měli problém s opotřebením pneumatik, ale to neznamená, že nejsou nejrychlejší," prozradil na tiskové konferenci Španěl.
Zatímco Red Bull a Ferrari patří mezi největší týmy, u Lotusu je otázkou, zda dokáže se špičkou držet krok ve vývoji. To přiznává sám vítěz dnešního závodu Kimi Räikkönen, který však věří, že to tým z Enstone zvládne.
Kimi Räikkönen se dočkal šampaňského (foto: Lotus F1 Team)
"Ano, loni to byl v týmu velký otazník, zda dokážeme s většími týmy držet krok. Pochopitelně to pro nás není lehké. Jsem si jistý, že máme lidi i nářadí na to to zvládnout. Peníze jsou důležitou součástí celku. My pochopitelně nemáme takový rozpočet jako Red Bull, Ferrari nebo Mercedes, ale loni jsme to prokázali... zvládli jsme to finančně i se vším, co máme," řekl.
"Pokud bychom měli více peněz, pomohlo by to a dalo by nám to větší šanci pro fair play proti větším týmům. Máme dobré plány a pokud je budeme plnit, možná to bude dobré, možná ne. Je to dlouhá sezona. Pokud odvedete dobrou práci, může to jít dobře, ale jedna věc může změnit celý rok. Něco malého pokazíte a pak to jde z kopce," upozornil Räikkönen.
"My se musíme soustředit na naši práci, stejně jako loni. Zaměřit se na nové součásti a když budou fungovat, necháme si je, pokud ne, budeme se na to muset podívat ještě blíže. Ale jak jsem řekl, není důvod, proč bychom nemohli držet krok," okomentoval situaci Fin.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.