Kvalifikace byla opět poznamenána deštěm. Jakmile však trať oschla, nenašel Red Bull přemožitele. Sebastian Vettel a Mark Webber obsadili první řadu. Jak kvalifikaci hodnotí Red Bull?
"Rozhodně to v těchto podmínkách nebylo jednoduché. Měl jsem dvě dobré jízdy - jednu na přechodných a jednu na hladkých pneu. Auto bylo co se balancu týče podobné, jako v pátek, takže jsem byl spokojen a připraven na to šlápnout. Bylo těžké najít limit, zvlášť v závěrečné části okruhu, zatáčky 11 a 12. Ale celkově jsem se svým kolem spokojen," uvedl Sebastian Vettel.
"Pochopitelně jsem byl s výsledkem spokojen, ale s tím, jaký je teď plán se nemůžeme moc nechat unést - za pár hodin začne závod, takže opět do práce a musíme to zvládnout. Je to samozřejmě velmi dobrý výsledek pro mě i tým a s Markem za mnou máme první řadu, což je po zimních testech, kde jsme nevěděli, jak na tom kdo je, překvapení.
Jeho týmový kolega Mark Webber odstartuje do domácí VC z druhého místa. "Za takových podmíkek jako dnes a včera je vždy jednoduché to zkazit. To jsme ale neudělali. Poslední zatáčka byla hodně složitá. Myslím, že jsem získal balanc jak nejlépe jsem mohl. V tomto případě, za takových podmínek, tohle je skvělý výsledek, protože to mohlo jednoduše dopadnout velmi překvapivě," nechal se slyšet. Dodal také, že na Vettela ztratil čas možná svou opatrností v zatáčce číslo 9.
A šéf týmu, Christian Horner, kvalifikaci shrnul následovně: "Vypadá to, že jsme konkurenceschopní za všech podmínek. První řada je skvělý začátek po tak složité kvalifikaci a jako start do nové sezony je to skvělé. Oba piloti zajeli fantastická kola při jejich jediném pokusu na hladkých pneumatikách. Je to nejlepší možná startovní pozice do nadcházejícího závodu. Máme jen pár hodin než začne, takže to pro mechaniky bude náročné odpoledne."
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.