Nový vůz McLarenu MP4-28 nenavázal na výkonnost MP4-27 z minulé sezóny. Tým se s ním stále trápí, jeho chování zatím nedokázal porozumět. Bude se o to snažit i nadále místo návratu k loňskému.
Na dotaz, zda by se McLaren nemohl vrátit k loňskému vozu, Whitmarsh odpovídá: "Je to možné, ale myslím, že tou nejlepší věcí pro nás momentálně je pracovat a pochopit tohle auto. Sezóna je neuvěřitelně dlouhá: máte-li vyhrát závody a šampionát, musíte auto rozvíjet po celý rok."
"Chtěli jsme si pro to ponechat prostor. Pokud bychom se snad drželi původních konceptů loňského vozu, možná bychom dnes zde byli silnější. Ale učinili jsme takové rozhodnutí. Propracujeme se tím a budeme mít auto s větším potenciálem, než jsme měli minulý rok," věří šéf McLarenu.
Problém spočívá částečně v příliš úzkém rozpětí špičkové výkonnosti, což dokázal Jenson Button při předsezónních testech v Jerezu, kde s velmi nízkou světlou výškou, kterou není možné použít v závodě, zajel velmi rychlé kolo. Felipe Massa o něm tehdy prohlásil, že ho s Ferrari není schopen dosáhnout.
Pro Jensona Buttona jsou povzbuzením výkony Fernanda Alonsa, který se na počátku také trápil s pomalým monopostem, přesto nakonec bojoval o titul: "Fernando se tady kvalifikoval minulý rok se ztrátou 1,5 sekundy a téměř vyhrál šampionát, takže pro přední tým je možné stáhnout takový deficit. Jestli to bude stejné jako v jejich případě, to nevím."
Jenson Button během kvalifikace v Austrálii (foto: McLaren Mercedes)
"Kvalifikace za sucha pro nás zřejmě není dobrou věcí, protože za mokra jsme mohli skončit na roštu výše. Dobré pro nás ale může být zjištění, jak na tom jsme. Po závodě to budeme vědět: naše přednosti a slabiny. Vždy máte nějaké silné a slabé stránky, je jen otázkou kolik a čeho.
Není to pozice, ve které bychom se na počátku roku chtěli nacházet, ani pozice, v níž jsme byli minulý rok touto dobou. Jedná se však o velmi odlišnou situaci," dodává Button.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.