Jezdec Williamsu si po vypadnutí v první části australské kvalifikace postěžoval na FW35, který je dle jeho slov obrovským krokem zpět.
Zatímco po prvních testech s novým vozem hýřil Maldonado optimismem, v australské kvalifikaci přišla studená sprcha – a to doslova.
V propršené první části kvalifikace skončili jezdci Williamsu až ve druhé polovině startovního pole. Ovšem zatímco nováček Valtteri Bottas díky 14.nejrychlejšímu času dokázal postoupit dále, jeho kolega Pastor Maldonado obsadil první nepostupové 17.místo.
„Myslím, že jsme se vrátili do situace z před dvou let,“ obává se Maldonado. „Budeme muset pracovat velice tvrdě, abychom se vrátili zpět. Momentálně je auto absolutně neovladatelné. Toť vše,“ dodává.
Podle slov venezuelského pilota je tím největším problémem nového Williamsu najít správné nastavení pro okruh v Albert Parku. „Z nějakého důvodu nejsme schopni přizpůsobit auto zdejší trati. A je jedno jaké jsou zrovna podmínky – ať je mokro, nebo sucho, pořád jsme stejně pomalí.“
Po testech přišlo kruté vystřízlivění (Zdroj: Williams F1 Team)
Přesto je loňský vítěz španělské Velké ceny lehce optimistický, co se vyhlídek na samotný závod týká. „Naše závodní tempo se zdá být o poznání lepší, ale v kvalifikaci je to opravdu špatné,“ zakončuje Maldonado.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.